Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanit! Voisitteko syödä lihaa joka...

Vierailija
09.06.2016 |

...ei ole peräisin tehotuotannosta?
Meillä on ollut maatilalla lehmiä jotka ovat eläneet 10-vuotiaiksi, jotka saivat talvella käyskennellä pihatossa ja puoli vuotta laiduntaa.
Sekä kanoja jotka ovat tepastelleet pihalla vapaana.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko, vegaanit, kampanjoineet eläinten pidemmän elinkaaren puolesta? Luomun avulla varsinaiset elinolot ovat paljon parantuneet.

Se jankkaava ap

Vierailija
22/38 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä ap alkaa itse kampanjoida lihan kohtuukäytön puolesta?

Vegaanit ovat tehneet omantuntonsa mukaisen valinnan, ja se heille suotakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan lihaa muuten syövä ei suostu syömään vanhoja kantturoitasi?   Lihansyöjäthän himoitsevat nuorta lihaa ja vanhat elukat ovat ongelmajätettä.

Vierailija
24/38 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko, vegaanit, kampanjoineet eläinten pidemmän elinkaaren puolesta? Luomun avulla varsinaiset elinolot ovat paljon parantuneet.

Se jankkaava ap

Oletko itse?

Vierailija
25/38 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska se on jokatapauksessa lihaa ja se vuoksi eläin on tapettu. 

Mutta syökää te vaan.

No vastaa sä, kumpi on parempi?

- eläin kuolee metsässä petoeläinten toimesta, elää ehkä 1-5 vuotta, kärsii syöpäläisistä ja nälästä

-eläin on maatilalla, saa ulkoilla ja harrastaa lajityypillistä toimintaa, ruuansaanti on tasaista ja sairaudet hoidetaan?

Tuo jälkimmäinen olisi se ratkaisu. Lihansyönnin vähentäminen, ei sen lopettaminen, ja se eläin joka on tuotannossa elänyt, on elänyt pitkän ja leppoisan elämän.

Vierailija
26/38 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jankkaava ap

Oletko kampanjoinut koiranlihan syömisen vähentämisen puolesta, turhan radikaaliahan se ois lopettaa kokoaan ja vois olla aika pelottavaa jos mielipiteet on niin jyrkkiä. Jos et ole, niin mikset? Miksi et edes kampanjoi sen puolesta että syötävät koirat kasvatetaan luomutuotannossa ruuaksi, eikä varasteta ihmisten takapihoilta?

Vierailija
27/38 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jankkaava ap

Miksi vegaanien pitäisi kampanjoida tuotantoeläinten pidemmän elinkaaren puolesta? Sehän on ympäristölle pahaksi.

Vierailija
28/38 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vegaani, mutta tavan kasvissyöjä kuitenkin. Ja en syö minkäänlaista lihaa missään tilanteessa! Minun kasvissyöntini ei perustu eläinten hyvinvointikysymykselle, vaikka on silläkin tietysti vähän merkitystä. Joten ihan yksi ja sama miten liha on tuotettu, en sitä kuitenkaan syö!

Vierailija
29/38 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta syökää te vaan.

- eläin kuolee metsässä petoeläinten toimesta, elää ehkä 1-5 vuotta, kärsii syöpäläisistä ja nälästä

-eläin on maatilalla, saa ulkoilla ja harrastaa lajityypillistä toimintaa, ruuansaanti on tasaista ja sairaudet hoidetaan?

Tuo jälkimmäinen olisi se ratkaisu. Lihansyönnin vähentäminen, ei sen lopettaminen, ja se eläin joka on tuotannossa elänyt, on elänyt pitkän ja leppoisan elämän.

Aika harvoin ne tuotantoeläimet pitkää tai leppoista elämää elää, joten tuolla kysymyksellä ei oo mitään väliä.

En siltikään halua syödä kuollutta eläintä, se nyt vaan sattuu olemaan mun päätös. Miksi otat sen niin raskaasti?

Vierailija
30/38 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä ketjua...jäi vastaamatta.

Kyllä, mäkin olen puhunut lihantuotannon vähentämisestä.

