Vegaani, voitko istua sellakalla käsitellyllä antiikkituolilla?
Kommentit (23)
Huono trolli. Täysin vegaanisesti ei pysty elämään, lisäksi eiköhän jokaikinen ihminen istu kotinsa ulkopuolella sillä, mitä tarjotaan. Ainakin tuntemani vegaanit tekevät niin. Vegaaniuden ja kasvissyönnin idea on _minimoida_ kärsimys niissä rajoissa, kun se on mahdollista tekemättä elämästä mahdotonta.
No voin istua. Oma vegaaniuteni rajoittuu ruokaan eli olen varmasti huono vegaani. Pidän eläimistä, mutta tärkein syy ruokavaliolleni on, että näin voin hyvin, energiaa riittää enkä liho. En myöskään tuputa ruokavaliotani muille, mutta vastaan mielelläni kysymyksiin, jos ja kun joku ihmettelee miksen syö eläimiä. Ärsyttää nää vegaanikeskustelut, koska emme me kaikki ole mitään vihreitä hippejä puunhalaajia.
Vegaania ei haittaa maapallon toiselta puolelta uitetut soijat, pähkinät ja muut palkokasvit, vaikka laiva- ja lentoliikenne murhaa eläimiä ja niiden elinympäristöä. Sademetsiä hakataan nurin soijan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vegaania ei haittaa maapallon toiselta puolelta uitetut soijat, pähkinät ja muut palkokasvit, vaikka laiva- ja lentoliikenne murhaa eläimiä ja niiden elinympäristöä. Sademetsiä hakataan nurin soijan vuoksi.
Kellekköhän sitä soijaa ensisijaisesti syötetään?
Mikä tää ihme oletus on, että vegaanit olis jotenki täydellisiä. "Vegaanit ei saa tehdä mitään ja sekin on huono juttu kun ei tee mitään."
Vierailija kirjoitti:
Ei-vegaani, voisitko kertoa, miksi syöt paskaa? Perustelut myös.
En syö ulostetta. Ihmisen tai muidenkaan eläinten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin istua alasti aloittajan naaman päälle, vaikka yhden games of thrones -kauden ajaksi. Jos liikutat kieltäsi, niin se on sitten raiskaus.
Games of thrones ei ole vegaanisesti tuotettu tv-sarja. Millaisesta näytöstä ajattelit sitä katsoa? Et kai vaan sellaisesta jonka älymetallien kaivaminen Afrikasta on vahingoittanut eläimiä?
Voisin istua silti, pysyisi samalla se sun turpa kiinni, y'know ja ne muut sun kliseet. Voisit samalla miettiä uusia älyttömyyksiä, mihin tuhlata ainoan elämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Suomivegaanit alleviivaavat fanaattisuuttaan ruokavalionsa suhteen, mutta kaikki muu on yhdentekevää. Kananmunalla voidellut pullat no no! Kaukomatkat lentokoneella ja tehotuotettu soija yes yes!
Sillä lähtee vanhalla ihmisellä puhekyky. On sitä hedelmien päällä runsaasti, mutta onko smoothiessa pelkkiä omenankuoria? Luomusallittu aines, tiedän:-(
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit valittaa lihan syönnistä ja silti ne käyttää älylaitteita joiden takia on jouduttu tuhoamaan eläinten elinympäristöjä louhoksien ja tehtaiden tieltä. Jopa ne pyörät, joilla ne polkee töihin ovat jossain valmistuksensa vaiheessa olleet ympäristölle ja eläimille haitaksi.
Lihaasyövät ihmiset sitten eivät käytä näitä, vai? Ja kun tälle tuhoamisen tielle on lähdetty, niin miksi välittää mistään? Joku kakara huutaa kadulla ja ärsyttää? Sitähän voi lyödä naamaan, niin loppuu se vikinä. Jos joku valittaa siitä, niin voi sanoa, että itsehän käytät älypuhelinta, jonka teossa on käytetty lapsityövoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä soijaa viljellään etupäässä elukoiden rehuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit valittaa lihan syönnistä ja silti ne käyttää älylaitteita joiden takia on jouduttu tuhoamaan eläinten elinympäristöjä louhoksien ja tehtaiden tieltä. Jopa ne pyörät, joilla ne polkee töihin ovat jossain valmistuksensa vaiheessa olleet ympäristölle ja eläimille haitaksi.
Miksi sen täytyy olla teille kaikki tai ei mitään? Että jos ei elä metsän keskellä ilman yhteyttä ulkomaailmaan itse risuista rakentamassaan hökkelissä niin kasvissyönnistä ei ole mitään hyötyä?
Samalla logiikalla olis sama heittää ruuanjätteet ja vanhta telkkarit ja sohvat surutta sekajätteeseen, koska jos kaikkea ei voi kierrättää täsmälleen niin sillä ei ole niin väliä?
Eikö niillä pienillä valinnoilla olekaan merkitystä?
Itse olen allerginen sellakalle. Jos syön sillä päällystettyjä suklaarakeita meinaan tukehtua. Sivuhuomiona vain, en ole vegaani.
Sellakka tehdään siis ötököistä. Myöskin kynnet voi lakata sellakalla. Ja niillekin voi olla allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen allerginen sellakalle. Jos syön sillä päällystettyjä suklaarakeita meinaan tukehtua. Sivuhuomiona vain, en ole vegaani.
Sellakka tehdään siis ötököistä. Myöskin kynnet voi lakata sellakalla. Ja niillekin voi olla allerginen.
Taitaa olla hartsiallergia sellainen?
Vierailija kirjoitti:
---- Kuulokoje on ja se on säädetty sopivaksi. Joten missä on ongelma kun hän ei puhu?" "Lääkkeistä tulee. Sellakka... mitä tuolle tapahtui? Laita uudelleen, kuka lienetkin;-)
Vierailija kirjoitti:
https://vdocuments.mx/reader/full/chemistry-of-lac-resinii-lac-acids-pa…
vanha asiakirja?
Sekava horina vegaaneista on palstan erityissuojeluksessa niin kauan kuin sävy on törkeä ja halveksuva. Faktoista viis.
En, koska en suosi eläinten hyväksikäyttöä.