Armi ja Danny
Katselin (ja kuunteli) YouTubesta vanhoja videoita. Hämmentäviä.
Ainakin kun tietää mikä kuvio oli koko ajan meneillään.
Kommentit (242)
Miksi te kaikki pidätte naista uhrina? Armihan oli ns. toinen nainen, jollaisia tällä palstalla yleensä aina niin parjataan ja kivitetään. Armi olisi kyllä voinut lähteä kuviosta, jos olisi halunnut. Kuka haluaa pitää yllä myyttiä siitä, että naiset ovat aivan miesten vietävissä, vailla omaa tahtoa. En minä ainakaan! Ihan molemminpuoleinen kauppa tämä oli ja jos kärsijöitä pitää etsiä, ovat ne varmaankin Dannyn lapset. Varmaan kiva katsella, kun isukki luuhaa pitkin Suomea toisen naisen kanssa ja kaikki tietää asiasta.
Tuossapa on hyvä esimerkki siitä, miksi nuoren naisen ei kannata lähteä paljon vanhemman miehen kelkkaan. Kun se nuori 18-v on vielä ihan kehittymätön tyttönen, ei mikään aikuinen nainen. Ja kun on jo valmiiksi ongelmia, niin eihän ne tuollaisessa sairaassa suhteessa ainakaan helpotu.
Armi oli todella kaunis ja hänestä olisi voinut kehittyä fiksu nainen, joka olisi voinut opiskella kunnon ammatin, sillä laulutaitoahan hänellä ei ollut. Dannyyn tutustuminen oli hänelle lähinnä katastrofi. Danny oli pelkkä hyväksikäyttäjä, hänen tähtensä oli jo rankasti hiipunut ja Armi nosti hänet uudelleen suosioon. Missään muussa maassa tuskin Dannyn kaltainen puupökkelö surkealla äänellä varustettuna olisikaan menestynyt, mutta täällähän ei tunnetusti taitoa vaadita. Danny-show oli tapaus siksi, että muilla ei ollut mitään showta, eli shown Danny osasi kasata, mutta laulu surkeaa ininää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se hämmentää että Danny pyöritti kahta naista, vihittyä vaimoaan ja 16 vuotta nuorempaa (lähes lasta kun tapasivat) melkein 20 vuotta.
Valheita ja rikottuja lupauksia kumpaankin suuntaan, luulisin.
Ja Miss Suomi, kaunis ja mielettömällä kropalla varustettu ylioppilastyttö, ei hokannut useiden valehdeltujen vuosien jälkeen, että ei tuo taida erota vaimostaan, vaikka taatusti iso joukko ystäviä ja läheisiä varoitteli. Viatonkin viisastuu, kauan siltä meni. Ja voisi tuo vanha kyrmyniska jo jäädä eläkkeelle piilolinsseineen. Luulee vissiin edelleen olevansa joku ensirakastaja?
Oliko Armi ylioppilas??? Ei kai. Hän tuli mielenterveysongelmaisesta perheestä. Siskonsakin tappoi itsensä. Ja Armi itsekin oli kyllä alkoholisti. Sehän hänet tappoikin.
Miten ihmeessä muistan noin pieleen? Ihan selvä kuva mielessä Armista yo-lakki päässään :D No se ja sama. Dannyllekin taisi olla :D
Minäkin olen muistavinani Armin yo-lakki päässä ja sanoi haluavansa sairaanhoitajaksi.
Pettääköhän muistini.???
Vierailija kirjoitti:
Mitä hämmentää niissä on? Vanha ukko huijasi nuoren nätin tytön kelkkaansa ja siinäpä se pilaantui Armi-paran elämä. Olin Armin missiaikana pikkutyttö ja ihailin kovasti suloista Armia, minusta Danny oli yököttävä vanha ukko, enkä voinut ymmärtää mitä Armi hänessä näki. Lapsikin jo näki että suhde heillä oli. Vastenmielinen ukko koko Danny, eikä osaa edes laulaa, surkeaa uikutusta ja huonoja lauluja. Ukko on jäykkä kuin betoniporsas.
