Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudot työhaastattelukokemukset

Vierailija
10.06.2016 |

Hei vauvalaiset! Haluan nyt avautua ja kysyä mielipiteitä eräästä työhaastattelu-tilanteesta. Jakakaa myös omia vastaavia kokemuksia!

Kävin tuossa pari viikkoa sitten työhaastattelussa kesätöihin torimyyjäksi. Haastattelutilanne oli kummallisin ja epäammattimaisin työhaastattelutilanne , missä olen ikinä ollut. Haastattelijana yrityksen johtaja, keski-ikäinen, mies. Tilanne alkoi jo oudosti, kun mies istui ison tietokonepöydän ääressä, ei tehnyt elettäkään kätelläkseen, vaan minun piti kurkottaa pöydän toiselle puolelle kättelemään ja esittäytymään. Haastattelu eteni ihan normaali kysymyksillä, mutta sitten mies kysyi painoani, ilmeisesti varmistaakseen jaksanko nostaa 10-15kg painavia laatikoita. Menin ihan hämilleni ja vastasin "about sen ja sen verran". Siihen hän sanoi että "no kyllähän sinä sitten jaksat". Toinen outo reaktio oli, kun tuli kysymys ajokortista. Siihen vastasin myöntävästi ja tulleeni juuri autolla paikalle. Siihen hän kysyi ihmeelliseen äänensävyyn "Oletko ajanut yli 100km?" En ihan tiennyt tarkoittiko mies että yhteensä 100km vai yhteen putkeen. Vastasin että 6 vuotta minulla on ajokortti ollut. Ja sitten tivattiin myös, että osaanko ajaa isompaa pakua, sellainen ihmeellisen ivallinen äänensävy päällä.

Vaikutti kaikenkaikkiaan seksistiseltä ja epäammattimaiselta tyypiltä. Tapauksesta tosiaan jo pari viikkoa, mies sanoi ottavansa yhteyttä, mutta mitään ei ole kuulunut. Enpä kyllä olisi tuollaiselle työnantajalle halunnutkaan töihin... Tekisi melkein mieli ilmoittaa jonnekkin. Onko teillä vastaavia kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshaastattelija haastattelee naista = seksismi

Vierailija
2/8 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle haastattelijana toiminut toimitusjohtaja kertoi olevansa valtaa havitteleva kusipää. Ja olihan se. Sentään joissain asioissa näköjään oli rehellinen, muttei kyllä muutoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah mulla on kans vastaava haastattelu kokemus torimyyjän töistä, tosin usean vuoden takaa. Olin silloin about 23v ja etsin pikaisesti lisätienestiä, tästä miehestä tuli lähinnä mieleen, että etsii kusetettavaa nuorta henkilöä itselleen töihinn. Olen ollut kymmenissä työhaastattelussa ja kyllä näitä idioottejakin mukaan mahtuu, usein juuri keski-ikäisiä miehiä jotka pitää jotain ihme hämäräfirmoja...

Vierailija
4/8 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdessä haastattelussa firmaan jossa tehtiin juttuja joista minulla ei siinä vaiheessa ollut erityisempää kokemusta. Olin jo hakemuksessa (ja sitä edeltäneessä puhelinkeskustelussa) selvästi maininnut että minulla ei ole varsinaista kokemusta juuri näistä hommista.

Kun menin haastatteluun oli siinä sitten firman pomo ja joku toinen tyyppi jotka alkoi saman tien valitella kun mulla ei ole alan kokemusta. Siinä meni sitten kolme varttia kun kuuntelin sitä että ne vaan valitteli kun mulla ei ollut alan kokemusta. Ihme hiippareita, helvettiäkö kutsuivat haastatteluun jos eivät aikoneet palkata vaan valitella kokemuksen puutetta. Sen jälkeen, anteeksi kielenkäyttöni, vitutti!

Vierailija
5/8 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime vuonna haastattelussa torimyyjän hommaan. Haastattelijana oli vanha sivutyönä kädestä ennustava nainen. Tämä palkkasi kojunsa täyteen nuoria kielitaitoisia tyttöjä, jotka möivät turisteille suomalaisia tuotteita.

