Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten käsittelet vihaa?

Vierailija
11.06.2016 |

Otsikossa kysymys

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, että näin moni kokee vihaa. Saanko kysyä mitä kohtaan? Onko teillä vihaa tuntevilla esim vaikea lapsuus, tunnette vihaa vanhempaanne kohtaan, jotain muuta ihmistä kohtaan joka on tehnyt teille vääryyttä? vai miten se ilmenee? Mulla on omat vastoinkäymiseni, mutta vihaa en tunne mitään kohtaan. Inhoa ehkä, ärtymystä tms kyllä.

Miksi alapeukku? Mua ihan oikeasti kiinnostaa, koska itse en tunne vihaa. Tää ei oo arvostelua, vaan olen aidosti kiinnostunut. tiedän, että ihmiset vihaa, mutta kiinnostaa, miten täällä kirjoittelevat sen kokevat.

Vierailija
22/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä tunne vihaan, mutta jos olet ihminen niin kyllä ihmisen ihan perustunne on viha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vihaa tarvitse aktiivisesti tuntea ketään kohtaan mutta kyllä se on normaali tunne ihmisellä. Ongelmat tulee siitä kun sitä ei osata käsitellä juuri mitenkään kuten tästäkin ketjusta käy ilmi. Suomalaiset on yleensäkin tyypillisesti huonoja tunteiden käsittelyssä, siksi moni turvautuu alkoholiin ja väkivaltaan.

Vierailija
24/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan sen voissa, maustan suolalla ja pippurilla, syön uusien perunoiden ja salaatin kanssa.

Vierailija
25/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ehkä tunne vihaan, mutta jos olet ihminen niin kyllä ihmisen ihan perustunne on viha.

Ja vaikka juuri hän ei olisikaan ihminen, niin silti ihmisen yksi perustunne on viha.

Vierailija
26/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistelen sellaisia jotka ovat vihanneet kymmeniä vuosia, koska kyse on jostain muusta kuin syntipukkina pidetystä.  Kaikki eivät salli ilmaista tunteita vaan joko nauravat tai vähättelevät, kun ruohokin lakastuu tukehduttajan seurassa, jääköön yksin?

Vierailija
27/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan olisin voinut kysyä myös, mitä teille tapahtuu, jos viha jää käsittelemättä tai pitkittyy. Miten käsittelisit tällaista vihaa??

Ap

Ei ole koskaan aikuisena käynyt tuollaista. En ole pitkävihainen enkä jaksa ottaa tunteita niin vakavasti. Jos välillä suuttuu, niin kohta se menee ohi. Miksi vihaa pitäisi jotenkin erikseen käsitellä?

Vierailija
28/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin vihaan pettäjä-valehtelijaa, joka varasti minulta parhaat vuoteni ja jään nyt lapsettomaksi. Hän todella varasti minulta aikaa lupauksillaan, joita ei koskaan toteuttanut. Miksi en vihaisi? Viha suojaa antamasta anteeksi ja joutumasta uudelleen hänen hurmaamakseen.

Minulla vastaava tilanne. Vihaan henkilöä sen vuoksi mitä hän teki minulle ja lapselleni. En halua vihata, mutta se on helpompi tunne käsitellä kun ääretön suru tai itsesyytös siitä että on päästänyt väärän ihmisen elämäänsä.