Minua on näin jälkikäteen huvittanut tuo, kun yleisesti (minäkin) Dannyä pidettiin tuolloin vanhana ukkona ja kuitenkin Danny oli heidän tavatessaan vasta 36 vuotias :). Eikä tuo 16 vuoden ikäero nykyään tunnu missään, onhan peresidentillämme ja hänen kummitytölläänkin ikäeroa tuplaten, eikä sitäkään kukaan kauhistele.
Vierailija kirjoitti:
Danny voisi tehdä jotain tukalleen, edelleen sama mutta harvempi kuin 70-luvulla.
Dannyn ja Donald Trumpin lookin takana on sama rautainen ammattilainen.
Voi miten vanhaa asiaa täällä jauhatte, kuyllä uudempiakin löytyy.
Kukaan ei tee toisesta alkoholistia.
Alkoholismi on sairaus joka saattaa puhjeta ja viedä mennessään vaikka olisi kuinka ihana oma aviopuoliso ja lapset sun muut tai työ kaukana viihdebisneksestä.
Tässä omituisesti epäsuorasti ja alhaisesti vihjaillen vastuutetaan naisen alkoholismista tätä miestä johon nainen rakastui ja jonka kanssa työskenteli.
Jos Armin juominen oli jonkin logiikan mukaan Dannyn syytä (älytöntä!)...niin
oliko Ranisen juominen sitten Armin syytä? Ei varmaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hämmentää niissä on? Vanha ukko huijasi nuoren nätin tytön kelkkaansa ja siinäpä se pilaantui Armi-paran elämä. Olin Armin missiaikana pikkutyttö ja ihailin kovasti suloista Armia, minusta Danny oli yököttävä vanha ukko, enkä voinut ymmärtää mitä Armi hänessä näki. Lapsikin jo näki että suhde heillä oli. Vastenmielinen ukko koko Danny, eikä osaa edes laulaa, surkeaa uikutusta ja huonoja lauluja. Ukko on jäykkä kuin betoniporsas.
Minua on näin jälkikäteen huvittanut tuo, kun yleisesti (minäkin) Dannyä pidettiin tuolloin vanhana ukkona ja kuitenkin Danny oli heidän tavatessaan vasta 36 vuotias :). Eikä tuo 16 vuoden ikäero nykyään tunnu missään, onhan peresidentillämme ja hänen kummitytölläänkin ikäeroa tuplaten, eikä sitäkään kukaan kauhistele.
Presidentin vaimo oli kuitenkin jo aikuinen nainen heidän alkaessaan seurustella. Lisäksi kumpikaan ei ollut tahollaan naimisissa. Tosin en itse voisi tuntea vetoa noin paljon vanhempaan mieheen, mutta meitähän on erilaisia ja makunsa kullakin. Sama juttu esim. Katri-Helenalla ja Tommilla. Oma asiansa, kun molemmat ovat jo aikusia. Armi taas oli vielä teinityttö, ei mikään aikuinen nainen ja lisäksi hänellä oli ongelmia jo valmiiksi. Suhde vanhempaan, perheelliseen mieheen ja showmaailma olivat hänelle tuhoisia. Ja kyllä se vastuu on aina sillä aikuisemmalla osapuolella.
Miksi me pidettiin Dannya vanha ukkona? No, koska olimme itse niin nuoria, kyllä kaikki yli 30-vuotiaat oli teinien mielestä vanhoja. Sama juttu se on nykyäänkin, mun tytär on 14v ja jo kaksikymppiset tuntuu kuulemma aika vanhoilta, siis ei vanhoilta kuten mummo ja pappa, mutta itseensä verrattuna vanhoilta. Muistan, että 15-vuotiaana ajattelin, että siskoni elämä on hirvittävän kurjaa, kun hän on niin hirmu vanha. Hän oli 28 v.
