Oonko ainoa joka saa "tyydytystä" kun joku kosmetiikkapurkki tyhjenee? :D
Kommentit (37)
Tuttu tunne, toimii myös keittiössä. Sitä onnea kun saa avata uuden tuorejuuston tai teepaketin 😍
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koskaan ajatelleet, että hiusten hoitoaine, samoin kuin muut vastaavat viimeistelytuotteet pyykin huuhteluaine mukaan lukien, ei tee hiuksillesi oikeastaan yhtään mitään. Niin kuin ei huuhteluaine samoin vaatteille vaan lopputulos on aivan yhtä hyvä ilman sitä. Tällaisia tuotteita on tarvinnut keksiä kulutuksen lisäämiselle ja kauppojen myynnille, mutta paremmin menisi ilman.
Myös hiukset ovat kuohkeammat, ja aivan saman lailla kammattavat kuivuttuaan pelkällä shampoolla tai muulla puhdistettuna. Hyvin myyty ajatus että pitämällä jotakin noin yhden minuutin märissä hiuksissasi se jotensakin vaikuttaisi hiuksen kuntoon tai mihinkään elämässä.
Huh!!! Onpa katkeran kuuloista tekstiä. Ovatko hoitoainetta käyttävät ihmiset tehneet sinulle jotain? Kyllä hoitoaineelle on ihan oikea tarve olemassa eikä se ole höpötystä. Onko sinun tukkasi hartioille tai lyhyempi? Oma pitkä tukkani olisi järkyttävä peikonpesä ilman selvittävää hoitoainetta. Mä huomaan siinä suihkussa kyllä selvän eron kun hoitoainetta hiukseen laittaa. Ei se kuollutta ihosolukkoa muuksi muuta mutta ihan sama onko se hiuksen pinnalla siloittamassa vai sisältä. Kunhan toimii! Sitä paitsi jos kulutustottumuksia haluaa ympäristön hyväksi muuttaa niin kannattaa liikkua pyörällä tai jalan ja syödä kasvisruokaa. Muutama purkki vuodessa on noiden rinnalla aika pieni juttu.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin saan tyydytystä ko. asiasta. Etenkin, jos kyseessä on sellainen tuote, joka ei ole ollut itselle kovin mieluinen tai jota tulee käytettyä hyvin harvoin. Kun sellaisen pullon tai purkin saa lopulta tyhjäksi, tunnen helpotusta.
Tämä! Mitään käyttökelpoista ei kuitenkaan voi heittää pois, joten ne vähemmän mieluisat on vaan käsittävä loppuun :D
Vierailija kirjoitti:
Et suinkaan! Se on ihana tunne, varsinkin kun odottamassa on jo uusi, mielellään vielä eri merkkinen tuote. Tosin mä teen niin, että kokeilen kerran uutta ja käytän sitten vanhan loppuun.
Sama täällä :-D Testaan uutta kerran ja sitten käytän vanhan loppuun mahdollisimman nopeasti.
Ollaan me naiset vissiin vähän hassuja. Pari päivää sitten luin täältä keskustelun suihkusaippuoista ja sen seurauksena menin Yves Rocherin verkkokauppaan ja tilasin n. 50 eurolla erilaisia suihkugeelejä ja niihin mätsääviä vartalovoiteita. En ole ostanut mitään ko. liikkeestä ainakaan 10 vuoteen ja nyt sitten muistui ketjusta mieleen, että sieltähän saa hyviä ja edullisemmin kuin esim. Body Shopista.
Tykkään aina, kun saan heittää jotain pois. On ihanaa, kun löytyy rikkinäiset sukat tai alkkarit. Roskiin! Kun leipä on syöty ja pussin saa laittaa - roskiin! Kuljen asunnossa vaanimassa, josko löytyisi jotain poisheitettävää. Ja tähän minun tyydytykseen ei todellakaan liity uuden pakkauksen avaamisen ihanuutta. Haluan vain kämpän mahdollisimman tyhjäksi, ja on myös tyydyttävää tietää, että olen tosiaan käyttänyt jonkin jutun loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Joo.
