Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti 5kk vauvan mökkiin

Ella807
10.06.2016 |

Vauva nukkui. Meni toiseen mökkiin n50m päähän. Ei mitään mahdollisuuksia kuulla jos vauvalla hätä. Vauva oli hereillä kun tulin ja olin vauvan kanssa kahden ainakin 10min. Uskon että vauva oli yksin ainakin 20min. Ja oli hereillä jo kun tulin. Mitä helv?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Ilmeisesti jomman kumman vanhemman pitäisi olla yölläkin vahtaamassa koko ajan nukkuvaa vauvaa vieressä? Ei jeesus sentään..

Vierailija
62/72 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan aina ajatella että kotivakuutusta ei tarvita kun ei se astianpesukone ole ennenkään vuotanut eikä turvavyötä tarvita kun joku kertoi että oli kolarista selvinnyt 70-luvulla vaikka oli ilman turvavöitä. Ihan turhaa on myös lentäjien aina tehdä tarkastuksia ihan listan kanssa, ei ne koneet yleensä taivaalta tipu.

Kuolemaan tai vammautumiseen johtavia tapaturmia sattuu Suomessa juuri siitä syystä että suurin osa vanhemmista on järkeviä ja tajuavat että erityisesti pientä lasta ei voi jättää hetkeksikään yksin ilman valvontaa. 

Eivät vanhemmat ole sen takia  varovaisia että pelkäisivät että avaruusoliot Marssista sieppaisivat lapsen vaan siksi että pieni lapsi voi esim oksentaa varoittamatta, herätä ilman syytä ja alkaa paniikissa itkemään tai laittaa jalkansa pahasti sängyn pinnojen väliin. Vahinko voi sananmukaisesti tapahtua minuuteissa. Näistä ei kukaan ennustaja-eukko ole onnistunut varoittamaan, ainoa tapa välttyä vahingoilta on että ei jätä lasta ilman valvontaa.

Valvonta on vielä tärkeämpää kun lapsi oppii kävelemään - liian monta tapausta on ollut että annetaan lasten leikkiä pihalla yksin - kun ei siellä mitään satu kuitenkaan - ja muutaman sadan metrin päässä on ollut avolammikko, järvi tai vastaava. 

Niin, olen siis mies. Olen valvonut kaikkia lapsiani tarkasti juuri yllä mainituista syistä ja ihan hienoja aikuisia heistä tuli. Enkä ole jättänyt pientä lasta nukkumaan yksin ilman valvontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Ilmeisesti jomman kumman vanhemman pitäisi olla yölläkin vahtaamassa koko ajan nukkuvaa vauvaa vieressä? Ei jeesus sentään..

No kyllä, herätystä varten joko itkuhälytin tai vauva nukkumaan samaan huoneeseen.

Minulla on myös 5kk poika, enkä jättäisi häntä yksin. Herää muutenkin päiväunilta itkien, jolloin on saatava tuttia suuhun tai päästävä syliin. Kauhea ajatellakin, että ehtisi itkeä lohduttomasti 20minuuttia yksinään..

Hylkäämiskokemukset jättävät lapseen lähtemättömät jäljet, vaikka niin nyt osa luulee vauvan kyllä pärjäilevän yksikseen.

Vierailija
64/72 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on miehiltä oivaa taktiikkaa. Kun ei se lapsenvahtina olo kiinnosta, ei vaipanvaihdot ja hyssyttely, niin sittepä tehdään jokin pienimuotoinen laiminlyönti, josta eukko vetää herneen nenään. Eikä enää jätä lastaan miehen huostaan. Tekee tästä lähtien kaiken ihan itse. Homma toimii aina takuuvarmasti, ja pienen mykkäkoulun jälkeen pilluakin alkaa taas herua ihan kivasti.

Samaa taktiikkaa käytetään siivoamisessa, kaupassakäynnissä yms. Täälläkin on nähty hihiii-kunmunmiesonniinihananavuton -ketjuja vaikka millä mitalla. Tepsii.

Vierailija
65/72 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on miehiltä oivaa taktiikkaa. Kun ei se lapsenvahtina olo kiinnosta, ei vaipanvaihdot ja hyssyttely, niin sittepä tehdään jokin pienimuotoinen laiminlyönti, josta eukko vetää herneen nenään. Eikä enää jätä lastaan miehen huostaan. Tekee tästä lähtien kaiken ihan itse. Homma toimii aina takuuvarmasti, ja pienen mykkäkoulun jälkeen pilluakin alkaa taas herua ihan kivasti.

Samaa taktiikkaa käytetään siivoamisessa, kaupassakäynnissä yms. Täälläkin on nähty hihiii-kunmunmiesonniinihananavuton -ketjuja vaikka millä mitalla. Tepsii.

No, meillä vauva putosi sohvalta kun mies käänsi hetkeksi selkänsä ottaakseen vauvalle ulkovaatteet.

Itse olin tiskaamassa sillä hetkellä. Pelästyttiin kyllä aivan helvetisti, mutta perusteellisen tarkistuksen jälkeen onneksi selvittiin säikähdyksellä, onneksi ei ollut korkealta ja mattokin alla.

Mutta kyllä mies oli niin silminnähden pahoillaan, säikähtänyt ja häpeissään ettei varmasti enää koskaan käännä vauvalle hetkeksikään selkäänsä, luotan kyllä edelleen jättää vauvan hänen kanssaan kaksin.

