Sara Siepillä on nyt ammatti
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Jasper Pääkkösellä ei ole mitään koulutusta ja ihan kohtalaisesti on pärjäilly.
Jasperhan on kalastaja eikun anteeksi, kalastustaiteilija?
Vierailija kirjoitti:
Miten tää nyt mihinkään liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, jonkun rikkaan äijän se vamppaa jossain vaiheessa sitten She has made it, mutta sitä ei sanota ääneen.
Sillähän on Roope Salminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1/2 v kurssi
Ei ole. On 2-3 kk kurssi.
Riippuu kävikö meikkaajan vai maskeeraajan kurssin.
Vierailija kirjoitti:
Kun on kaunis, niin ei tarvitse ruman tavoin kuluttaa kaikkea aikaansa uliopistossa.
Tämä on totta. Myönnän sen. Musta on kyllä kivaa, että jotkut ovat kauniita/nättejä, vaikken itse olekaan sellainen. Ei se muiden kauneus ole minulta pois. :) T. Ruma naispuolinen lukutoukka (ehkä todellisuudessa olosuhteittenkin pakosta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tää nyt mihinkään liittyy?
Siten että Sara Sieppi on nyt koulutetumpi henkilö kuin Jasper Pääkkönen.
Noi toi Sabinan naama on ainakin sen sortin töherrys, että Sara ei tainnut olla kurssinsa priimus. XD Olikohan peräti Saran "opinnäytetyö"?
Missikaunotar kertoo tekstissä myös saamistaan ilkeistä kommenteista.
– "Eihän sil ees oo mitään ammattia. Menis kouluun opiskelee ja alkais tekee jotain oikeaa työtä." Näitä kommentteja oon saanut lukea milloin mistäkin palstoilta monen vuoden ajan.
--> siinä av-mammoille taas todiste siitä, että nämä suomijulkimot todellakin pyörii täällä nettifoorumeilla. Varmasti kirjoittelevatkin, täällä kun saa olla anonyymi. Ja kannattaa tosiaan miettiä, mitä tänne kirjoitatte julkkiksista, kun nämä henkilöt itsekin niitä saattavat lukea.
Kyllä nyt meni usko suomalaiseen koulutusjärjestelmään! Miten voi olla, että ihminen, joka on vastuussa toisen ihmisen ulkonäöstä todella merkittävällä tavalla voi valmistua jollain puolen vuoden kurssilla? Hänen käsissään on kuitenkin asiakkaan tärkein asia eli ulkonäkö. Kuten kaikki tiedetään, pärställä tulee naisen luo miehet ja hyvät työpaikat: jos meikkaaja mokaa hommassaan, voi seuraukset olla hirveät.
Pitääkö meidän tehdä kansalaisadressi, että meikkitaiteilijakoulutus siirtyy vähintäänkin amk-tasolle, ehkä jopa yliopistoon. Itse en ainakaan uskaltaisi mennä meikattavaksi jollekin puoskarille, jolta ei löydy edes alempaa korkeakoulututkintoa ammattiosaamisensa merkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt meni usko suomalaiseen koulutusjärjestelmään! Miten voi olla, että ihminen, joka on vastuussa toisen ihmisen ulkonäöstä todella merkittävällä tavalla voi valmistua jollain puolen vuoden kurssilla? Hänen käsissään on kuitenkin asiakkaan tärkein asia eli ulkonäkö. Kuten kaikki tiedetään, pärställä tulee naisen luo miehet ja hyvät työpaikat: jos meikkaaja mokaa hommassaan, voi seuraukset olla hirveät.
Pitääkö meidän tehdä kansalaisadressi, että meikkitaiteilijakoulutus siirtyy vähintäänkin amk-tasolle, ehkä jopa yliopistoon. Itse en ainakaan uskaltaisi mennä meikattavaksi jollekin puoskarille, jolta ei löydy edes alempaa korkeakoulututkintoa ammattiosaamisensa merkiksi.
Niinpä, kyllä pitäis olla contouristakin vähintään gradu...!
Kyseessä siis maksullinen, muutaman tuhannen euron tutkinto, joka on käsittääkseni on ihan arvostettu kys. piireissä ja sieltä valmistuu oikeasti päteviä meikkaajia ja maskeeraajia. Kyllä heitäkin tarvitaan monessa paikassa.
