Tunnetko voiman tunnetta kun lyöt miestäsi tai lastasi?
Väitöskirjatutkimuksen mukaan kyllä.
"Jotkut naiset kokevat voiman ja hallinnan tunteita tehdessään väkivaltaa."
http://www.hs.fi/kotimaa/a1465525134367?jako=d61e1ef6ec13ff1da07a7895b7…
Kommentit (15)
Pari kertaa olen sortunut vuosikymmenten saatossa tähän heikkouden osoitukseen eli olen läppäissyt avokämmenellä niin miestäni kuin lapsiani.
Voi olla, että ihan sillä hetkellä koen jotain vallan tunnetta. Kuitenkin tasaantuessani olen tuntenut vain syvää syyllisyyttä ja häpeää primitiivisestä käytöksestäni. Väkivaltaan turvautuminen ja sortuminen on alhaista.
Tunteekohan vielä voiman tunnetta sylkiessään hampaitaan?
En,tunnen itseni nurkkaan ahdistetuksi eläimeksi.
Kerran olen lyönyt nyt jo ex poikaystävää. En lapsiani enkä nykyistä miestäni. En tiedä tunsinko voiman tunnetta, mutta ainakin pyhää raivoa tunsin. Se isku vaan lähti ja se yllätti itsenikin. Ei mikään litsari, vaan nyrkillä turpaan niin että huuli halkes. En ole tähän päivään mennessä tuntenut syyllisyyttä siitä. Siitä yli 10 vuotta. Ja niin tekopyhältä kuin kuulostaakin, inhoan väkivaltaa.
Minä kävin suhteemme loppuvaiheessa exäni kimppuun 😞.. Siis hakkasin häntä nyrkein rintaan. En tuntenut voiman tunnetta vaan totaalista voimattomuutta. Mies oli vuosia kävellyt ylitseni. Jäänyt kiinni pettämisestä useamman kerran. Olin hänelle vain ilmaa. Mitättömyys, jonka teoilla ei ollut mitään arvoa.
Minut oli ajettu ihan nurkkaan. Jos en olisi lopulta, viimein lähtenyt olisin luultavasti seonnut. Tuo hänen päälleen käyminen sai silmäni avautumaan. En usko, että koskaan päästän elämääni tuollaiseen jamaan.
En ole koskaan lyönyt miestä. Lapsia minulla ei ole.
Kaksi miestä on lyönyt minua, toinen löi avokämmenellä poskelle ja toinen löi kättäni. Erittäin vastenmielistä käytöstä.
6 jatkaa. Lapsiani en ole koskaan edes uhannut väkivallalla. Tuo exän päälle käyminen oli itsellekin odottamaton kokemus.
Sen ainoan kerran kun niin on käynyt niin en. Tunne oli kyllä hyvin paljon enemmän voimattomuuden puolella.
Minäkin olen sortunut joskus, mutta olen mies. Ei tuonnut voiman tunnetta. Alkoi vain kaduttaa heti.
Enkä enää tee tuollaista.
T. Mies46
Mitenkä on jotenkin hyväksyttävämpää jos nainen lyö??
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä on jotenkin hyväksyttävämpää jos nainen lyö??
missä niin on sanottu?
Mulla on sellainen kummallinen juttu, että aina kun läimin miestä mulla alkaa soida päässä Pepe Willbergin Saat miehen kyyneliin. Ja mä inhoon Pepe Willbergiä!!!!!
En tiedä, koska en ole koskaan lyönyt miestä tai lapsia.
joo kyllä