Ei ollut mies vissiin ihan sisäistänyt, että hänen pieni vastasyntyneensä on kasvanut jo kääntyileväksi ja ryömiväksi pikkukaveriksi.

Vierailija
66/72 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin kans että mitä jos olisi mökki syttynyt tuleen, kaasuvuoto, häkä, ampiainen tai muu eläinmaailman edustaja pistänyt/purrut...

Vauvan herääminen ei haittaa yhtään ja itkeminenkin on aika pieni harmi noiden muiden rinnalla.

Mua nyt taas ei ollenkaan huoleta tuollaiset asiat, hirveän pieni mahdollisuus, että oikeasti jotain tuollaista kävisi.

Mun mielestä olennaisinta on se vauvan kokemusmaailma. Mulle on itselleni kerran käynyt niin, että vauva oli ulkona nukkumassa, ja kävin n. 10 min välein katsomassa onko herännyt, oletin kyllä kuulevani jos oikeasti alkaisi huutamaan. No, enpä ollut kuullut, enkä tiedä kauanko oli itkenyt, mutta oli kyllä aivan hysteerinen kun hain rattaista, ikää just joku 3-4kk. Enkä mä keksi yhtään hyvää syytä, miksi ajaisin lapseni sellaiseen tilaan tahallisesti omalla välinpitämättömyydelläni. 

Ihan sama itkikö vauva kun ap sen löysi, tuossa tilanteessa mies ihan tahallaan jätti vauvan vahtimatta. Mä en keksi yhtään hyvää syytä siihen, miksi niin olisi ok tehdä. Mun mielestä ketään sellaista, jolla ei ole 

a) ajantajua

b) kykyä hahmottaa missä on ja mitä tapahtuu

c) ymmärrystä ja mahdollisuutta millään lailla pitää itsestään huolta tai edes lohduttaa itseään hätääntymisen hetkellä

EI JÄTETÄ YKSIN!!!!

T: välillä aika paskakin mutsi, mutta jotkut asiat vaan on itsestään selviä. käsittämätöntä miten harva täällä pystyy samaistumaan vauvan kokemusmaailmaan.

Vierailija
67/72 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitini on jattanyt minut yksin vuoden vanhana nukkumaan ja meni itse kauppaan asioimaan. Sielta palasi varmaan joskus 30-40 minuutin kuluttua, ja sanoi etta olin kakan peitossa, ottanut sita ulos vaipasta ja maalannut silla itseni ja seinat pinnasangyn takaa.

Miehen sisko jatti pikkupoikansa younille ja lahti kaverinsa luo iltaa viettamaan. "Lapsenvahtina" toimi puhelin. Siis soitti kaverilleen ensin, puhelin siella paassa auki, ja siskon puhelin jai vauvan viereen. Silla tavalla siis "kuunneltiin" josko vauva heraa, ja valimatkaa ainakin muutama kilometri, joka autolla kuljettiin.

Vierailija
68/72 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vauva ei voi vahingoittaa itseään pinnasängyssä. Enemmän mua ihmetyttää nämä liikuvien pikkulasten vahtimisen laiminlyönnit mitkä joskus päättyy vakaviin loukkantumisiin, hukkumisiin, karkaamisiin.

Vierailija
69/72 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan teistä paheksujista, että miltä vauvasta mahdollisesti tuntuu, jos hän herää ja huutaa seuraa, mutta ei sitä hetkeen saa? Mitään todellista hätäähän tuossa ei ole, ongelma, jos sellaista on, on nimenomaan vauvan kokemus. Onko asiasta tutkimustietoa, haittaako vauvaa herätä ja huomata olevansa hetken aikaa yksinään?

Intuitioni sanoo, että no biggie, mitäpä tuo haittaa, jos vauvaa ei hetkeen viihdytetä. Ap:n mies on ehkä ajatellut samoin.

Ottamatta sen kummemmin kantaa (paitsi minusta tämä ei ole big deal, jos vauva on ollut turvallisesti omassa sängyssään eikä vaaraa pudota tms. ja aika on max. 10-20 min (voithan istua vaikka vessassakin sen ajan!)), muistelen, että omat lapset aikoinaan heräsivät hyväntuulisina tillistellen ja ihmetellen maailmaa eivätkä koskaan itkeneet (sairaana juu, mut normioloissa ei). Jos itse puuhailin jo keittiössä, saattoi mennä tovi ennen kuin huomasi, että jaahas, vauveli onkin jo herännyt ja pitää omaa kivaa. Usein en tohtinut edes häiritä hänen omia hetkiään, vaan kurkistelin ja ihailin salaa, mitä puuhaili ja kenties 'jutteli'. Oi, nostalginen fiilis :)...

Vierailija
70/72 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi kyllä vaivalloista kun ei hetkeksikään voi jättää vauvaa yksin. Onneksi en hankkinut lapsia.

Vierailija
71/72 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi onhan se nyt naisen velvollisuus ne lapset hoitaa. Tarvii vinkua ku ei ne miehet osaa edes. Se ei oo miehillä geeneissä.

Vierailija
72/72 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että mielenterveysongelmat senkin lisääntyy, kun porukka jättää vauvojaan yksinään. Ja kyllä, itselläni on vauva, en ole koskaan nähnyt tarpeelliseksi jättää yksin kotiin ja lähteä itse johonkin huitelemaan.

Älkää hankkiko lapsia, jos niistä ei haluta pitää huolta.