Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haistakaa kuulkaa KiKynne. Kaikki kotimainen kuluttaminen loppui tähän!

Vierailija
10.06.2016 |

Tervetuloa katsomaan, mikten BKT laskee.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. En tosin ole suuremmin kuluttanut tähänkään asti. Ostovoima heikentynyt vuosi vuodelta. Millä rahalla?

Vierailija
2/13 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt kuluttamista jo monen vuoden ajan. Autoa en enää aio vaihtaa/ostaa (luultavasti koskaan) ja ennen varsin runsasta ravintoloissa käyntiä olen vähentänyt merkittävästi. Mikään pakko ei tulojen puolesta olisi, mutta ihan periaatteessa vaan hallituksen ja EK:n köyhdyttämispolitiikan vuoksi. Tätähän ne nimittäin tuntuvat haluavan. Vielä on varaa pihistää rutkasti lisää ja aion sen myös tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ruveta mihinkään toimenpiteisiin näin merkityksettömän asian takia.

Vierailija
4/13 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio ruveta mihinkään toimenpiteisiin näin merkityksettömän asian takia.

Minulle vapaa-aika on äärimmäisen arvokasta. Vuosittainen 24h palkatonta työtä työnantajalleni (menestyvälle monikansalliselle yritykselle) tarkoittaa aika montaa työpäivää, jolloin työnantaja voi velvoittaa jäämään pari tuntia pidempään töihin. Ilman korvausta.

Vierailija
5/13 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa mennä maa taloudelliseen ja sitä myötä muutenkin tärviöön, mutta meidän saavutetuista eduista ei prkle leikata.

Vierailija
6/13 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajien ja ministereiden ei tarvi leikata palkkaansa eikä etujaan, kansasaa maksaa omasta selkänahassaan mm. Työttömyytenä!

Vierailija
7/13 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin asti eläkkeeni on vielä jotenkuten riittänyt kun on leipäjonosta hakenut vähän helpotusta. Nyt ei enää riitä, enää ei ole mistä vähentää, puhelin ja netti on jo kilpailutettu ja valittu halvin mahdollinen, auton vaihdosta on turha edes haaveilla, invalidina se on minulle välttämätön, mutta  kohta minulla ei ole varaa sillä ajaa edes välttämättömiä ajoja, kävellen en pitkälle pötki.  Kunpa löytäisin jonkinlaisen työn, jota pystyisin tekemään ja josta saisi edes muutaman satasen silloin tällöin, helpottaisi kummasti. Kummallista on se, että koska eläkkeellä ei elä, niin on lähdettävä töihin ja näin viedä työpaikka nuoren työnhakijan nokan alta. 

Vierailija
8/13 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa mennä maa taloudelliseen ja sitä myötä muutenkin tärviöön, mutta meidän saavutetuista eduista ei prkle leikata.

Kyllä on leikattu ihan riittävästi. Vertaan omaa elintasoani 10 vuoden takaiseen ja olen huomattavasti "köyhempi", vaikka olen edelleen samassa työpaikassa.

Vierailija
9/13 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on leikattu ihan riittävästi. Vertaan omaa elintasoani 10 vuoden takaiseen ja olen huomattavasti "köyhempi", vaikka olen edelleen samassa työpaikassa.

On muuten totta. Palkkani ei olenoussut kuuteen vuoteen paitsi minimaaliset tessin yleiskorotukset. Eläminen vain kallistunut. No, potkut tuli hiljattain että taidan tovin elellä tekemättä mitään.

Vierailija
10/13 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äää, kuluttakaa ny vaan. Sain meinaan työpaikan, joka on täysin riippuvainen kotimaisesta kulutuksesta. Olen ollu tavallisen työtön vähän turhan pitkään, nuorimmainenkin joutuu jo kouluun. Olen jo aika mieltynyt ajatukseen, että tili tulee kuukauden päästä taas.

Vierailija
11/13 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään periaatteesta osta suomalaista enää. Vien mielummin kaikki liikenevän rahan ulkomaille.

Vierailija
12/13 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ostovoimaa leikkaamallahan se talous tietenkin pelastuu.

Vierailija
13/13 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustajien ja ministereiden ei tarvi leikata palkkaansa eikä etujaan, kansasaa maksaa omasta selkänahassaan mm. Työttömyytenä!

Tällaisessa täysin poikkeuksellisessa tilanteessa, eli hallituksen kiristäessä pakkolakiuhkailuillaan ammattiliitot heikentämään omien jäsentensä etuja, olisi ollut ehdottoman tärkeää antaa edes jonkinlainen signaali myös omasta osallistumisesta. Tämä olisi voinut tapahtua esim. kansanedustajien ja ministerien palkkioiden, sekä puoluetukien ja poliittisten nuorisojärjestöjen tukien leikkaamisen kautta, mutta vielä mitä. Poliittiset hyvä-veli broilerit eivät ole valmiit omaa oksaansa sahaamaan edes millimetrin vertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi