Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤MARRASMURUT VKOON 27¤¤¤

01.07.2008 |

Heips kaikille ja hyvää viikkoa

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis mä syön Multitabsin raskausvitamiinia, jossa on myös magnesiumia (ja rautaa). Välillä en pystynyt nielemään noita tabletteja pahoinvoinnin takia, ja silloin oli kramppeja lähes jokatoinen yö, mutta nyt taas kun pystyy niin ei oo ollut pitkään aikaan.

Myös riittävä nesteen saanti auttaa kramppeihin, vettä vaan silläkin uhalla että joutuu sitten käymään vähän useammin pissillä.

Vierailija
22/26 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin taas täällä.

Simpulle parempaa vointia toivottelen. Ja Ellenlellille toivon, että sydänvaiva ei osoittautuisi nii pahaksi, tai ainakin että olisi hoidettavissa. Oon minäki sitä mieltä, että kyllä rakenneultra on vaan kullanarvoinen asia. Meillä on rakenneultra ens keskiviikkona ja sitä jo jännitän.

Meillä mies tunsi ekat potkut mun vatsan päältä toissapäivänä. Meillä on kans aika rauhallinen tapaus kyllä. Toinen raskaus ja liikkeet tuntuu hyvin makuulla, silloi kun niitä on. Aika vähä tuntuu potkuja. Toivottavasti potkii enimmäkseen sisäsuuntaa ja en siksi tunne niitä niin paljon. Istukan paikasta en kyl tiiä. No, en kyllä esikoisestakaan nii hirveesti niitä liikkeitä tuntenut ja silloin oli istukka ainaki takana, oli aika rauhallinen masukaveri kai. Nyt on vilkas sit senkin edestä..

Meillä otettiin se veriseula np-ultran yhteydessä. Sanoivat että ottavat yhteyttä jos "narahdan", jos kaikki ok niin en kuule mitään. Oli vähä stressi odottaa ja odottaa ja vielä varmuuden vuoksi odottaa, mutta kun ei mitään ole kuulunut niin kai kaikki oli ok.

Rakenneultra tosiaan ens ke ja sitte seuraavalla viikolla neuvola. Ultrassa meinaan kysyä sukupuoliveikkaustaki, mut en sit tiiä meenkö lisäultriin jos ei sukupuoli selviä. Mä en toisaalta millään malttais oottaa marraskuun loppuun. Olis jotenki helpompi asennoituaki uuteen vauvaan ku tietäs onko tyttö vai poika.

Närästystä on olllu paljo viime aikoina. Rennietä oon syönyt. Tuntuu ettei sais syödä vatsaansa täyteen millään aterialla vaan pitäs syödä vaan pikkiriikkisiä annoksia, muuten alkaa heti närästää.

Yks hengeahdistuskohtauski oli. Mulla oli niitä esikoisraskaudessaki, joten en nyt kovin tuosta hätkähtänyt, katsotaan tuleeko lisää. En tiiä sit onko mulla jotain allergiaa tai piiloastmaa (ei ole tutkittu) vai mistä moiset hengenahdistukset johtuu. No en murehdi nyt asiaa, paitsi jos niitä alkaa tulla taas lisää.

Ihana sää, nyt pitää päästä ulos. Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Koralli & Aarre 19+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra oli ja meni, aika pettyny olin siihen tutkimiseen, painoarvio oli 461g ja vauva vastas just täsmälleen 22viikkoa niinku oliki..

Verta tuli hiukkasen ja supisteli mutta ultrassapa sitte selvis että istukka on ihan kohdunsuun vieressä, mutta ei päällä, joten siitä voinu johtua ne vatsakivut, jos on siirtyny..vauva on ihan alhaalla, ei ole noussu yhtään, että ei tarvii laskeutua..melkeen kanavassa on jo valmiiksi, raivotilassa on ja ei varmaan käänny mihinkään ku oli niin kiinni siellä..nyt vähän huolestuttaa että meneekö marraskuulle asti ku suppareita on päivittäin ja vauva niin alhaalla ja painaa kovasti alaspäin..mutta kaikki oli hyvin, rakenteet ok ja kaikki muutenki hienosti..

Esikon kans on välillä vähän hankalaa mutta mies on nyt lomalla että kyllähän siitä apua on ja poika kuite jonku verran antaa mun maata ja olla rauhassa.. ottaahan tämä aivoon ku ei oikeen mitään voi tehä muutaku maata ja olla rauhassa..tosi nopeesti tulee huono olo..nyt pari päivää ollu ihan hirveä turvotus ja oksettanu kokoajan..närästys vaivaa vielä kaiken lisäksi.. toivottavasti ainaki kymmenen viikkoa vielä pysyin vauva mahassa niin olisin tosi onnellinen..

