Ristiäiset tulossa. Pyydättekö pieniä lahjoja myös isosisarukselle?
Meillä isosisarus uhmaiässä ja kovasti mustasukkainen vauvasta.
Pelottaa miten nuoremman ristiäiset onnistuu, kun kaikki huomio kohdistuu vauvaan.
Mitä mieltä olisitte, jos pyytäisin pieniä muistamisia myös isommalle? Helpottaisi ehkä mustasukkaisuutta.
Kommentit (55)
Antakaa te vanhemmat itse esikoiselle pieni lahja.
Tietenkin pyydän! Meillä on 2 lahjapöytää: toiselle vauvan lahjat, toiselle ison sisaruksen. Olen laatinut lahjalistat ja kertonut, että vain listalta löytyvät lahjat hyväksytään, en halua krääsää.
Isompi sisarus voi avata vauvan paketit vauvan puolesta?
Pyydä vain. Varmuuden vuoksi tee lahjalista tai laita tilinumero.
No et pyydä :D Ostakaa itse sille joku paketti.
Ei pyydetty. Itse voisitte ostaa, mutta jatkossakin tulee olemaan tilanteita, kun toinen lapsi saa jotain ja toinen ei.
Joo, just kuopuksen syntyessä pyydettiin muistamaan kaikkia perheenjäseniä lahjoilla, ettei kateus iskisi. Sama myös syntymä- ja nimipäivinä.
Ristiäiset ovat suht isot, vieraita kutsuttu paljon.
Ihmiset tuovat kuitenkin jotain ja kun vauva ei niin hirveesti mitään tarvitse, niin sen takia ajattelin, että jos jotain annettaisiin isommallekin.
Ap
Jos on vauvasta mustasukkainen ja kaiken huomion kohdistumisesta siihen, antakaa isosiskolle/veljelle kunniatehtävä pyyhkiä vauvan pää kun pappi on sen kastanut; lapsi tuntee olevansa tärkeä ja luottamuksen arvoinen ja saa sopivalla tavalla huomiota ja todennäköisesti suhtautuu lämpimämmin pikkusisarukseensa.
Varmaan pappi voisi pyynnöstä kastaa vanhemman lapsen samalla uudestaan, niin hänellekin voisi toivoa vastaavat lahjat.
Voit pyytää, että lahjat viedään huomaamattomasti lahjapöytään, ja toivoa erityisesti isovanhemmilta paljon huomiota isosisarukselle. Lisäksi käyttäisin surutta lahjontaa, pientä lelua, herkkuja tms. palkkiona hyvästä käytöksestä. Mitä vaan että juhlat sujuvat kivutta.
Ajattelitteko jatkossakin pyytää kun esim.toisella lapsella on synttärit tms että kummallekkin pitää tuoda jotain? Kyllä lapsienkin pitää oppia että joskus on toisen juhlapäivä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tuovat kuitenkin jotain ja kun vauva ei niin hirveesti mitään tarvitse, niin sen takia ajattelin, että jos jotain annettaisiin isommallekin.
Ap
Eihän ristiäslahjaa osta kuin kummit!
Tietenkin. Otetaan turha raha pois lojumasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vauvasta mustasukkainen ja kaiken huomion kohdistumisesta siihen, antakaa isosiskolle/veljelle kunniatehtävä pyyhkiä vauvan pää kun pappi on sen kastanut; lapsi tuntee olevansa tärkeä ja luottamuksen arvoinen ja saa sopivalla tavalla huomiota ja todennäköisesti suhtautuu lämpimämmin pikkusisarukseensa.
Tämä on hyvä neuvo!! Ylipäänsä teette ison numeron siitä että lapsi on nyt isosisarus ja siten tärkeässä asemassa
En ole ikinä pyytänyt lahjoja kenellekään. Kysyttäessä voin antaa toiveita.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mun mielestä on väärin, että vauvan saamat ristiäislahjat annetaan esikoiselle. Tosi reilu peli.
Vierailija kirjoitti:
Meillä isosisarus uhmaiässä ja kovasti mustasukkainen vauvasta.
Pelottaa miten nuoremman ristiäiset onnistuu, kun kaikki huomio kohdistuu vauvaan.
Mitä mieltä olisitte, jos pyytäisin pieniä muistamisia myös isommalle? Helpottaisi ehkä mustasukkaisuutta.
Tampio
Isovanhemmilta voit pyytää, et muilta. Tai isosisaruksen omalle kummille voit sanoa.