Mies jätti 5kk vauvan mökkiin
Vauva nukkui. Meni toiseen mökkiin n50m päähän. Ei mitään mahdollisuuksia kuulla jos vauvalla hätä. Vauva oli hereillä kun tulin ja olin vauvan kanssa kahden ainakin 10min. Uskon että vauva oli yksin ainakin 20min. Ja oli hereillä jo kun tulin. Mitä helv?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno ketju. Kolmen sivun verran haukuttu ap:n miestä, mutta mitään todellista ongelmaa ei ole osoitettu. Vain fantasioita itsestään syttyvistä akuista ja hirrrmuisista vauvoja sieppaavista muukalaisista.
Ei varmaan ole kiva herätä yksin, mutta eipä tuo nyt mikään maailmanloppukaan ole. Vai?
Ehkä se on totta, että me naiset huolehditaan turhista.
eli kun ei onneksi tällä kertaa mitään kauheaa tapahtunut, niin kaikki oikeastaan ihan ok? tolla samalla periaatteella siis läpi koko elämän eli jos et jää kiinni, ei ole rikostakaan tapahtunut? tajuatko että oli suuri onni ja sattuma että kaikki meni hyvin? ai että ma jurppii tuollaine hällä välii asenne, Varsinkin lasten kohdalla. ei tekisi mun mies tuollaista. ever.
Mitä kauheaa siinä nyt sitten olisi voinut tapahtua? Okei kehtokuolema on tietysti mahdollinen, tosin äärimmäisen harvinainen. Mitä nyt yleensä tapahtuu kahdessakymmenessä minuutissa missä tahansa metsämökissä? Mulla on tuollainen mökki. Se on talvet tyhjillään ja siellä ei ole tapahtunut yhtikäs mitään kun keväällä sinne menemme. Miten ihmeessä jotain kamalaa sattuisi juuri sinä kahtena kymmenenä minuuttina kun isä on vauvansa sellaiseen jättänyt?
Onko teillä lainkaan suhteellisuudentajua?
Vierailija kirjoitti:
Aivan käsittämätöntä että jotkut täällä puolustaa tuota urpoa äijää. Siis jättää vauvan yksin ja se on jonkun mielestä ihan ok? En ymmärrä. Vauvaa ei jätetä yksin. Ikinä.
Miksi ei? Perusteltu vastaus, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno ketju. Kolmen sivun verran haukuttu ap:n miestä, mutta mitään todellista ongelmaa ei ole osoitettu. Vain fantasioita itsestään syttyvistä akuista ja hirrrmuisista vauvoja sieppaavista muukalaisista.
Ei varmaan ole kiva herätä yksin, mutta eipä tuo nyt mikään maailmanloppukaan ole. Vai?
eli kun ei onneksi tällä kertaa mitään kauheaa tapahtunut, niin kaikki oikeastaan ihan ok? tolla samalla periaatteella siis läpi koko elämän eli jos et jää kiinni, ei ole rikostakaan tapahtunut? tajuatko että oli suuri onni ja sattuma että kaikki meni hyvin? ai että ma jurppii tuollaine hällä välii asenne, Varsinkin lasten kohdalla. ei tekisi mun mies tuollaista. ever.
Mitä kauheaa siinä nyt sitten olisi voinut tapahtua? Okei kehtokuolema on tietysti mahdollinen, tosin äärimmäisen harvinainen. Mitä nyt yleensä tapahtuu kahdessakymmenessä minuutissa missä tahansa metsämökissä? Mulla on tuollainen mökki. Se on talvet tyhjillään ja siellä ei ole tapahtunut yhtikäs mitään kun keväällä sinne menemme. Miten ihmeessä jotain kamalaa sattuisi juuri sinä kahtena kymmenenä minuuttina kun isä on vauvansa sellaiseen jättänyt?
se just kun et voi tietää. vaikka ei sattuisi 150 vuoteen, niin kato sitten se 1 kerta on se ratkaiseva. sitä on mukavaa sitten loppuelämä miettiä 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan käsittämätöntä että jotkut täällä puolustaa tuota urpoa äijää. Siis jättää vauvan yksin ja se on jonkun mielestä ihan ok? En ymmärrä. Vauvaa ei jätetä yksin. Ikinä.
Se on heitteillejättö. Jo lakikin sanoo että on kiellettyä jos on itse niin tyhmä ettei tajua. Siis oikeestiko muka kysyt? Mä niin toivon ettei sulla ole lapsia eikä tule.
Ei vihta. Sulla on näköjään kaksi huollettavaa.
No miten tää asia sit käsiteltiin? Tajusiko mies miten tyhmästi teki?