Armihan teki soololevynkin 80-luvun alussa. En tunne hänen elämäntarinaansa sen kummemmin, mutta sitä olen ihmetellyt, että miksi hän ei jatkanut soolouraansa, vaikka ilmeisesti kysyntääkin olisi ollut. Eikö uskaltanut keikkailla yksin, oliko hänellä pientä esiintymiskammoa tms? Uskoakseni Armilla kuitenkin olisi ollut tuolloin mahdollisuus "itsenäistyä", siis ammatillisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki pitää nähdä niin rumassa valossa?
Armi ja Danny olivat näyttävä pari, ja ihmiset tykkäsivät heitä katsoa ja kuulla. Molemmat ovat varmasti nauttineet julkisuudesta ja suhteestaan. Dannylla on kuitenkin ollut sen verran järkeä, ettei ole eronnut vaimostaan. Hän on varmasti myös aika pian nähnyt, että Armi on tasapainoton. Armin alkoholismi ei ollut Dannyn syytä, kyllä alkoholistit aina syyn juoda löytävät. Armin tausta oli toki surullinen, jos oikein muistan, niin hänen isänsä oli alkoholisti. Siinä Danny teki väärin, että veti Armin viihdebisnekseen tai nimenomaan laivakeikoille, sillä juuri sellainen ympäristö sai Armin juomaan ja koko porukalla oli sitten huolta hänestä.
Tunteet eivät varmasti koskaan kuolleet, Danny yritti pitää Armista huolta mutta Armi jatkoi juomistaan.
Jos Danny on tietoisesti luvannut jotain sellaista, mitä ei ole aikonutkaan pitää, niin silloin hän on tehnyt väärin. Todennäköisesti kuitenkin jos hän on jotain luvannut, hän on ajatellut niin tekevänsä. Vuodet kuitenkin vierivät, ja siinä vaiheessa kun lapset olivat isoja, Armi olikin jo todella vaikeassa tilassa ja yhteiselämä olisi ollut mahdonta.
Me ihmiset olemme vain virheellisiä. Harva on umpipaha ja läpimätä. Jotain armoa nyt Dannyllekin, ja Armille myös. Aikansa unohtumaton pari, joka herkistää vieläkin.
Vaimoaan (ja lapsiaan) kohtaan Danny kuitenkin teki vain ja ainoastaan väärin. Vaikka "pysyikin" aviomiehenä ja isänä.
Vierailija kirjoitti:
Voi miten vanhaa asiaa täällä jauhatte, kuyllä uudempiakin löytyy.
Löytyy kuyllä. Mutta kiinnostipa sinuakin ;)
Muistan kun oltiin 90- luvulla perheen kanssa Ruotsinristeilyllä, ja siellä esiintyi Armi ja Danny. Armi tuli kesken esitystä istumaan mun isän syliin. Se oli hauskaa. Armi oli kyllä mun mielestä tosi kaunis. Ja isä oli niin tyytyväinen.
Kaipa Armi&Danny oli aikamoinen instituutio ihmisille, vanhemmilla sekä lapsillekin jotka sen ajan ovat eläneet että jotain tunteita herättää -edelleen- oli musiikista sitten mitä mieltä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Danny voisi tehdä jotain tukalleen, edelleen sama mutta harvempi kuin 70-luvulla.
Dannyn ja Donald Trumpin lookin takana on sama rautainen ammattilainen.
:D :D :D Dannyhan voisi alkaa presidenttiehdokkaaksi seuraavissa vaaleissa.
En ole mikään Dannyfani mutta luulen et ois monta kertaa parempi presidentti kuin Trump.
Harmittomampi ainakin.
Liisa sanoi elämänkerrassaan, että piti tavatessaan Danny kauneimpana näkemänään miehenä. Armi oli myös osasyyllinen tähän soppaan, jäi tavallinen nuoruus elämättä. Danny ei kutsunut Armia 50 v. juhliinsa. Eikö halunnut näitä kahta naista samaan juhliin?