Konsepti oli sinänsä ok, mutta tämä nainen solvasi koko ajan työntekijöitään pienimmästäkin syystä. Mitään kirjallista sopimusta tämä ei ilmeisesti kenenkään kanssa tehnyt ja tunnitkin piti myyjien itse kirjata vihkoon. Hetkenkin jos joku tyttö seisoi hiljaa oli se paha paha virhe, sillä koko ajan piti mamman mielestä olla myymässä. Ja kun päivä oli ohi piti jokainen myytävä esine kerätä pois tietyssä järjestyksessä tai tämä nainen haukkui idiootiksi tai tyhmäksi. Lopuksi tyttöjen piti työntää täyteen lastatut torikärryt keskellä kaupungin vilkasta liikennettä parin kilometrin matka jonnekin varastoon.

Nainen huomasi minusta miten otin kuumat. Kerroin mitä mieltä olen siitä miten hän kohtelee työntekijöitään ja hän vain tuhahti, että tule sitten sanomaan kun sinulla on firma ja sadan tonnin liikevaihto. Omalla matikallani tuo ei ole kummoinenkaan myynti ja akka oli itse sen näköinen, että puskee horsmaa ennen kuin kerkeän y-tunnusta sanoa. Mietin, että tuolle jos tekee töitä tarvitsee hevosen rauhoittavia ja ajan psyk. polille kun työsuhde on ohi. Kauhea akka.

Vierailija
6/8 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ulkomailla töitä. Kun haastattelija kuuli, että olen Suomesta, hän alkoi julistaa miten hänen ruotsalainen kaverinsa on sanonut että suomalaiset naiset ovat kykeneviä. Vaihtavat autonrenkaatkin itse (ei liittynyt työhön mitenkään). "Sinun on varmaan vaikea matkustaa maissa, missä naiset ovat niin säälittäviä".

Vierailija
7/8 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viime vuonna haastattelussa torimyyjän hommaan. Haastattelijana oli vanha sivutyönä kädestä ennustava nainen. Tämä palkkasi kojunsa täyteen nuoria kielitaitoisia tyttöjä, jotka möivät turisteille suomalaisia tuotteita.

Konsepti oli sinänsä ok, mutta tämä nainen solvasi koko ajan työntekijöitään pienimmästäkin syystä. Mitään kirjallista sopimusta tämä ei ilmeisesti kenenkään kanssa tehnyt ja tunnitkin piti myyjien itse kirjata vihkoon. Hetkenkin jos joku tyttö seisoi hiljaa oli se paha paha virhe, sillä koko ajan piti mamman mielestä olla myymässä. Ja kun päivä oli ohi piti jokainen myytävä esine kerätä pois tietyssä järjestyksessä tai tämä nainen haukkui idiootiksi tai tyhmäksi. Lopuksi tyttöjen piti työntää täyteen lastatut torikärryt keskellä kaupungin vilkasta liikennettä parin kilometrin matka jonnekin varastoon.

Nainen huomasi minusta miten otin kuumat. Kerroin mitä mieltä olen siitä miten hän kohtelee työntekijöitään ja hän vain tuhahti, että tule sitten sanomaan kun sinulla on firma ja sadan tonnin liikevaihto. Omalla matikallani tuo ei ole kummoinenkaan myynti ja akka oli itse sen näköinen, että puskee horsmaa ennen kuin kerkeän y-tunnusta sanoa. Mietin, että tuolle jos tekee töitä tarvitsee hevosen rauhoittavia ja ajan psyk. polille kun työsuhde on ohi. Kauhea akka.

Eräs kaveri on kans kertonu samasta tyypistä (ellei sillä sit ole olemassa täysin samanlaista kaksosta). Hän lopetti kesken ku naisen käytös oli niin älytöntä. Eli pitäkää varanne pääkaupunkiseudulla asuvat. Kauppatorilla tais työskennellä?

Vierailija
8/8 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen työpaikkani työhaastattelussa miespuolinen esimies oli kovasti huolissaan mitä muut alaiset pitäisivät minusta, naisia olivat kaikki muut tiimiläiset. Järjestikin sitten vielä tapaamisen 2 muun työntekijän kanssa ennen varsinaista päätöstä, jotta nuo vanhemmat rouvat ikäänkuin hyväksyivät minut tiimiin. No sehän selvisi myöhemmin että nämä akat johtivat koko hommaa, kiusasivat ja pomottelivat muita minkä kerkesivät, ja mies-esimies pelkäsi heitä ja voivotteli kun minulla ei ollut "tiimihenkeä" kuulemma. Kadutti että otin paikan, onneksi pääsin vuotta myöhemmin siirtymään toisiin tehtäviin.