Onpa välinpitämätön ja ääliö mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on heitteillejättö. Jo lakikin sanoo että on kiellettyä jos on itse niin tyhmä ettei tajua. Siis oikeestiko muka kysyt? Mä niin toivon ettei sulla ole lapsia eikä tule.
voit olla rauhassa, ei ole eikä tule.
kerro vielä, mikä laki velvoittaa olemaan vauvan vierellä jokaisen vuorokauden jokaisena sekuntina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voit olla rauhassa, ei ole eikä tule.
kerro vielä, mikä laki velvoittaa olemaan vauvan vierellä jokaisen vuorokauden jokaisena sekuntina?
ei tuollaisen idiootin kanssa kannata vääntää. öitä.
Tunnustan, että minä jätin joskus puolivuotiaan yksin päiväunille kotiin sisälle, kun piti pakosta käydä yksi asia hoitamassa. Hengissä se on vieläkin, nyt 13-vuotias. Tältä pohjalta en yhtään kritisoi sitä, että jättää vauvan ja menee 50 m päähän. Johan silta matkalta kuulee, jos vauva kovasti alkaa raivoamaan, vaikkei itkuhälytintä olisikaan.
Kannattaa ottaa puheeksi kumminkin. Isompaa = liikkuvaa pientä lasta ei voi jättää yhtään yksin. Jos mies oppii tuon asenteen et voi jättää yksin, niin voi tehdä jatkossakin samaa. Halvalla saa itkuhälyttimiä, joissa kantomatka riittää pitkälle. Jossain kalliissa on kuvamahdollisuuskin. Kannattaa investoida jonkinlaiseen niin kaikki on ok. Kyllähän lapset nukkuu parvekkeella, ulkona omassa pihassa vaunuissa jne. Silloinkin on hyvä olla hälytin.
Siis mies meni samassa pihapiirissä olevaan toiseen rakennukseen vauvan nukkuessa? Miksei ollut itkuhälyä mukana? Kävikö kurkkimassa 5min välein että onko vauva herännyt?
Ehkä se mies kävi kuuntelemassa toisen mökin ovella vaikka huutaako vauva? Jos vauva nukkuu ulkona vaunuissa vaikka omalla pihalla jossain ikkunan alla tai parvekkeella, niin ei siinäkään koko ajan olla kuulolla, kyllä mä ainakin olen huomannut lapsen heränneen ihan ilman niitä itkuhälyyttimiäkin.
Miksi mies ja vauva oli eri mökeissä? Onko miehen mökki sellainen, ettei sinne voinut ottaa vauvaa? Missä sinä olit sen 20min?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri piipahti naapuritalossa olevassa kaupassa vauvan nukkuessa ja oli pois viitisen minuuttia. Takaisin tultua vauva oli oksentanut unissaan ja kakoi sängyssä. Onneksi ei mennyt pitempään, vauva olisi voinut tukehtua omaan oksennukseensa.
Jos kaveriporukka on mökillä, käyvät ulkona tupakalla ja tolkuttomassa humalassa oleva jää laiturille muun porukan mentyä sisään, niin mitä siinä voi tapahtua? Ettei vaan humalikko putoa veteen ja huku. Mitä luulet, saako ne muut kaverit syytteen heitteillejätöstä? Pieni vauva on täysin avuton, ei sellaista saa jättää yksin.
Olimme asuntoautolla Norjassa ja Suomeen tullessa tulli tarkasti automme. Ei ollut koiraa eikä luvattomia kaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko, että olisi ollut suuri epäonni ja sattuma, että jotain olisi tapahtunut? Mitä siellä olisi mielestäsi voinut tapahtua? Nyt vähän jarrua tuohon hysteriaan.
5kk ikäinen vauva on tosi pieni ja avuton. Olemme mekin jättäneet puolivuotiaana nukkumaan itkuhälyttimen kanssa mökkiin, kun olemme olleet itse pihalla. Kuitenkin olemme käyneet vähän väliä tarkastamassa tilanteen ja hälyttimen ääniin reagoitu heti. Kerran vauva oli vetänyt peiton kasvoilleen ja huusi paniikissa sisällä. Peitto tukahdutti äänet, ettei ulos kuulunut mitään. Hälyttimestä kuului rahinaa ja pian huutokin, joten menimme katsomaan. Hän ei kauaa ehtinyt siinä olla, mutta ehti säikähtää. Onneksi oli hälytin. Peitto ei ollut raskas, mutta koska lapsi ei päässyt alta pois niin puolikin tuntia kesällä olisi voinut olla liian pitkä aika.
Nämä riskien vähättelijät ovat varmaan näitä vanhempia, joiden mielestä On ok jättää lapsi ulkomailla vaunuihin torille ja lähteä itse shoppaileen. Tai jättää lapsi hotelliin yöksi nukkumaan itsekseen ja käydä katsomassa heitä, jos muistaa. Kuten Madeleine Cannin vanhemmat. Koska mitään ei koskaan tapahdu, koska ei tapahtunut ennenkään MULLE.