Mitä erittäin älykkäiden miesten vaimot tekevät?
Pysyvät poissa tieltä? Laittavat ruokaa ja siivoajat?
Kommentit (37)
Yrittää näyttää siltä kuin ymmärtäisi miehensä puhetta.
Opettajia, lääkäreitä, insinöörejä on puolisoina älykkäillä miehillä kaveripiirissäni.
Ei millään pahalla, mutta mitä "erittäin älykkäitä" on fyysikot, DI:t tai lakimiehet? Helsingissä ja Espoossa joka toisen mies on DI, lakimies, yrittäjä tmv. Pitkälle kouluttautuneita, ahkeria, keskimääräistä älykkäämpiä ehkä joo. Mutta kuitenkin kouluttautuneen luokan perusjamppoja. Omakin mies on DI, ja itse olen luonnontieteelliseltä alalta maisteri, ja ei me mitään erittäin älykkäitä olla. Paitsi jos tietenkin oltaisiin löydetty puolisoiksemme joku kotiäiti ja siivooja, niin ehkä heidän silmissään sitten joo..
Mitä erittäin yksinkertaisten, tyhmien vatipäiden vaimot tekevät?
Pakko todeta, että menestyvimmillä ja älykkäimmillä tuntemillani miehillä on vähän koulutetut perusduunia tekevät mukavat, kauniit ja hauskat vaimot. Miehet matkustavat paljon ja on ehkä heidän kannaltaan hyvä, että koti on kunnossa, lapset hyvin hoidettu ja iloinen vaimo odottamassa.
Mies on älykäs, mutta minä olen hitusen älykkäämpi. Hoidan kodin ja lapset. Mieskin sen verran, mitä töiltään ehtii. Olen mieheni neuvonantaja ja tietotoimisto, mitä tulee hänen uralla etenemiseensä. Oma urani hoitoalalla ei tarjoa minulle tarpeeksi varsinkaan rahaa vastineeksi ajankäytölleni, joten mies saa tuoda rahaa noin kuuden keskipalkkaisen edestä.
Muistakaa ihmiset, että työelämässä saavutettu status/ammattinimike ei ole sama asia kuin älykkyys. Tiedän paljon menestyneitä yrittäjiä, johtajia, filosofian maistereita, dippainssejä, varakkaita perheitä... Vain harvojen kohdalla voi puhua mistään merkittävästä älykkyydestä. Tuurilla, verellä tai hiellä ovat yleensä asemansa saavuttaneet.
Erittäin älykkäistä jos puhutaan niin koulutuksen pitäisi olla tohtoritasoa. DI tai lääkäri on ihan perusakateeminen tutkinto eikä sellaisen suorittanut ole mitenkään poikkeuksellisen älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Tutkin aivoja. Miehellä psykologin testaamaan äo > 130, vaikka eihän se tietenkään kaikkea älykkyydestä kerro..
Oikeastaan jos puhutaan erittäin älykkäistä ÄÖ pitäisi lähennellä 160 tai olla mittaamaton. Tässä ketjussa aika moni älykkääksi mainittu tuskin on erittäin älykäs, koska sellaisiin henkiöihin törmää hyvin harvoin. Itse nimittäin ajattelen että erittäin älykkään pitäisi olla sitä niin monella osa-alueella että harva sellaiseen yltää.
Esim. Mensa testaa hyvin suppeasti, psykologit toki jo laajemmin.
Kasvatan älykkäitä lapsiamme, nyt jo kouluikäisiä, kotiäitinä. Kaikkien meidän ÄÖ:t ovat yli 130.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkin aivoja. Miehellä psykologin testaamaan äo > 130, vaikka eihän se tietenkään kaikkea älykkyydestä kerro..
WTF? Minun ÄO on 139, enkä todellakaan ole 'erittäin älykäs', hah. Joten ei vissisti kerro juuri mitään noi luvut - ja silti niitä täällä aina levitellään.
Vai oliko se niin, et miehelle toi yli 130:n pääseminen on jo saavutus? Niin kai sitten.
