Mies ei tiennyt mitä eroa on pedagogiikalla, didaktiikalla ja LPP - menetelmällä!
Ikinä ei ollut kuullut Mavalkasta tai Makekosta!
😮
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on LPP-metelmä?
t. lukion lehtori
Mies?
Tää on tätä, kun vähemmän arvostettua alaa opiskeleva, (syystäkin) alemmuudentuntoinen itsensäkorostaja pyrkii väkisin pätemään.
Kävin sijaistamassa epäpätevää opettajaa, ja myöhemmin kun nähtiin ja puhuttiin miten oli mennyt, niin jossain välissä vaan mainitsin, että "onhan se didaktisesti helpompaa kun...". Huomasin, ettei hän todennäköisesti ollut kuullutkaan koskaan kyseistä sanaa. Noh, annoin olla, ei kaikkea voi tietää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on LPP-metelmä?
t. lukion lehtori
Mies?
Olen juu. Kasvatustieteitä olen lukenut sen verran, mitä aineenopettajan pätevyyteen vaaditaan.
Kun naisetkin ovat jo niin paskoja trollaamaan, niin naisopettajat sitä näköjään ovat vieläkin enemmän. 0/5
Minun opettajavaimoni ei osannut kertoa edes yhtä tapaa käsitellä hajautustaulujen törmäyksiä. Teinkö virheen sanoessani tahdon?
:DD Siellä joku katkera puheopettaja yrittää päteä oman alansa tiedoillaan äskeisen sähköoppi-ketjun johdosta. Ainoa vaan, että kaikki mainitsemasi kolme asiaa ovat tavallisia opettamiseen liittyviä asioita, joilla sattuu olemaan hienolta kuulostava nimi, joten oletit niiden varmaan olevan jotain hienojakin asioita.
Toisin kuin sähkötekniikka-langan aiheet, joista oikeasti tietää tosi moni tosi vähän, vaikka elämme täysin sähköistetyssä yhteiskunnassa.
Yritähän nyt ymmärtää, tekniset alat ovat PIKKUISEN eri tasolla kuin jotkin naisten opiskelemat opettamistieteet siitä, miten ekaluokkalaisille saadaan pysymään aakkoset muistissa.
Vierailija kirjoitti:
Minun opettajavaimoni ei osannut kertoa edes yhtä tapaa käsitellä hajautustaulujen törmäyksiä. Teinkö virheen sanoessani tahdon?
Onko kyseessä avoin osoitteenmuodostus?
Aloittaja on näitä jotka ovat tietävinään teoriasta, mutta eivät itse osaa avata säilykepurkkia. Niitä jotka eivät pärjäisi eräoloissa viikkoa hengissä. Niissä oloissa ei didaktiikka ja pedagogiikka paljon auta.
Peke kirjoitti:
Aloittaja on näitä jotka ovat tietävinään teoriasta, mutta eivät itse osaa avata säilykepurkkia. Niitä jotka eivät pärjäisi eräoloissa viikkoa hengissä. Niissä oloissa ei didaktiikka ja pedagogiikka paljon auta.
Ei. Aloittaja on vaan vähän yksinkertainen ja teki tälläisen vertaisketjun tuohon voltti,watti,ampeeri juttuun vastauksena. Hän ilmeisesti kuvittelee nyt ihan oikeasti, että nuo sen termit ovat yhtä yleisluontoisia kuin nämä sähköopin perusuureet, jotka ovat käytännön elämässäkin esillä jatkuvasti. Olisi edes puhunut jostain pavlovin ehdollistamisteoriasta tms jonka yleisluontoisen luonteen tietäminen voikin joillain mittareilla kuulua yleissivistukseen.
Menit sitten naimisiin, ennenkuin huomasit.
Pedakoomikon perinaisellinen kosto?
Surkea kuitenkin.
Mikä on LPP-metelmä?
t. lukion lehtori