Mitä kotonasi tapahtuu juuri nyt? Kerro!
Minä aloitan :
Mies nukkuu "päiväunia".
Teini kuuntelee huoneessaan K-Poppia ja tömähtelystä päätellen tanssii samalla.
Minä makaan sohvalla ja palstailen, piereskelen myös koska on hillittömät ilmavaivat :/
Toinen teini on omassa yksiössään (talon yhteydessä mutta myös oma ulko-ovi jne.) tekemässä jotain, tuli 2h sitten kaverilta kotiin ja söi ja meni sinne.
Kommentit (66)
Lapsi nukkuu, oksensi muutaman kerran ennen kuin nukahti. Minä makaan lastenhuoneen lattialla epämukavasti ja syön salmiakkia. Mies meni kauppaan.
Katson seiskan uutisia puhelin kädessä.
Mies on navettatöissä, en mennyt mukaan kun tulin töistä.
Soitin aikuiselle lapselleni .
Huomenna vapaata.
Mä nukutan vauvaa ja mies lukee esikoiselle iltasatua.
11-vuotias esikoinen on todennäköisesti olohuoneessa lukemassa sarjiksia, 4-vuotias kuopus pelaa miehen kanssa sählyä käytävässä. Heräsin just päiväunilta heidän mekastukseensa, mutta en jaksa mennä seuraksi ihan vielä.
Sade rumpsuttelee ja pitää huolta yrteistäni. Kattila sihisee liedellä, juon juuri kahvia ja palstailen. Rentoudun hetken sohvalla. Äsken järjestelin jääkaappia, ja pitäisi aloittaa lihapullien pyörittely kohta, sekä syödä eiliset Intia/thaimaa kookoskanat pois. Laittaa myös muusi hautumaan. Se on melkein valmiiksi tehty eilen, vain maito ja mausteet puuttuvat.
Sinkkumies
Tultiin justiin saunasta, syötiin pannukakkua ja hilloa ja nyt tuijotetaan Ruotsin Top Chef finaalia, miehellä kädessä viskipaukku ja mulla sylissä läppäri.
Istun koneella, lattialla villakoirat nukkuu.
Minä sohvan vankina. Meidän "kesälapset" istuvat tuossa vieressä pelaamassa pleikkaa ja syövät herkkuja, minä teen lähtöä heille siskonpetin laittoon. Mies koneellaan ja hyvin on rauhallista.
Tekis mieli tehä vielä jotain noiden kanssa kun huomenna lähtevät kotiinsa, mutta ulkona sataa ja tältä kylältä on kaikki mahdollinen jo käyty kokemassa.
Katoin just Emmerdalen ja vielä pesen ikkunoita..Mies lämmittää takkaa ja taitaa jo torkkuakin sohvalla.
Teinit näprää kännykkää ja koira makoilee lattialla.
Ihan tämmöstä leppoista oleilua vaan ankeana sadepäivänä.
Lopetin siivoamisen ja istuin sohvalle palstailemaan. Mies on matkalla kotiin duunireissulta. Pojat (16 ja 10) pelaavat xboxilla jotain jalkapallopeliä. Mietin, että haluaisinko lasin viiniä vai menisinkö pesemään hiukset...
Mä makaan sohvalla kipuilevana, tulehdusarvot 120 pintaan, angiina ja kinttu tulehtunut..oottelen et salkkarit ja uusipäivä alkaa. Mies kavereiden kanssa jossai syömässä.
Tee hautuu kupissa
Alan katselemaan Salkkareita. Teini omassa huoneessa katsomassa Netflixiä.
Isä lukee iltasatua 5v:lle, itse pötkötän pienen pariviikkoisen vieressä ja nostelen tuttia kun hakee unta.
Makaan sohvalla, 4vuotias istuu päällä ja katsoo Padilta ohjelmia, kattonu koko päivän, ahdistaa kun ollut tämmöinen päivä. Kohta muija tulee himaan ja aloittaa varmaan hillumisensa, kohta erotaan :D
Mies lukee iltasatuja lapsille. Mä avasin sidukan ja kohta mennään saunaan.
Makoilen puhelimen kanssa sängyssä kissan vieressä valmiina lähtöön mutta mies on vielä suihkussa. Kohta kahvilaan syömään aamupalaa (koska olemme ulkomailla) ja muita asioita hoitamaan.
Mies runkkaa ja minä katselen. Kohta käyn pihalla valjastamassa strutsin ja menen sillä kirkonkylälle
Pienin lapsi aloittelee nukkumista eli köllöttelee sängyssään, isoin lapsi on töissä, keskimmäinen isänsä kanssa töissä. Minä katselen nettiä viereisessä makuuhuoneessa sen aikaa, että pieni on unessa. Täytyy ehkä käydä antamassa tuttia vielä. Kohta laitan saunan itselleni ja töistä tuleville.
Mies tuli just kotiin ja räplää puhelinta sohvalla. Esikoinen on katsomassa kaverinsa futispeliä Stadi Cupissa. Keskimmäinen touhuilee huoneessaan. Kuopus on futistreeneissä. Itselläni pannaritaikina turpoamassa. Kohta pellille.
Vanhin lapsi (17) ja poikaystävänsä (18) ovat keittiössä kahvilla, lähtevät tästä elokuviin kohta kavereidensa kanssa.
Toiseks vanhin (13) nukkuu migreeniä pois.
Kolmas (11) lakkaa kynsiään keittiössä.
Neljäs (9) ja nuorin (6) ovat miehen kanssa pystyttämässä jalkapallomaalia pihalla.
Minä tein just viimeiset työhommat ja nyt aattelin mennä keittiöön teelle.