Mutta en ole edelleenkään saanut vastausta näihin:

-miksi pistää jokin typerä täyssyömättömyys lihan suhteen, kun voisi näyttää muille kohtuutta? Allergian ymmärrän.

-miksi se, että hyvinhoidettu, pitkän elämän elänyt eläin teurastetaan, on jotain kamalaa, kun luonnossa kuolee syöpäläisten vaivaamia, nälkäisiä eläimiä joka hetki?

Anteeksi, mutta vegaanius vaikuttaa todella typerältä, musta-valkoiselta touhulta jota ei olla ajateltu loppuun asti.

Voisitte vaan alkaa tukea tiloja jossa lehmillä on pitkä, vapaa elinkaari.

En siis edelleen minäkään kannata tehomaataloutta. Koko ajan silti vedetään se mukaan.

Vierailija
31/38 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi syödä lihaa? Ei ole mitään järjellistä syytä syödä toisen elävän olennon ruumista tai eritteitä. Enhän syö ihmisenkään lihaa tai maitoa. Ruumiin syöminen on iljettävää.

Lihansyönti on vaan opittu tapa josta voi opetella pois. Vegaanit toimivat hyvänä esimerkkinä. veganismi on nyt pari vuotta ollut esillä somessa ja mediassa ja monet tuttuni ovat alkaneet vähentää lihaa ja esim. pitävät kasvispäiviä. Lihansyönti alkaa jäädä historiaan kammottavana tapana, ollaanhan nyt kuitenkin 2000-luvulla eikä missään luolamiesajalla.

t. 30 vuotta vegenä

Vierailija
32/38 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta syökää te vaan.

Rinnastuksesi on huono, sillä villieläinten tilanne ei yksinkertaisesti liity mitenkään tuotantoeläimiin. Yksikään villi pupu ei elä pitempään siksi, että joku päättää alkaa tarhaamaan omia lihakaniineja.

Toki on parempi, että jos eläimiä pidetään niitä pidetään sitten hyvin, oli kyseessä lemmikki tai kotieläin. Kumpaankaan en kannusta, mutta toki on parempi että joku pitää lehmää hyvin niitä varten jotka eivät pysty taikka halua luopua eläintuotteista kun että vaihtoehdot ovat tehtotuotanto tai ei mitään. En silti koe, että eläimistä ja ympäristöstä välittävänä ihmisenä minä en saisi valita tuota "ei mitään" vain siksi, että joillekin se ei ole sopiva vaihtoehto. Nykyään en söisi lihaa sen vuoksi että se ällöttää minua, siis minulle on aivan sama miten se eläin on pidetty, se lihan pala on minulle ruumiin pala enkä koe sitä ruokana vaan osana kuollutta eläintä ja se on minulle aivan yhtäaikaisesti vastenmielinen oli se sitten jonkun lellimä possu, tehtotuotettu possu, jonkun kissa tai naapurin mies. Toki noissa on eroja hyväksymisen suhteen muuten ja osa on mielestäni vielä enemmän väärin kun toinen, mutta kaikki noista on minulle yhtä vähän ruokaa.

Vierailija
33/38 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan tätä ketjua...jäi vastaamatta.

Kyllä, mäkin olen puhunut lihantuotannon vähentämisestä.

Mutta en ole edelleenkään saanut vastausta näihin:

-miksi pistää jokin typerä täyssyömättömyys lihan suhteen, kun voisi näyttää muille kohtuutta? Allergian ymmärrän.

-miksi se, että hyvinhoidettu, pitkän elämän elänyt eläin teurastetaan, on jotain kamalaa, kun luonnossa kuolee syöpäläisten vaivaamia, nälkäisiä eläimiä joka hetki?

Anteeksi, mutta vegaanius vaikuttaa todella typerältä, musta-valkoiselta touhulta jota ei olla ajateltu loppuun asti.

Voisitte vaan alkaa tukea tiloja jossa lehmillä on pitkä, vapaa elinkaari.

En siis edelleen minäkään kannata tehomaataloutta. Koko ajan silti vedetään se mukaan.

