Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulut suosii sosiaalisia oppilaita

Vierailija
07.06.2016 |

Sain aina kokeista parempia numeroita mitä todistukseen tule. Syynä oli tuntiaktiivisuus. En koskaan viitannut koska en halunnut olla äänessä ja olin ujo. Sosiaaliset oppilaat taas saivat parempia numeroita mitä heidän osaamisensa oli. Muutenki opettajia miellyttää ne sosiaaliset oppilaat enemmän. Miksi on oikein suosia sosiaalisia oppilaita?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin saman stipendeissä. Todistuksen perusteella stipendin saa vain paras ja sitten 5 muuta saa ns. hyvä tyyppi meriiteillä.

Vierailija
2/11 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Numeroiden pitäisi antaa ratkaista. Tuntiaktiivisuudesta korkeitaan + lisää, muttei mitään pois. Typerää, että esim. vielä 3. luokalla on sanalliset arvosanat. Viimeistään silloin voisi jo antaa "oikeat" todistukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Numeroiden pitäisi antaa ratkaista. Tuntiaktiivisuudesta korkeitaan + lisää, muttei mitään pois. Typerää, että esim. vielä 3. luokalla on sanalliset arvosanat. Viimeistään silloin voisi jo antaa "oikeat" todistukset.

Kyllä minun aikaa 3 luokalla oli jo numerot.

Vierailija
4/11 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerot menee naaman mukaan. Ja niinhän ne työtkin menee. Ei se osaaminen aina ratkaise.

Vierailija
5/11 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Numeroiden pitäisi antaa ratkaista. Tuntiaktiivisuudesta korkeitaan + lisää, muttei mitään pois. Typerää, että esim. vielä 3. luokalla on sanalliset arvosanat. Viimeistään silloin voisi jo antaa "oikeat" todistukset.

Kyllä minun aikaa 3 luokalla oli jo numerot.

Eipä ole enää....

#2

Vierailija
6/11 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi opetussuunnitelma painottaa vuorovaikutustaitojen kehittämistä ja se on myös tavoite, jota arvioidaan joka oppiaineessa. Opettaja on velvollinen noudattamaan opetussuunnitelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se kuule menee työelämässäkin. Sosiaalisia taitoja arvotetaan ihan huippuunsa ihan sama tartteeko niitä töissä vai ei.

Vierailija
8/11 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänä vuonna opetin hiljaiselle pojalleni, että ikävä kyllä hiljainen poika ei voi ikinä saada stipendiä. Ettei pidä pettyä, sillä niin se vain menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Numeroiden pitäisi antaa ratkaista. Tuntiaktiivisuudesta korkeitaan + lisää, muttei mitään pois. Typerää, että esim. vielä 3. luokalla on sanalliset arvosanat. Viimeistään silloin voisi jo antaa "oikeat" todistukset.

minusta on uskomatonta, miten niiden numeroiden ajatellaan olevan jotenkin 'totta', toisun kuin vaikka sanallinen arvio :D

sehän on ensinnä laaditusta kokeesta kiinni, että minkälaisia asioita kysytään. seuraavana onkin sitten pisteyttäjän näkemykset siitä, miten pisteyttää minkäkin vastauksen. Sitten voi vielä valita, mitä taulukkoa käyttää arvosanan antamiseen. saako 18/24 pisteellä seiskan vai ysin. näistä sitten lasketaan todistukseen keskiarvo ja sanotaan, että äikästä tuli kasi. s

iihen opetussuunnitelman mukaan on sitten sisällytetty keskimääräinen arvio oppilaan osaamisesta vuorovaikutustaidoissa, ilmaisussa, kirjallisuudessa, kuullun ymmärtämisessä, luetun ymmärtämisessä, oikeinkirjoituksessa, tekstin laatimisessa jne.

ja se on sitten 'oikeudenmukaista' ja reilua  :D

Vierailija
10/11 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanosin mm siksi, että opettajalla on hirmuisen vaikea nähdä kenenkään pään sisään ja sosiaaliseen vuorovaikutukseen kannustaminen tulkee myös tulevia tilanteita; hyvin monelta meistä odotetaan tulevaisuudessa sitä, että osaa esittää asiansa sekä suullisesti että kirjallisesti. - Harva voi antaa vastauksensa -kuten tehdä asinatuntija työnsä- kokonaan  vain suullisesti tai vain kirjallisesti. Ylipäätään toivoisi että opettajat -tai muut arvioiden esittäjät- osaisivat nähdä sekä ne puolet missä lapsi on hyvä ja vastaavasti ne puolet missä hän kaipaa vielä kannustusta ja tsemppausta. - Koulutyö rakentuu osaksi keskinäiselle vuorovaikutukselle, johon kuuluu muutakin kuin se, että opettaja papattaa luokan edessä ja lapset vastaaavat/ kommunikoivat vain kirjallisesti, tai muutoin (lähes) äänettömästi,    

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänä vuonna opetin hiljaiselle pojalleni, että ikävä kyllä hiljainen poika ei voi ikinä saada stipendiä. Ettei pidä pettyä, sillä niin se vain menee.

Näin se menee. Meidän tyttö taas ei voi saada stipediä arvosanoista, mutta sai stipendin tänä vuonna, koska osallistui koulun näytelmään ja esitti yhtä päärooleista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi