onko lastenkutsuilla tapana antaa vieraille pienet lahjapussit??
itse olen törmännyt tähän ilmiöön ja ekan kerran pitäis järjestää kutsut..
Kommentit (9)
Mutta se taas ei,minkä yksi lapseni kavereista oli tehnyt,eli ottanut ilmapalloja (yks per vieras) ja niissä täysissä ilmapalloissa oli jokaisessa sisällä muutama nallekarkki :) Ihana idea!!
Kun sanoin että ei, periaattesta en anna, niin vieraat oli heti lähdössä takaisin kotiin. =( Aivan älytöntä touhua. On muutenkin mennyt siihen suuntaan, että vanhempien pitää keksiä aina vaan repäisevämpää ja repäisevämpää touhua. Mm. jo keilahalleja vuokrataan synttäreitä varten ja jäähalleja....
Oli ihan yleinen tapa jo 70-luvun alussa. Ei todellakaan mitään uutta. En todellakaan pihistele noin pienessä. En laita kuulkaa niihin pusseihin mitään Rolex-rannekelloja.
kyllä meillä on tapana antaa. Jotain pientä muistoksi jäävää (esim. tarra, Tiimarin alesta ostettu kynä tms.) ja sit karkkia, purkkaa, jota muutenkin kutsuilla tulisi tarjottua. Tästä saa mukavan ohjelmanumeron ja muksuille hyvän mielen pienellä vaivalla.
En tosin ajattele mitenkään negatiivisesti jos oma lapsi tulee kutsuilta ilman pussukkaa..
Mutta useinhan on tapana järjestää ongintaa tai aarteenetsintää, jolloin kaikki saavat jotain kivaa pientä (esim. karkkia tai tiimarikrääsää)
Ärsytti vaan, kun joku lapsi kysyi jo, että eikö täältä saa pusseja mukaan. Itsestäänselvyytenä pidetään, eikä osata olla kiitollisia siitä, mitä saa. Ihan hyvä, ettei joka paikassa niitä anneta.
meillä lähes jokaisilta synttäreiltä tultu kotiin pussukka kainalossa.
Itse en periaatteessa laita. Musta tapa on tosi typerä ja haluan itse toimia toisin. Jospa joku muukin rohkenisi jättää moiset hömpötykset väliin. Kyllä kuulkaa välillä on yhden pussin sisältö ja arvo huikea, ihmetyttää...
Miksi pitäisi juhlijoille olla omat " lahjat" ? Jokainenhan viettää vuorollaan synttäreitä ja saa silloin loistaa päivänsankarina ja nauttia keskipisteenä olosta.
Nuo onkimiset ym. kisailut, joista saa pienen palkinnon ovat toki asia erikseen. Mutta kotiin lähteissä pussi kainaloon, ei ymmärrä ei!
...en usko, että on pelkästään amerikkalainen keksintö. Kyllähän tuommoinen asia (vieraiden muistaminen) tulee mieleen kenelle tahansa ilman amerikkaakin.
Minusta tätä ilmiötä on alettu ihmetellä vasta viime vuosina, kun tämä " minäminä" -kulttuuri on vallannut Suomen. Mulle kyllä lahjoja, mutta mielellään muille ei mitään. Yök, inhoan itsekkyyttä.
Ei ole tarkoitus antaa mitään turhaa sälää! Minusta lahjuksen voi sopeuttaa kutsujen teemaan. Meiltä lähti tänä vuonna aiheeseen sopivat askartelut vieraiden mukaan.
On saattanut olla aarteenetsintää, ongintaa tai muuten vaan on annettu pussi käteen kotiinlähtiessä, mutta eivät suinkaan kaikki tee näin.