Olenko huono äiti?
Lapset 2v2kk ja 8kk. Olen kotona heidän kanssaan. Ulkoilemme päivittäin, vanhemmalla lapsella on leikkikavereita ja päivärutiinit on selkeät. Hermostun uhmaikäiselle päivittäin, tiedän, ei pitäisi. Pyydän kuitenkin aina anteeksi mikäli ääntäni korotan. Nuorempi ollut hyvin haastava vauva. Tuntuu etten ehdi hänen kanssaan kuin "pakolliset". 2v ei ole edes päiväkuivana ja usein syö purkkiruokia. Pelkää pottaa. Puheen kehitys tuskin ikätasolla. Luemme ja leikimme, mutta kehitystä ei tunnu tapahtuvan. Lapset käyvät kylvyssä vain pari kertaa viikossa, koska molemmat inhoavat vettä, enkä aina jaksa sitä huutoa ja paniikkia. Tutista olemme saaneet vanhemman vieroitettua ja hän syö itse (näin ei ollut kun kuopus syntyi). Lasten isä hoitaa lapsia sen mitä töiltään vaan ehtii, tukiverkostoa ei ole.
Kommentit (7)
Et ole huono äiti. Olet vain väsynyt tuohon. Relaa vähän, kyllä ne lapset kehittyy ja elää sillä purkkiruuallakin.
Turha ottaa kaikesta stressiä. Lapset vain vaistoavat sinun ahdistuksen ja ovat entistä tikkusempia.
Eikä meilläkään puunattu kuin kahdesti viikossa, eikä kukaan noista seitsemästä ole likaan kuollut. Päinvastoin oli atooppiselle iholle parempi niin kuin jatkuva vedessä lillumassa.
Tsemppiä..
Kiitos. Tuntuu vaan että olen epäonnistunut. Miksei missään kerrota kuinka rankkaa tämä pienten lasten äitiys on :D ap
Jos se kerrottaisiin, ei sitä kukaan uskoisi.
Mutta äkkiä se aika kuluu, minäkin luulin, että niihin vuosiin kuolisi, mutta tässä sitkutellaan ja nuorinkin jo 10 vuotta.
Jos ottaisit tavoitteeksi nauraa joka päivä lasten kanssa.. Siinä voisi olla helpotusta sinulle tuohon morkikseen ja lapsillekkin tulisi hyvä mieli hiukan hullutellessa. Ei kaiken tarvi mennä oppaiden tai muiden äitien mukaan.. Meillä on naurettu paljon, milloin seinältä valuvalle sopalle,milloin karkaavalle pullataikinalle..nauraminen ja ilo toivat niitä onnistumisen tunteita lapsille ja sinulle.
Tsemppiä! Isosti! Olet varmasti hyvä äiti, huono omatunto on usein merkki siitä. Tahdot lapsillesi parasta!
Vierailija kirjoitti:
Et ole huono äiti. Olet vain väsynyt tuohon. Relaa vähän, kyllä ne lapset kehittyy ja elää sillä purkkiruuallakin.
Turha ottaa kaikesta stressiä. Lapset vain vaistoavat sinun ahdistuksen ja ovat entistä tikkusempia.
Eikä meilläkään puunattu kuin kahdesti viikossa, eikä kukaan noista seitsemästä ole likaan kuollut. Päinvastoin oli atooppiselle iholle parempi niin kuin jatkuva vedessä lillumassa.
Tsemppiä..
Meilläkin syödään paljon purkkiruokaa ja käydään kylvyssä kaksi kertaa viikossa😊 Käsiä ja naamaa sekä peppua vaippaa vaihdettaessa pestään toki, mutta eivät lapset muuten edes hikoile samalla tavalla kuin aikuiset. Minusta 2x viikko kylpemistä lapsille yleensä riittää hyvin.
Ja näytä minulle se uhmaikäisen vanhempi, joka ei koskaan hermostu, niin kehystän sen seinälle 😊
Jos epäilet puheessa viivästymistä niin ilmoita huolesi neuvolassa. Mitä aikaisemmin aloitetaan tukitoimet sen parempi! Päiväkoti ja muut lapset auttavat, eli kunhan pienempi vähän kasvaa niin mene töihin ja lapset hoitoon. Terv. dysfaatikon äiti, jonka lapsen puhe lähti etenemään vasta kun meni hoitoon ja alkoi terapiat. Tsemppiä!
Up