Oletteko koskaan ajatelleet, että hiusten hoitoaine, samoin kuin muut vastaavat viimeistelytuotteet pyykin huuhteluaine mukaan lukien, ei tee hiuksillesi oikeastaan yhtään mitään. Niin kuin ei huuhteluaine samoin vaatteille vaan lopputulos on aivan yhtä hyvä ilman sitä. Tällaisia tuotteita on tarvinnut keksiä kulutuksen lisäämiselle ja kauppojen myynnille, mutta paremmin menisi ilman.
Myös hiukset ovat kuohkeammat, ja aivan saman lailla kammattavat kuivuttuaan pelkällä shampoolla tai muulla puhdistettuna. Hyvin myyty ajatus että pitämällä jotakin noin yhden minuutin märissä hiuksissasi se jotensakin vaikuttaisi hiuksen kuntoon tai mihinkään elämässä.
No höpö höpö nyt taas. Pyykinhuuhteluaineesta olen kanssasi aivan samaa mieltä, täysin turha tuote, mutta hiusten hoitoaine on kyllä eri asia. Jos sinulla on perussuomalainen lasinen, liukas ja ohut hius, tilanne varmaan omalla kohdallasi onkin näin, mutta raidotettu, luonnonkihara, erittäin paksu ja pitkä tukka ei todellakaan ole samalla lailla kammattava ilman hoitoainetta. Minä en omaan pehkooni ole koskaan tarvinnut mitään "kuohkeutta" antavia tuotteita vaan päinvastoin ja pakon edessä skippaan mielummin shampoon kuin hoitoaineen.
Ja noin muuten, olet ärsyttävä ilonpilaaja. Et kai tosissasi kuvittele, että joku jättää kosmetiikkapurkkinsa ostamatta luettuaan sinun alentuvan ja paasaavan mielipiteen jostain mammapalstalta?!
Ei niinkään se entisen putelin/purnukan tyhjeneminen ole "se juttu", lähinnä ärsyttävää tursutella viimeisiä tippoja käyttöön. Mutta se on aina ihanaa jostain syystä avata uusi tuote pakkauksesta käyttöön. :) Usein kyllä tulee tehtyä tuota, että avaa jo uuden ja testaa, käyttää sitten entisen loppuun siinä ohella.
Mulla toi koskee ihan kaikkea käyttöhyödykettä ja ruokaa. Kun teepaketti tyhjenee, saa avata uuden ja mennä ostamaan seuraavan varastoon. Kun koiranruoka loppuu, saa avata uuden ja tilata uuden varastoon. Shampoot ja suihkusaippuat, samoin kuin tiskiaine käytetään ihan loppuun ja oikein yritän saada sen tyhjäksi viimeiseen pisaraan lantraamalla lopputippaa vedellä. Sitten saa ottaa uuden. Ostan shampoota ja saippuaa aina tarjouksesta ja onhan noita kaappiin kertynyt. Ihanaa kun pääsee valkkaamaan niistä kaikista ihanista pulloista sen sillä hetkellä parhaimmalta tuoksuvan. Parahin tyydytys tulee siitä, kun saan pyykkipulverin kulutettua loppuun. Ostan aina sellaisen 8kg lootan ja se kestää melkein kaksi vuotta. Oi sitä onnea kun pääsee vihdoin ostamaan uuden!
Vierailija kirjoitti:
Tykkään aina, kun saan heittää jotain pois. On ihanaa, kun löytyy rikkinäiset sukat tai alkkarit. Roskiin! Kun leipä on syöty ja pussin saa laittaa - roskiin! Kuljen asunnossa vaanimassa, josko löytyisi jotain poisheitettävää. Ja tähän minun tyydytykseen ei todellakaan liity uuden pakkauksen avaamisen ihanuutta. Haluan vain kämpän mahdollisimman tyhjäksi, ja on myös tyydyttävää tietää, että olen tosiaan käyttänyt jonkin jutun loppuun.