Sama vaativaa koulutusta kuin ns sisustussuunnittelijat ja stylistit
En ymmärrä, miksi näitä bimboammatteja aina ivataan. Inhimillisempää työtä minusta on meikata ja laittaa hiuksia ja olla läsnä ihmiselle, kuin vaikkapa stressata jossain Wall Streetillä milloin kenenkin miljonäärin lompakon lihomista tai kehittää maapalloa tuhoavia kertakulutustuotteita. Ei se tutkinnon vaativuus tai aste ole minulle mikään yksioikoinen ihailun aihe. Arvostan työtä, jossa tehdään maailmasta hieman parempi paikka kanssaihmisille, eläimille tai luonnolle. Saralle vinkkinä: perusta oma ekomeikkistudio! Luonnonkosmetiikka on tulevaisuuden juttu, ja voisit vaikka olla mukana kehittämässä luonnonkosmetiikkalinjaa omalla nimelläsi jollekin brändille.
T: humanisti, joka ei tirsku toisten koulutusten kestoille tai ammattinimikkeille vaan tsemppaa kanssaihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Brad Pitilläkään. Näyttelijä ei koulutusta tarvitse jos hommansa osaa. Jasper Pääkkönen on suomalaisittain ihan ok näyttelijä. Onneksi tajusi jättää ne salkkarit.
Aina näillä misseillä on joku meikkaus tai kampaajan tutkinto. Maksullinen ja lyhytkestoinen.
Martinakin on kampaaja. Ei ole vaan niitä hommia tehtyt kauheasti.
Onnea Siepille!
Mua vaan naurattaa tuo että "kiitos läheisille tsemppauksesta", kun kyseessä on ollut 2-3 kk koulutus. Eikä Sieppi ole mikään meikkitaiteilija, vaan valmistui meikkaajaksi/maskeeraajaksi tms. Sitten kai vasta voi kutsua meikkitaiteilijaksi, kun on tehnyt tuota työtä monta vuotta ja plääplää. Joku yhteistyökumppani sille on kustantanut tuon koulutuksen.
PS. Olen kateellinen, kun Sara on niin kaunis ja vei Roopen ja on nyt meikkaajakin. Minäkin haluaisin meikkaaja/maskeeraajaksi, mutta kun tiedän että sillä alalla ei kovin helposti tienaa. (Ainakaan täällä missä mä asun.)
Mikä teitä mammoja oikein vaivaa?
Miten kehtaatte halveksia ihmisen ammattia? Ihan se on ammatti siinä kuin mikä muukin.
Ei kaikkien tarvitse olla ydinfyysikkoja tai aivokirurgeja, muunlaisiakin ammatteja tarvitaan.
Meikkaajan työlle on kysyntää, ja aina kun asiakkaita riittää, kyseessä ei ole turha ammatti, vai kuinka?
Siivoojatkaan eivät käy korkeakouluja, mutta onko siivoojan työ arvottomampaa kuin insinöörin?
Hukuttais paskaan ilman siivoojia.
Ja misseys on ulkonäkökeskeistä hommaa, joten kauneusala on ihan luonteva ala Saralle.
Mitäs ammatteja te parjaajat edustatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Brad Pitilläkään. Näyttelijä ei koulutusta tarvitse jos hommansa osaa. Jasper Pääkkönen on suomalaisittain ihan ok näyttelijä. Onneksi tajusi jättää ne salkkarit.
Brad Pitt otti nuorena yksityisopetusta opettajalta, joka on Suomessa tuntematon, mutta Hollywoodissa sen tunsi kaikki ja sen kursseilla on käynyt varmaan kymmeniä Oscar-palkittuja näyttelijöitä. Roy London nimeltään.
Mistä te luulette että esim. teatteriesitysten, tv-sarjojen ja lehtien kansikuvanaamojen meikkaajat tulee? Oisko ihan noista meikkikouluista.
Mua jaksaa naurattaa nää taiteilijat. Meikkitaiteilija, tatuointitaiteilija jne. Ennen oli kosmetologit jotka teki meikkejä, meikkaajat ja sit henkilöt jotka teki tatuointeja eli tatuoijat. Miten kukaan kehtaa kutsua itseään meikkitaiteilijaksi? =D =D =D