Minun tytön kiusaaminen.
Minun tyttöä kiusataan päiväkodissa. Pitääkö minun puuttua siihen vai antaa asian olla? Hoitajat sanovat, että minun pitäisi antaa asian olla, koska tytön pitää oppia puolustamaan itseään. Tyttö on 2v ja kiusaajat ovat noin 4-6 vuotiaita poikia.
Kommentit (8)
Voi, voi tyttö on noin pieni ja pojat isoja tyttöön nähden. Sydämeeni sattuu, kun jo niin pientä kiusataan. Mielestäni hoitajien ei tule sallia kiusaamista. Kaikki eivät ole luonteeltaan sellaisia, että puolustaisivat topakasti itseään. Tuo kiusaaminen ruokkii niitä pikku riiviöitä. Sitten ne kiusaa koulussakin 😞
Oppivat vinuotuneen käyttäytymismallin.
Tarhassa tulisi panostaa toisen kunnioittamista, kaveruutta, ystävällisyyttä ja hyviä käytöstapoja. Kiusaaminen on ihan jotain muuta.
Tsemppiä vanhemmille ja kultaiselle tytölle 💛
Vierailija kirjoitti:
Voi, voi tyttö on noin pieni ja pojat isoja tyttöön nähden. Sydämeeni sattuu, kun jo niin pientä kiusataan. Mielestäni hoitajien ei tule sallia kiusaamista. Kaikki eivät ole luonteeltaan sellaisia, että puolustaisivat topakasti itseään. Tuo kiusaaminen ruokkii niitä pikku riiviöitä. Sitten ne kiusaa koulussakin 😞
Oppivat vinuotuneen käyttäytymismallin.
Tarhassa tulisi panostaa toisen kunnioittamista, kaveruutta, ystävällisyyttä ja hyviä käytöstapoja. Kiusaaminen on ihan jotain muuta.Tsemppiä vanhemmille ja kultaiselle tytölle 💛
Mutta kun ei minua itseäkään koskaan autettu kun minua päiväkodissa ja koulussa kiusattiin. Vanhemmat, päiväkodissa hoitajat ja koulussa opettajat tiesivät että minua kiusattiin, mutta minua ei autettu, sanottiin vain että minun pitää oppia puolustamaan itseäni, koska en voi koko ikääni olettaa, että toiset auttavat minua sillä jokaisen on itse oma taakkansa kannettava ja itse omat ongelmansa ratkaistava.
P*skan marjat sanon mä. Laiska hoitotäti sanoo ettei kiusaamiseen voi puuttua. Totta kai aikuisten tulee puuttua kiusaamiseen! ! Olen itse Lto. Ja mun ryhmissä ei saa kiusata! Sääliksi käy lastasi. Vaadi puuttumaan kiusaamiseen tai sitten kerrot Pk:n johtajalle.
mitä tampioita kirjoitti:
P*skan marjat sanon mä. Laiska hoitotäti sanoo ettei kiusaamiseen voi puuttua. Totta kai aikuisten tulee puuttua kiusaamiseen! ! Olen itse Lto. Ja mun ryhmissä ei saa kiusata! Sääliksi käy lastasi. Vaadi puuttumaan kiusaamiseen tai sitten kerrot Pk:n johtajalle.
Mutta kun ei minuakaan koskaan kukaan auttanut kun minua kiusattiin lapsena.
Voi toista 😔 Meillä ei sallita kiusaamista missään muodossa. Kyllä mekin opetamme puolustamaan itseään, mutta usein kyseessä sellainen laps joka itkee ku joku katsoo väärin, mutta kyllä me puutumme kiusaamiseen. En käsitä, ei kävisi mielessäkään sanoa vanhemmille noin! Pomo antais potkasun persiiseen ja varotuksen jos tollai vähäteltäis ja sanottas vanhemmille!
Kyllä kannattaa puuttua.. Ei ny perhana 2-v osaa puolustautua 4-6-vee vastaan :(
Toivottavasti asiat menisi parempaan suuntaan!
On jo hoitajat iha kujalla!
Tsemppiä
ap ov kirjoitti:
mitä tampioita kirjoitti:
Mutta kun ei minuakaan koskaan kukaan auttanut kun minua kiusattiin lapsena.
No voi helvetin vittu, pitääkö lapsesi tosiaan kokea se sama?
M22
Et hyväksy! Aikuisen tehtävä on puuttua kun selkeästi isommat lapset kiusaavat pienempää. 2-v ei millään pysty puolustautumaan sillä hänellä ei ole vielä samoja taitoja kuin 4-6- vuotiailla.