Vierailija kirjoitti:
Kaipa Armi&Danny oli aikamoinen instituutio ihmisille, vanhemmilla sekä lapsillekin jotka sen ajan ovat eläneet että jotain tunteita herättää -edelleen- oli musiikista sitten mitä mieltä tahansa.
Joku taika heissä oli, 1989 kesällä 18.vuotiaana tyttönä kävin Heinolan (olin kesätöissä Heinolassa sen kesän) iltatorilla keskellä viikkoa ja yllätys, lavalle nousivat Armi&Danny!
En koskaan ole innostunut heistä millään tavoin mutta se ilo ja riemu mikä oli kun heidät näin :)
Ihan käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Ei asiat ole koskaan niin mustavalkoisia. Eikös Armilla ollut loppuaikoinaan suhde Aarno Ranisen kanssa? Ilmeisesti asiat menivät silloin lopullisesti solmuun.
Liisa Seppälän taas muistan jossain haastattelussa kertoneen, ettei hän koskaan edes tavannut heidän yhtä kotiapulaistaan. Asiat hoidettiin aina lappujen avulla. Muistan ihmetelleeni, kuinka joku voi jättää lapsensa sellaisen ihmisen hoitoon, jota ei ole edes nähnyt. Tästä voisi ajatella, ettei avioliitto Liisan kanssakaan mitään ruusuista ollut.
Tuota kuviota kannattaa miettiä toisenkin kerran. Liisä Seppälä oli perijätär, Danny pennitön mutta komea tyhjäntoimittaja. Liisa pitkälti maksoi Dannyn makean elämän, sillä Suomessa ei mitään suuria tuloja voinut laulamalla saavuttaa tuohon aikaan. Tämä lienee todellinen syy sille, miksei Danny eronnut vaimostaan. Sen jälkeen kun Armi kuoli, Liisa Lipsanen otti itse eron miehestään, jonka kanssa ei todellisuudessa ollut enää asunut yhdessä vuosikymmeniin.
Pakko sanoa, että jos olisin ollut Liisan asemassa, olisin varmaankin toiminut samoin kuin hän. Danny teki sikamaiset temput molemmille naisille, nai toisen rahasta samalla kun piti toista löysässä hirressä "rakastettuna". Eikä Armikaan ollut mikään tahdoton uhri, hän lähti yrittämään varattua miestä.
Vierailija kirjoitti:
Liisa sanoi elämänkerrassaan, että piti tavatessaan Danny kauneimpana näkemänään miehenä. Armi oli myös osasyyllinen tähän soppaan, jäi tavallinen nuoruus elämättä. Danny ei kutsunut Armia 50 v. juhliinsa. Eikö halunnut näitä kahta naista samaan juhliin?
Oma roolins asiinä kai oli kaikilla kolmella. Outo kuvio mutta emmehän me voi tietää mistä loppujen lopuksi oli kyse kun emme itse siinä olleet.
Ehkä kukaan heistä ei ollut tunne-elämältään taäysin tasapainoinen. Ihminen voi olla hyvinkin menestynyt ja silti jotenkin.. häiriintynyt.
Eli turha syytellä yhtä ainoaa. Jokainen olisi kai päässyt irti kolmiosta jos oikeasti olisi halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun oltiin 90- luvulla perheen kanssa Ruotsinristeilyllä, ja siellä esiintyi Armi ja Danny. Armi tuli kesken esitystä istumaan mun isän syliin. Se oli hauskaa. Armi oli kyllä mun mielestä tosi kaunis. Ja isä oli niin tyytyväinen.
Äitisi oli varmaan myös niiiiiin tyytyväinen?
Tarkoitin sitä, että Armi olisi voinut löytää 30-vuotiaana kunnon miehen. Armi oli jotain 34 kun erosi Dannystä. Armilla ja Dannyllä taisi olla ikäeroa 17 v.