No jotta voisi sanoa, kuinka hyvä tuo tulos on, pitäisi tietää testin keskihajonta. Perinteisessä psykologien käyttämässä älykkyystestissä (WAIS) keskihajonta on 15, joten yli 130:n tulos tarkoittaa ainakin kahta asiaa:
a) ko. ihminen on ainakin kahden keskihajonnan verran älykkäämpi kuin ihmiset keskimäärin (eli yli 95 % ihmisistä ei yllä samaa testiä käyttäen yhtä korkeaan tulokseen);
b) ko. ihmisen älykkyysosamäärästä ei voida antaa kovin tarkkaa lukua (eli kuinka paljon se on yli tuon kahden keskihajonnan), sillä tuo perinteinen testi on kehitetty enemminkin löytämään häiriöitä kuin vahvuuksia (mikä onkin yleensä kliinisesti tärkeämpi asia).
Toki tässäkin testissä on omat ongelmansa kuten koko testausideassa ylipäänsä, mutta ei oteta nyt kantaa niihin.
Voi olla, että sinä, jonka ÄO:ksi on todettu 139, olet tehnyt eri testin. Muistaakseni Mensan testeissä keskihajonta on 24, jolloin 139 on kyllä hyvä tulos muttei yhtä hyvä kuin WAIS:n 130. Ja sittenhän on näitä nettitestejä, joita hyvin todennäköisesti ei ole standardoitu mitenkään.
No, tohtoreita on niin moneen lähtöön, ei voi sanoa että se olisi merkki älykkyydestä. Korkeintaan sitkeistä perslihaksista. Riippuu täysin alasta. Miksi tohtoreita on liikaa? Miksi on työttömiä tohtoreita? Ovat liian älykkäitä tavallisiin töihin?
Psykologi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WTF? Minun ÄO on 139, enkä todellakaan ole 'erittäin älykäs', hah. Joten ei vissisti kerro juuri mitään noi luvut - ja silti niitä täällä aina levitellään.
Vai oliko se niin, et miehelle toi yli 130:n pääseminen on jo saavutus? Niin kai sitten.
No jotta voisi sanoa, kuinka hyvä tuo tulos on, pitäisi tietää testin keskihajonta. Perinteisessä psykologien käyttämässä älykkyystestissä (WAIS) keskihajonta on 15, joten yli 130:n tulos tarkoittaa ainakin kahta asiaa:
a) ko. ihminen on ainakin kahden keskihajonnan verran älykkäämpi kuin ihmiset keskimäärin (eli yli 95 % ihmisistä ei yllä samaa testiä käyttäen yhtä korkeaan tulokseen);
b) ko. ihmisen älykkyysosamäärästä ei voida antaa kovin tarkkaa lukua (eli kuinka paljon se on yli tuon kahden keskihajonnan), sillä tuo perinteinen testi on kehitetty enemminkin löytämään häiriöitä kuin vahvuuksia (mikä onkin yleensä kliinisesti tärkeämpi asia).
Toki tässäkin testissä on omat ongelmansa kuten koko testausideassa ylipäänsä, mutta ei oteta nyt kantaa niihin.
Voi olla, että sinä, jonka ÄO:ksi on todettu 139, olet tehnyt eri testin. Muistaakseni Mensan testeissä keskihajonta on 24, jolloin 139 on kyllä hyvä tulos muttei yhtä hyvä kuin WAIS:n 130. Ja sittenhän on näitä nettitestejä, joita hyvin todennäköisesti ei ole standardoitu mitenkään.
Eihän yksi testi ylipäänsä anna oikein luotettavaa kuvaa älykkyydestä. Mensan testin voi unohtaa samantien, koska sehän mittaa erittäin rajoitettua osaa älykkyydestä. WAIS monipuolisempi, mutta yksistään sekään ei riitä. Harvoin sitä todella älykkäitä ihmisiä tapaa.
Jos menestys on älykkyyden mittari, niin katsokaa Tuurin kyläkauppaa, siinä kerrotaan älykkäästä miehestä ja hänen vaimostaan.
Haave miehen loisumisesta elää vahvana....ja samat tyypit puhuu tasa-arvosta? Ristiriitaista...
Elän normaalia perheenäidin elämää. Käyn töissä.