Joo ihan sama! Rikkinäiset sukkikset - roskiin! Tyhjä sulatejuustopaketti - roskiin! Reikäiset kalsarit- roskiin! Kaikenlaiset paperit ja pakkaukset; roskiin. Mikä ihmeen juttu tää on??
Sit mä saan ihmeellistä tyydytystä siitä, että hivelen ja katselen niitä uusia purnukoita kun otan niitä kauppakassista pois ja asettelen kaappiin. Ehkä oon köyhästä perheestä ja arvostan hankintojani.
Vierailija kirjoitti:
Sit mä saan ihmeellistä tyydytystä siitä, että hivelen ja katselen niitä uusia purnukoita kun otan niitä kauppakassista pois ja asettelen kaappiin. Ehkä oon köyhästä perheestä ja arvostan hankintojani.
Tän täytyy olla joku mielenhäiriö. Teen samaa, ja kun avaan uuden pakkauksen, teen sen varoen, hitaasti ja huolellisesti. Jos tuote on pahvilaatikossa, luen vielä kerran kaikki tekstit, litistän laatikon ja kierrätän sen. Ja nautin joka hetkestä 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän täytyy olla joku mielenhäiriö. Teen samaa, ja kun avaan uuden pakkauksen, teen sen varoen, hitaasti ja huolellisesti. Jos tuote on pahvilaatikossa, luen vielä kerran kaikki tekstit, litistän laatikon ja kierrätän sen. Ja nautin joka hetkestä 😃
Eikä :D :D :D
Anna-Leena Härkönen sanoi jossain, että ihminen on onnellisimmillaan, kun siitä tulee jotain ulos tai jotain laitetaan sisään. Vanhat tavarat ja roskat siis kierrätykseen ja uusia (tarpeellisia) tilalle = onni :)
Haha mikä sattuma, oon miettiny tätä paljon viime aikoina! Rakastan sitä kun luomiväripaletista alkaa näkyä pohja tai kun käytän jonkun kosmetiikkapurkin loppuun. Kaikella logiikalla olis ärsyttävää, että meikkivoide loppuu ja pitää ostaa uus mut oon aina ihan innoissani :D
Mä myös välillä truuttaan hirveät läjät jotain pesuainetta pullosta, että saan sen pullon tyhjennettyä, että saan ostettua uutta pesuainetta. 😉
Pesuaineita pitäs olla semmosia 50ml purkkeja, että pääsis useammin tyhjentämään purkin ja ostamaan uuden. Nykyiset on niin isoja, niihin kerkiää kyllästymään. 😋
Mulla itkee sydän verta aina, kun pitää heittää vanhaksi mennyttä ruokaa tai kosmetiikkaa roskiin. Joten juu, kyllähän se on kiva, että tuote loppuu.
Yleensä pyrin korvaamaan loppuneen tuotteen samanlaisella, ja valutan vanhan purkin jämät uuteen jos mahdollista. Vielä parempi olisi käyttää täyttöpakkausta, josta tulee vähemmän jätettä.
Ylipäätään monet asiat pakataan liian isoihin paketteihin. Parfyymeista tykkään, mutta nykyään on niin paljon tuoksuyliherkkiä, etten käytä niitä arjessa. Testeri on just sopiva määrä hajuvettä.
Ärsyttävää, kun on syyllistävän näköisiä lumenepurkkeja tuijottamassa hyllyltä ja sitten silmä osuu johonkin Äxcuvience anti-everything -20% -voidemainokseen. Kohta sekin on hyllyssä muiden jatkona, ja kantapäätkään eivät ime loputtomiin naamarasvoja.