Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahanahne vai säästäväinen?

Vierailija
09.06.2016 |

Olen viimeaikoina huomannut, että mitä enemmän minulla on "ylimääräistä", sen parempi olo minulla on. Nautin kaikesta pienestä luksuksesta, esimerkiksi hyvästä ruuasta, kauniista vaatteista ja kampaajalla käynnistä, mutta toisaalta yritän elää mahdollisimman säästäväisesti. Käytän rahaa kotiin ja töihin evääksi ostettavaan ruokaan n. 50€/vk (itselleni siis), lisäksi saatan vklpna käydä pizzalla tai hampurilaisella (5-10€). Kampaajalla käyn ~2kk välein jolloin hinta on noin 110€. Vaatteita ostan jos löydän oikeasti itseäni miellyttäviä, keskimäärin ehkä 150€/kk ja kerran kaksi vuodessa jotain kalliimpaa (esim. laukku/takki/kalliimmat kengät). Olen opiskelija, nostan korkeakoulun mukaisn opintotuen ilman lainaa, vanhemmiltani saan tietyn summan kuussa sekä tarvittaessa jos on tiukkaa. Lisäksi käyn keikkatöissä sen mukaan mitä töitä on ja kuinka koulu antaa myöden. Kesän olen kokonaan töissä, usein myös muut lomat.

Ajattelisitteko, että olen rahanahne kun säästän kaikessa minkä koen säästämisen arvoiseksi, esimerkiksi vertailen hintoja mutta pyrin silti ostamaan laadukasta? Saatan jättää jotain hankkimatta, sillä ajattelen että saan enemmän "tyydytystä" säästetystä summasta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 eutoa vaatteisiin joka kuukausi ja 110 euroa kerralla kampaajaan kuulostaa kyllä kaikkea muuta kuin säästeliäältä!

Toki paljon käytettävät tavarat kannattaa hankkia laadukkaina, mutta ei niiden silti tarvitse olla kalliita. Säästöjäkin kannattaa tosiaan kerätä, niin voi tarvittaessa tarttua hyviin tarjouksiin, eivätkä yllätysmenot kaada taloutta.

Vierailija
2/4 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaat rahaa ihan järkyttävään ja jonninjoutavaan roskaan. Et ole säästäväinen vaan tuhlari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150 eutoa vaatteisiin joka kuukausi ja 110 euroa kerralla kampaajaan kuulostaa kyllä kaikkea muuta kuin säästeliäältä!

Toki paljon käytettävät tavarat kannattaa hankkia laadukkaina, mutta ei niiden silti tarvitse olla kalliita. Säästöjäkin kannattaa tosiaan kerätä, niin voi tarvittaessa tarttua hyviin tarjouksiin, eivätkä yllätysmenot kaada taloutta.

150€/kk KESKIMÄÄRIN, eli ei joka kuukausi. Saatan ostaa yhtenä kuukautena neuleen hinnaltaan 200€ jota käytän kolme vuotta. Toisena kuukautena voin ostaa korkokengät juhlakäyttöön 150€ jotka kestävät minun käyttömäärälläni useita vuosia kun huoltaa hyvin. Ulkoiluhousut tai -takki maksaa helposti 200€. Lenkkarit 150€. Tuossa siis rahamäärältään suurin piirtein reilun puolen vuoden ostokset. En koe, että kampaajaan menisi erityisen paljon rahaa, jos se maksaa joka toinen kuukausi 110€ eli 55€/kk jos näin halua ajatella.

Pidän koko ajan yllä vähitellen kasvavaa puskuria, jolla pärjäisin vähintään kolme kuukautta, jos en saisi jostain syystä mistään rahaa. Tämä on opiskelijana melko haastavaa.

Vierailija
4/4 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syöt tuolla 50 eurolla kuukaudessa?