Ai niin ja sukupuoli olis näkyny muttei haluttu tietää:D

Väsy on ihan kauhea, ihan itekmiseen asti menee jos ei nuku kunnolla ja nuo jalkakrampit vaivaa öisin niin voi jes... magnex:ia syön päivittäin ja voi elämä jos unohtuu niin se on ihan kauheeta.. mulla kujn jää se kramppi päälle ja se on sitte mentävä lääkäriin seur. päivänä..esikon aikana oli näin..nyt ei ole vielä ehtiny mennä niin pahaksi..neuvola on 17.7 ja taas lääkäri elokuun alussa..

Toivottavasti sydämet on terveitä teidän vauvoilla joilla sellasta ongelmaa oli..tsemppiä..

Kaikille hyvää vointia.. koitan lähteä nukkumaan..

simppu rv 22+2

Vierailija
24/26 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet on jäänyt ihan liian lyhyiksi viime aikoina, en vaan saa unta. Muutenkin on jotenkin alakuloinen olo, mikään ei huvita. Ärsyttää, koska ois kesä ja vois tehdä kaikkea kivaa mutku ei jaksa. Mieskin on vaan koko kesän töissä ei edes viikonloppuisin voida tehdä mitää yhdessä. Kaikki kaverit on lähdössä ulkomaanmatkoille, tekis niin mieli päästä reissuun mut ei... :(

Vauva on onneksi ok, eikä istukkakaan oo enää vuotanut. Suonenvetoja on alkanut tuolla pohkeisiin yöllä, tosi inhottavaa herätä niihin.

Mitähän mun piti kommentoida?

Simppu, onneksi oli kaikki ok ja toivottavasti vaavi pysyy vielä pitkään yksiössään. Varmasti rankkaa kun ei pysty tekemään mitään ja vaikeaa kun on pieni lapsi. Ei tulisi mullakaan lepäilystä mitään kun yksin oon ton Murun kaa kotona.

Elllenlelli, tulikohan nimimerkki nyt oikein, toivottavasti ei olisi paha vauvan sydän vaiva. Mun kaverin vauvalta leikattiin sydän muutaman kuukauden ikäisenä ja hyvin meni kaikki ja nyt on reipas puolitoista vuotias. Sekin vamma huomattiin ultrassa ja näytti siltä että parantuisi jo kohdussa mutta ei sitten kuitenkaan.

Pitäisi lähteä tonne ulos Murun kanssa... yksin... masentavaa :(

väsähtänyt murunmamma kera pikkumurun rv 21+5 ja isomman murun 2v 2kk

Vierailija
25/26 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille oikein hyviä vointeja ja jaksamisia!!

Itellä ollut kaikki viime aikoina oikein hyvin ja olen kyllä iloinen siitä:)

Eipä sitä muuten tietäiskään että raskaana on ellei pikku veijari olisi niin kova potkimaan.Yötä päivää tahtoo välillä olla riehakas.Maha ei vieläkään ole paljon kasvanut ja helposti vielä huomaamattomissa..

Ultrassa käytiin rv 21+6,kaikki oli kunnossa,ja pallero oli virkeä.Sielä se seiso virtsarakon päällä ja pomppi

!Painoarvio oli 428 g ja vastasi n.rv 21+3.

AC(pää-perämitta)oli n16 cm

FL(reisiluu)3.71 cm

Olis kiva tietää minkälaisia mitta- ja painoarvioita muilla,ihan mielenkiinnosta,ei mitään arvosteluja yms.!

Leila ja palleroinen rv 22+2

Vierailija
26/26 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja pitkästä aikaa..

Oon kylläkin käyny lukemassa teidän kirjotuksia mutta en oo vaan jaxanut kirjottaa mitään ite..

( . ) Rakenneultra on käyty, tyttö olis tod.näk. tulossa.

Kaikki vauvalla ok, mutta tuo istukka *huokaisee* Istukka sijaitsee takaseinässä, mutta todella alhaalla. Uusi uä-aika on 28.8, silloin katsotaan uudestaan sen paikkaa ja päätetään, saanko synnyttää alakautta vai en.. Jänskättää tuo tuomio.. Kaikki kolme lasta oon synnyttäny alakautta, mutta katsotaan mitä uä sanoo..

Vuotojahan mulla on ollu melkeen koko ajan, ja klö epäili että vuodon syy on juuri tuo liian alhaalla oleva istukka.

Liikkeet tuntuu voimakkaammin pvä pvältä ja Isäntä tunsi vauvan potkut ekan kerran eilen.

Neuvolassa olin viime ke, kaikki ok. Painoa tullu lisää yht. 5,4kg. RR 110/72 mikä on aika korkee mulle, oon tottunu siihen että alle 100/jotain jäädään. Hb 120, ei vielä joudu rautaa popsimaan. SF-mitta oli 17cm. Syke 146-148.

Seuraava neuvola ja lääkäri 21.8.08

Mummolassa ollaan lomalla, kotiin torstaina.

Nyt iltapalalle!

t. jonzku80 rv. 20+4