Hormonikierukka ja rasittavat vuodot
Mulla on ollut hormonikierukka noin 1,5 vuotta. Tänä aikana on ollut ärsyttävää tummanruskeaa vuotoa melkein koko ajan. Välissä on lyhyitä jaksoja, jolloin tulee normaalia valkovuotoa, mutta sitten taas alkaa tuo tumma vuoto. Sitä ei tule niin paljoa kuin tulisi kuukautisvuotoa, mutta niin paljon kuitenkin, että aika usein pitää käyttää sidettä. Alkaa kyllä jo rasittaa. Ennen kierukan laittoa kuvittelin, että pääsen vuodoista eroon, mutta kaikkea muuta. Olisi vaikka ennemmin tavalliset kuukautiset, ne sentään tulisi suht harvoin tähän verrattuna ja kestäisi sen viikon. Nyt pitää olla koko ajan vuotamassa. Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (6)
Hormonikierukka ollut 4 vuotta. Viimeksi pikkuriikkistä vuotoa yhtenä päivänä n. 1.5 v. sitten :)
Hormonikierukka on ihan mahtava :)
Aiemmin söin e-pillereitä, mutta ne turvottivat aivan kamalasti ja jätin ne siksi pois. Koen, että tämä hormonikierukka ei turvottaisi ollenkaan samalla tavalla, mutta nyt on sitten nämä vuodot. En toisaalta viitsisi ottaa kierukkaa pois, kun onhan se tavallaan kätevä, mutta en kyllä vuosikaupalla jaksaisi tätä vuotoa. Hitto missä ongelmissa sitä on aina hormoniehkäisyn kanssa.
ap
Mulla on ollu hormoonikierukka nyt kaks vuotta. Laiton jälkeen alussa oli tommosta tummaa tiputtelua parin kuukauden ajan, pikkuhousunsuojalla pärjäsin. Menkat jäi lähes kokonaan pois mikä on ihanaa.
Ainut huonopuoli tässä kierukassa on se että valkovuodon eritys vähintäänkin tuplaantui ja joudun käyttämään pikkuhousunsuojia päivittäin, johtuu gynen mukaan siitä kun vieras esine on sisällä ja aiheuttaa vuotoa.
Mulla ollut hormonikierukka kohta viisi vuotta ja eka vuosi oli tosi ärsyttävä. Koko ajan jotain vuotoa. Sitten oli pari vuotta ilman mitään vuotoa ja nyt taas tulee ehkä kerran viikossa ruskeeta vuotoa. En kyllä silti vaihtaisi mihinkään muuhun. Tosin jos edelleen vuoto olisi päivittäistä niin menisi hermot. Siteitä tai pikkuhousunsuojia en käytä, koska vuoto on niin pientä. Tosin on sitten ärsyttävää kun pikkuhousut sotkeentuu.
Mulla oli samaa. Päivittäistä tiputteluvuotoa ja lisäksi normimenkat kerran kuussa. Kaksi vuotta jaksoin, sitten poistatin kapistuksen.
EI voi aiheuttaa mitään sivuvaikutuksia, kuvittelet kaiken.
t. lääkefirma ja lahjottu gynekologisi