hankala anoppi
Meillä on nyt 3kk vanha poika ja asutaan väliaikaisesti anopin luona, kun muutettiin miehen työn perässä toiselle paikkakunnalle. Anoppi on jo pitkään väittäny meidän pojan olevan liian laiha ja että mun maito ei riitä sille (täysimetyksellä oltu). Neuvolassa sanottu alusta asti, että kasvaa hyvin ja viimekäynnillä otin anopin mulaan että kuulee sen itsekkin. Silti edelleen väittää pojan olevan liian laiha ja pitäisi korviketta antaa iltaisin. Sanoin tähän että ei, koska sille ei ainakaan nyt ole tarvetta. No mitä tekee anoppi, menee antamaan korviketta salaa ilman mun suostumusta, muutamana iltana se sen teki ennen kuin kertoi siitä. Siitähän sit nous sota, kun huusin sille, että ei se voi mun seläntakana voi mennä tekemään mitään ja itsekkin kuuli neuvolassa, että kasvaa hyvin. Hän vastaa tähän, että neuvolassa työntekijät on huonosti koulutettuja ja koska hän on lääkäri, niin hän tietää ja olisi voinut olla vaan kertomatta että on antanut korviketta.
Toi ei myöskään ole ainoa asia. On mm. Väittänyt mun vanhemmille mun ravistelevan vauvaa. (Ravistelu = jumppapallon päällä hyppyyttäminen, kun ei tuo muuten nuku), jos syön vaikka karkkia tai vaikka jauhelihaa mikä ei ole luomua tulee kysymään miksi syön sitä paskaa ja tiedänkö mitä se mun elimistölle tekee, joo tiedän, koska joka päivä sen mulle kerrot. Eikä ymmärrä, että aikuisena ihmisenä se on mun päätös mitä syön tai en syö. Anoppi meni myös varaamaan kastepäivän kysymättä multa sopiiko se, no eihän se sopinut mulle, kun mun vanhemmat olis sillon ulkomailla eikä pääsis paikalle. Anopin mukaan se on kuitenkin ainoa vapaa päivä, sitä ennen tai sen jälkeen ei ole yhtään vapaita aikoja ja jos mun vanhemmat välittää lapsenlapsestaan, niin peruu/siirtää kyllä matkan ja tulevat paikalle..
Mulla alkaa totaalisesti palamaan hermot siihen, mutta en haluis mitään riitaakaan. Hyvää se kuitenkin kai tarkottaa. Nyt kiitos jotain vertaistukea ja kertokaa mitä te tekisitte!
Kommentit (12)
Ei helvetti. Perut sen kaste-ajan ja sanot selvästi ja painokkaasti, että sinä olet lapsen äiti ja päätät ihan kaikesta, mitä lapseen liittyy. Kysyt vielä puheesi päätteeksi, onko anoppi ymmärtänyt asian. Sun ei tarvitse vedota mihinkään, eikä selittää mitään.
Älä anna anoppisi selittää, miksi on toiminut toisella tavalla.
Yhden hyvän neuvon annan sinulle. Kokemuksesta sanon tämän! Älä missään nimessä enää sinä sano anopillesi mitään. Et yhtään mitään. Kuka on anoppisi poika? Nyt se mies sanomaan ja kunnolla äidilleen. Miehesi tehtävä on laittaa äitinsä kuriin ja rajat.
Kuinka nuoria olette? Kuulostaa siltä että anoppi ei luota teidän kykyyn toimia vanhempina. Tosin tuo on täysin rajojen yli kävelemistä. Jos olette hyvin nuoria, anopin (niin kuin muidenkin läheistenne) tulisi tukea teidän kasvua vanhemmuuteen. Ei kävellä yli. Ota ohjat omiin käsiisi ( ristiäisten järjestäminen ynm.) Ja kai siellä paikkakunnalla on vuokra-asuntoja?
MITEN anoppi pääsi antamaan vauvalle korviketta?????? Itse olisin pakannut laukut sillä sekunnilla! Jos oikeasti lääkäri koulutukseltaan niin EI voi olla niin tyhmä että altistaa lehmänmsitopohjaiselle korvikkeelle täysimetyksellä hyvin kasvavan vauvan.
Ja vaikea uskoa tuota kastepäiväasiaakaan, teidän vauva ja TE päätätte tälläiset asiat. Voitteko muuttaa vuokralle jonnekin väliaikaisesti?
Päästään toivon mukaan muuttamaan pian, vielä ei olla löydetty asuntoa :/ päästäisiin kyllä mun vanhempien luokse myös. Miehen kanssa ollaan kyllä puhuttu sinne menosta, niillä vaan on pienempi asunto ja tota vauvan tavaraa on paljon, niin pakostakin ainakin jotai jouduttaisiin tänne jättää. mun vanhemmilla myös 2 koiraa ja mies allerginen :/
Kasteesta jo sanoinkin sille, että jos mun vanhemmat ei pääse paikalle niin sitä koko kastetta ei tule.
Ap
Kenen leipää syöt sen lauluja laulat. Muuttakaa omaan asuntoon niin saatte olla miten haluatte. Voihan olla, että lisämaidolle on tarvettakin. Ei minunkaan maitoni riittänyt vaikka kuinka imetin. Neuvolassa tosin sanoivat, että anna korviketta lisäksi. Eivät olleet mitään imetysfanaatikkoja.
Ja onhan se totta, että kyllä sun vanhemmat lapsen kasteelle saavat luvan tulla silloin kun vapaita aikoja papilla on.
Ollaan molemmat 27v ja nyt 1kk oltu täällä ja vuokra-asuntoa etsitään.
Ja tohon miten anoppi pääsi antamaan korviketta, hän yleensä päivittäin on pitänyt vauvaa n. 30min että saadaan levätä, enkä ajatellu et mun pitäis kävellä se aika sen perässä vahtimassa mitä se tekee :/
Ap
Ok, kuulostat paljon nuoremmalta. Kyllä tuo tilanne on kestämätön. Jos nyt ette Helsingissä ole, niin luulisi että edes joku vuokra-asunto löytyisi nopeasti. Ei sen ensimmäisen asunnon tarvitse olla pysyvä ja kaikin puolin täydellinen. Tärkeintä olisi että pääsisitte luomaan sitä omaa tapaanne olla perhe. Se ei onnistu jos on riippuvainen ulkopuolisten tuesta, rahallisesti tai muuten. Varsinkin jos avun antajat eivät tajua omia rajojaan tai edes kunnioita teidän ratkaisujanne vanhempina.
Vuokra-asunnon hankkimiseen menee tasan päivä jos ei laita liian suuria kriteerejä ja sinun tilanteessasi minun väliaikaisen asunnon kriteerit olisi aika pienet =) nimim kokemusta on...
Ap, joko olette päässeet muuttamaan omaan asuntoon ja menikö välit anoppiin?
Milloinkas te pääsette muuttamaan?