1. Vaikka sinä koet täyskieltäytymisen tyhmänä, niin ihmisillä voi olla erilaisia syitä kokea se oikeaksi. Minä tuossa jo vastasinkin sinulle, minulle kuollut ruumis ei vaan enää ole ruokaa. Ymmärrän, että ihmisillä on erilaisia moraalikäsityksiä ja he vetävät itse viivat minkä kokevat vääräksi ja mitä taas eivät. Minä haluan välttää kaikkea turhaa tappamista ja minulle tuotantoeläimen kasvattaminen ja tappaminen ruuaksi on turhaa, ei siis ole minun kamppailuni tuo tuotantoeläinten elinolosuhteiden parantaminen, sillä minusta niiden ei tarvitsisi ylipäätään syntyä tapettaviksi. Toki arvostan niitä joille asia on tärkeä ja kannatan eläinten hyvinvointia noin niinku henkisellä tasolla, mutta en silti aio rahalla kannattaa teidän toimintaanne, sillä tuotteenne edustaa minulle silti sitä turhaa tappamista.

2. Vastasin tuohon jo, mutta uudestaan: villien ja domestikoituneiden eläinten tilanne eivät riipu toisistaan, minä en syö sitä riistaakaan koska sekin edustaa minulle turhaa tappamista. Ymmärrän pointtisi henkilölle jonka vakaampi on syödä vain itsepyydettyä kalaa ja riistaa.

Vierailija
34/38 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta syökää te vaan.

Rinnastuksesi on huono, sillä villieläinten tilanne ei yksinkertaisesti liity mitenkään tuotantoeläimiin. Yksikään villi pupu ei elä pitempään siksi, että joku päättää alkaa tarhaamaan omia lihakaniineja.

Toki on parempi, että jos eläimiä pidetään niitä pidetään sitten hyvin, oli kyseessä lemmikki tai kotieläin. Kumpaankaan en kannusta, mutta toki on parempi että joku pitää lehmää hyvin niitä varten jotka eivät pysty taikka halua luopua eläintuotteista kun että vaihtoehdot ovat tehtotuotanto tai ei mitään. En silti koe, että eläimistä ja ympäristöstä välittävänä ihmisenä minä en saisi valita tuota "ei mitään" vain siksi, että joillekin se ei ole sopiva vaihtoehto. Nykyään en söisi lihaa sen vuoksi että se ällöttää minua, siis minulle on aivan sama miten se eläin on pidetty, se lihan pala on minulle ruumiin pala enkä koe sitä ruokana vaan osana kuollutta eläintä ja se on minulle aivan yhtäaikaisesti vastenmielinen oli se sitten jonkun lellimä possu, tehtotuotettu possu, jonkun kissa tai naapurin mies. Toki noissa on eroja hyväksymisen suhteen muuten ja osa on mielestäni vielä enemmän väärin kun toinen, mutta kaikki noista on minulle yhtä vähän ruokaa.

SAIRASTA. NIIN SAIRASTA. Vegaani ei ole muuta kun henkinen sairaus. Tässä joku sekopää myöntää että hänestä tapettu ihminen tai kissa on sama asia kun kinkku. Oksettavaa. Ja noi kävelee vapaina

Vierailija
35/38 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei syö ihmisen lihaa?

Vierailija
36/38 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eläin x:llä (sika) ei ole samoja oikeuksia kuin eläin y:llä (ihminen)? Mihin perustuu oikeutus alistaa toinen elävä olento?

Vierailija
37/38 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sillä en muutenkaan syö lihaa tai sitä kaipaa. Sen sijaan toivon, että ne, jotka lihan syömiseen ovat tottuneet, valitsisivat tämän vaihtoehdon tehotuotetun sijaan.

Vierailija
38/38 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi, mutta vegaanius vaikuttaa todella typerältä, musta-valkoiselta touhulta jota ei olla ajateltu loppuun asti.

Voisitte vaan alkaa tukea tiloja jossa lehmillä on pitkä, vapaa elinkaari."

Minä tuen mieluummin viljelijöitä. Karjankasvattajat vaikuttavat vähän mustavalkoisilta henkilöiltä, jotka eivät ajattele loppuun saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi