Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa läheisestänne/tutustanne, joka aiheuttaa myötähäpeää

Vierailija
07.06.2016 |

Kaikilla varmasti on ainakin yksi tällainen.

Oma esimerkkini on 35-vuotias kaverimies, joka on varustettu ehkä vähän liian hyvällä itsetunnolla. Ihan ok näköinen jannu kyseessä, mutta ei keskivertoa kummoisempi. Kroppa on OK kunnossa, koska treenaa, mutta pituutta ei hirveästi löydy ja pukeutumistyyli sopisi paremmin 20 vuotta nuoremmalle. Kuvittelee saavansa naisen kuin naisen ja viikonloput kuluvatkin lähinnä baareissa tyttöjä vikitellen. Jos ei saa naista mukaansa, niin haukkuu akat nirsoiksi. Koulutusta tällä tyypillä ei ole, paitsi kesken jäänyt amis. On välillä ollut töissä, mutta ei ikinä löydä mielestään tarpeeksi hyvää työtä. Kas kun hänellehän ei mikään duunarihomma kelpaa. Muutama vuosi sitten tyyppi hurahti johonkin life coaching ja self help -tyyppisiin kirjoihin ja on siitä asti ollut vannoutunut, että hän rikastuu ja menestyy vielä, koska on niin mahtava persoona. Kuulemma se päivä, kun hänestä tulee jotakin suurta, on aivan lähellä.

Viimeisimpänä tyyppi keksi alkaa personal traineriksi ja hommasi "asiakkaiksi" pari kaveriaan, joilta yritti pimeänä kiskoa järkyttäviä summia. Miekkonen on tietysti mielestään pätevä personal trainer, koska käy itse salilla... Aikaisemmin on yrittänyt rahaa vastaan myydä mm. "henkistä valmennusta" ja parissa verkostomarkkinoinnissakin on ollut mukana. Kun hommat eivät toimi, vika on tietysti muissa, jotka eivät tajua tämän henkilön huikeita ideoita ja neuvoja.

Pahimman myötähäpeän saa kuitenkin aikaiseksi tyypin some-elämä. Joka päivä häneltä tulee päivityksinä erilaisia motivaatiolauseita, omia peiliposekuvia salilta, kantaaottavia mielipiteitä asiasta kuin asiasta ja onpa hän laittanut pystyyn muutaman Facebook-sivunkin, kuten oman PT-sivunsa. :D Jossakin vaiheessa hän innostui kirjoittamaan runoja, ja oli myös kausi, kun kaikki FB-päivitykset olivat in english. Kielitaito vaan on vähän heikko eli päivitykset olivat täynnä alkeellisia kirjoitus- ja kielioppivirheitä, mutta jos joku niitä uskalsi kritisoida, niin sai haukut. Yllättäen tämän miehen jutuilla on aika vähän tykkääjiä ja välillä tulee sitten avautumisia, että tuntuu pahalta, kun kukaan ei usko häneen, vaikka hän on niin positiivinen ja hyvä ihminen.

Näin kiteytettynä voisi sanoa, että tästä tulee aika paljon mieleen joku yli-ikäinen Hunks-tanssija, joka kuvittelee olevansa Jumalan lahja maailmalle.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24 vuotias neitokainen, joka on omasta mielestään maailman kaunein kukkanen ja jokaisen vastaan tulevan miehen suurin himo. Jos mies on seurassa hän alkaa kikatella ja vihjailla suureen ääneen miten tiukka hänen paupaunsa on. Myös aina todella suurieleisesti selitetään että ehkäisykapseli löytyy ja paljaalla voi vedellä.

Ei muuten ole erityisen hyvännäköinen tytsy.

Ja täältä paupausta niitä herpeksiä, kondyloomia, klamydioita, hepoja jne löytyy...eiku

Koska ehkäisykapseli...huoh

Vierailija
42/47 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelutoverini, 30-vuotias joka selittää jatkuvasti miten ei näytä kuulemma päivääkään yli 20-vuotiaalta (ja todellakin näyttää). Älyttömän lapsellinen ikäisekseen eikä ymmärrä, että nuoret opiskelijapojat sanoo sille mitä vaan päästäkseen pöksyihin (haalareihin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blogia pitävä, erittäin ristiriitainen tuttava. Kirjoittelee blogissaan ihan muuta kuin on omassa elämässään. Mielipiteet vaihtuvat jatkuvasti, yksityisasioita levitellään isoon ääneen. "Laihduttaa" kokoajan, mutta on ollut viimeiset kymmenen vuotta lihava. Todella huono itsetunto, mikä näkyy kaikkien ihmisten haukkumisena, katkeruutena ja ihmisvihana. Kaiken kaikkiaan äärettömän raskasta seuraa, onneksi tekemisissä ei tarvitse olla  kuin kerta vuodessa.

Nää on aina yhtä hauskoja. Tekemisissä kerran vuodessa, mutta silti tiedetään sen toisen elämästä ihan kaikki ja paremmin kuin se itse :D

Tässä keskustelussahan oli kyse siitä, millaiset tyypit aiheuttaa myötähäpeää. Kuvailin sellaisen henkilön :) 

Perustin mielipiteeni siihen, mitä reilun kymmenen vuoden aikana olen henkilön elämästä kuullut/nähnyt jne. Onneksi NYKYÄÄN ei tarvitse olla enemmän tekemisissä, tarkemmin sanottuna viimeiset kaksi vuotta en ole joutunut viettämään aikaa kyseisen henkilön seurassa. ;)

Vierailija
44/47 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blogia pitävä, erittäin ristiriitainen tuttava. Kirjoittelee blogissaan ihan muuta kuin on omassa elämässään. Mielipiteet vaihtuvat jatkuvasti, yksityisasioita levitellään isoon ääneen. "Laihduttaa" kokoajan, mutta on ollut viimeiset kymmenen vuotta lihava. Todella huono itsetunto, mikä näkyy kaikkien ihmisten haukkumisena, katkeruutena ja ihmisvihana. Kaiken kaikkiaan äärettömän raskasta seuraa, onneksi tekemisissä ei tarvitse olla  kuin kerta vuodessa.

Nää on aina yhtä hauskoja. Tekemisissä kerran vuodessa, mutta silti tiedetään sen toisen elämästä ihan kaikki ja paremmin kuin se itse :D

Tässä keskustelussahan oli kyse siitä, millaiset tyypit aiheuttaa myötähäpeää. Kuvailin sellaisen henkilön :) 

Perustin mielipiteeni siihen, mitä reilun kymmenen vuoden aikana olen henkilön elämästä kuullut/nähnyt jne. Onneksi NYKYÄÄN ei tarvitse olla enemmän tekemisissä, tarkemmin sanottuna viimeiset kaksi vuotta en ole joutunut viettämään aikaa kyseisen henkilön seurassa. ;)

Korjaus, sinä et ole ollut henkilön kanssa tekemisissä aiemminkaan vaan puolisosi on. Sinä kyllä olet mielelläsi kertonut satujasi hyvin mielellään kaikille jotka vaan ovat suostuneet kuuntelemaan ;) Samanlainen luulotautinen olet kuin W-serkkusi.

Vierailija
45/47 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Mun äiti! Just tommonen itsensä kehuja, ja tietää kaikesta kaiken, sekä puhuu loputtomasti seurassa ihmisistä joita kukaan muu ei tunne!

Esimerkkejä: Opasti suomenruotsalaista ihmistä siinä miten lapsesta kasvatetaan kaksikielinen, tämä henkilö teki sen äitini mielestä väärin (ko. henkilö kasvanut kaksikielisessä perheessä, äidilläni ei MITÄÄN kokemusta asiasta).

Kerran keskustelussa koskien raakaruokaa äitini itseään korostaen selitti miten on ollut elämästään 5 vuotta raakaravinnolla (oikeasti hänen työpaikkansa vieressä oli salaattibaari, jossa kävi lounaalla, paitsi viikonloppuisin tietysti. Kaikki maitotuotteet, leivonnaiset plus liha ja kala normaalisti käytössä. Söi siis 5xsalaatin viikossa=on ollut raakaravinnolla).

Muutenkin keskustelu tyyli on mahtipontinen, sanot mitä vain niin hän oikein vetää henkeä ja aloittaa tarinan siitä miten asiat ovat OIKEASTI. Mikään ei ole koskaan mielipide, vaan totuus!

Pistää myös aina pakkomielteisesti paremmaksi, jos olet siivonnut, niin hän on siivonnut JA pessyt ikkunat. Jos olet ollut matkalla niin hän aloittaa tarinan jostain omasta matkastaan 30v sitten.

Turha sanoa että keskusteleminen hänen kanssaan on mahdotonta, kyseessä on enemmänkin monologin seuraaminen. Ja hän vielä mainostaa (tietysti) olevansa sosiaalisesti lahjakas ja valloittavan hauska ihminen.

Vierailija
46/47 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisrouva pääsi mielestään hienoon paikkaan töihin, ja ai että, miten voikin tuollainen asia nousta hattuun! Meillä oli sukujuhlat talvella ja jouduin istumaan tämän kanssa samassa pöydässä koko päivän. Kaikki jutut olivat tyyliä "kun minä olin JOHTAJA Niemisen kanssa lounaalla", "istuin meidän OSASTOPÄÄLLIKÖN vieressä junassa", "juttelin meidän MARKKINOINTIPÄÄLLIKÖN kanssa lentokoneessa", "meidän YKSIKÖN PÄÄLLIKKÖ kuunteli minun esitystä", "minä puhuin seminaarissa", "minä ja ISOT POMOT oltiin illallisella"... Siis tyyppi puhui koko ajan vain ja ainoastaan omasta työstään ja niistä kaikista hienoista ihmisistä, joiden kanssa on tekemisissä.

Tätä on nyt jatkunut ainakin pari vuotta ja tuntuu vain pahenevan. En käsitä, miten ihmisestä tulee tuollainen tai miten ei ole mitään itsekritiikkiä. Kun muu ei tietenkään saa suunvuoroa, kun kyseinen rouva kertoo huippumielenkiintoisia työjuttujaan.

Vierailija
47/47 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini seukkasi 15v lähtien ja meni viä naimisiin tyypin kanssa. Nyt 35v muutaman lapsen ja asuntolainan jälkeen ikäkriisi ja elämätön nuoruus. Avioero ja sinkkumeno päälle ja ei asuta edes mitenkään isolla paikkakunnalla. Selittää yhdenyön juttujaan ja treffejään ja tietenkään ei voi mennä niitä toteuttamaan naapuri kuntiin vaan ikäkriisiä ja kokemusten tarvetta toteutetaan tässä 14000 asukkaan pikku pitäjässä. Yritin puhua ihan asiallisesti että jos vaikka vähän kauemmaksi niin ei tarvitsisi kuunnella juoruja ylä-asteella äidistään. Olen myös ehdottanut viikonloppu reissua Tampereelle tai Helsinkiin. Mä olen kuulemma kateellinen hänelle kun miehet ovat kiinnostuneita. Just! Miten joku on noin tyhmä että viitsii itseään kierrättää liian pienessä piirissä.

Alkaako nimi kenties S-kirjaimella ? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi