Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venäjän kieltä on kivaa opiskella

Vierailija
08.06.2016 |

Harmi kun jätin kesken sen venäjän aloittelijakurssin kesken kansalaisopistolla.:( No onneksi sentään kirja jäi ja siitä voin opiskella itsenäisesti vähän.:) Kyllä mä vielä joskus varmaan haluaisi ön mennä venäjän kielen kurssille jonnekin.:)

T: 22-vuotias nuori mies/poika

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa? Kiva et on kivaa, todennäköisesti tuostakin taidosta tulee olemaan hyötyä tulevaisuudessa.

Vierailija
2/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei ollut kivaa kun kurssi jäi kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oppisi nyt alkuun ne kyrilliset. Hyvin hyvin hitaasti osaan tulkata niitä, eikä vielä hajuakaan miltä mikäkin ässä kuulostaa. Niputan ne kaikki vain "ässiksi" :)

Arvelen että helpottaa kun kirjainmuuri poistuu ja jäljelle jää enää kielimuuri. Paljon lainasanoja kuitenkin.

Vierailija
4/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaimethan ovat helpoin asia venäjän kielessä :D Ne oppii parissa tunnissa. Odotapa vaan kun pääset etenemään vähän pidemmälle millaiseksi homma muuttuu!

Minusta venäjä oli raskas opeteltava, kirjoitin lyhyestä venäjästä vain M vaikka sain kuunteluistakin täydet pisteet.

Vierailija
5/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei ollut kivaa kun kurssi jäi kesken.

Oli ihan kivaa mutta ahdisti siellä vaan vähän kun paritöitä oli liikaa. Muuten sillä kurssilla oli ihan kivaa.:) Juu en ole maailman sosiaalisin ihminen mutta silti en varmaan halua tulla kuitenkaan ihan erakoksi.:) Se venäjän aloittelijakurssi alkoi syyskuussa 2014.:) Juu ja kiinnostusta sitä kieltä kohtaan löytyy multa edelleen.:)

Ap

Vierailija
6/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaimia ei todellakaan opi parissa tunnissa kuin korkeintaan suurinpiirtein sinnepäin. Iteltä vei varmaan puoli vuotta ennen kuin olin sisäistänyt eri äänteet ja miten kirjaimen sijainti vaikuttaa lausumiseen. 

Vierailija
7/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjaimia ei todellakaan opi parissa tunnissa kuin korkeintaan suurinpiirtein sinnepäin. Iteltä vei varmaan puoli vuotta ennen kuin olin sisäistänyt eri äänteet ja miten kirjaimen sijainti vaikuttaa lausumiseen. 

Tarkoitin juuri aloituskurssin tarpeisiin. Ei ääntäminen plus hienoviilaukset muotoudu kuin vasta ajan kanssa.

Vierailija
8/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oppisi nyt alkuun ne kyrilliset. Hyvin hyvin hitaasti osaan tulkata niitä, eikä vielä hajuakaan miltä mikäkin ässä kuulostaa. Niputan ne kaikki vain "ässiksi" :)

Arvelen että helpottaa kun kirjainmuuri poistuu ja jäljelle jää enää kielimuuri. Paljon lainasanoja kuitenkin.

Siitä vain reippaasti kuuntelemaan ja harjoittelemaan kaikki innostuneet :)

http://www02.oph.fi/etalukio/venaja/venaja1/aakkoset.html

Vierailija
9/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä! Käyn venäjän kursseja lukiossa, vähän myöhäisherännäinen... Toisen kurssin lopussa olen ollut paljon nopeampi lukemaan ja kirjoittamaan kuin olisin uskonut. Suosittelen kirjoittamaan itse paljon! Kielioppi tuntui aluksi kaikkine päätteineen vähän hankalalta, ts. piti keksiä muistisääntöjä, mutta nyt jo rullailee. Kirjoitan varmaan venäjän ylppäreissä.

Vierailija
10/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Duolingoa. Se on ilmainen ja ihan hauska ohjelma. Ei kannata odottaa, että sen päätteeksi osaisi sujuvasti venäjää, mutta sanasto karttuu ihan kivasti. Kielioppia siinä ei opi kovin paljon, joten siihen täytyy panostaa vielä erikseen.

Netistä löytyy vaikka kuinka paljon venäjänkielistä ja venäjäksi dupattua ohjelmaa, joiden kanssa voit harjoitella kuullunymmärtämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän