Meidän häämenu
Alkupala:
Tillikatkarapu-mätikaviaari
lohiterriini
marinoitu punasipuli
vihersalaatti
pähkinäsekoitus
smetana
ruis krutongit
Pääruoka
makaronilaatikko
uudet perunat
Kermainen possupata
parenoidut kanafileet
sillikaviaari
kananmunia keitettynä
Porkkanasalaatti rusinoilla
Jälkiruoka
suklaakakkua
mansikkakermakakkua
Lisäksi tietysti kaikki juomat. Mitä lisäisitte tai muuttaisitte?
smetana
Kommentit (27)
Alkupala:
Tillikatkarapu-mätikaviaari
lohiterriini
marinoitu punasipuli
vihersalaatti
pähkinäsekoitus
smetana
ruis krutongit
+HUNAJA (jos on hyviä suolakurkkuja)
+ JOKU KAUDEN kasvisalkuruoka
(+LIHA-ALKURUOKA kun muutenkin perinteistä niin vaikka paahtopaisti)
Pääruoka
makaronilaatikko EI JOLLEI TÄMÄ OLE EHDOTON PERINNEJUTTU
uudet perunat
Kermainen possupata
parenoidut kanafileet + KASTIKE esim. aioli
sillikaviaari MIKSI TÄMÄ EI OLE ALKURUOKANA?
kananmunia keitettynä
Porkkanasalaatti rusinoilla EIIIII, lämmin kasvislisuke tilalle, tai vaikkapa kevyesti kiehautetut marinoidut porkkanat
Jälkiruoka
suklaakakkua
mansikkakermakakkua
Lisäksi tietysti kaikki juomat. Mitä lisäisitte tai muuttaisitte?
smetana[/quote]
Makaronilaatikkoja vois tehdä kaksi, perinteisen ja soija- version, niin olisi kasvissyöjillekin lämmin ruoka.
Alkuun graavilohta ja saaristolaislimppua lisäksi
Paneroitu kana voisi olla vaikka siivutettu dipattaviksi paloiksi ja kylkeen aioli kuten joku jo ehdottikin + sweetmangomajoneesisoosi
Ja se porkkanarusinajuttu pois! Vaikka bataatiranskalaisia tilalle (mätsäävät hyvin sen paneroidun kanan kanssa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki katettuna ja otettavissa samaan aikaan?
Ei. Ensin tulee alkupalat ja sen perään pääruoka. Kakut sitten parin tunnin päästä, kun on vähän sulateltu. Iltapalaksi ehkä vielä jotain pientä purtavaa.
Antaisin alkupalojen olla koko ruokailun ajan, sillä luulen että ainakin itse söisin mahani täyteen niistä.
Kahvit ja kakut pitää minun mielestäni tarjoilla kutakuinkin heti ruuan jälkeen, eikä parin tunnin päästä. Mikään ei ole hirveämpää kuin joutua odottelemaan kahvia pari tuntia ilman syötävää tai juotavaa. Olen ollut yksissä häissä, joissa kahvien tarjoilua sai odottaa useamman tunnin ja kun en itse juonut alkoholiakaan, niin tämä todella ärsytti.
Noita juureksia on joka paikassa ja pelkkä ajatuskin jostain "kivasta twististä" on rasittava. Ihan mahtavaa ois saada itse tehtyä makaronilaatikkoa ja porkkanaraastetta rusinoilla!
Ohra on kyllä hyvää, sitäkin saa liian harvoin nykyään, kun ihmiset on hurahtaneet riisiin (jo kauan sitten) ja kauraan.