Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä menee elämiseen kuussa?

Vierailija
07.06.2016 |

Joku tuolla ihmetteli, miten ihminen voi pärjätä laskujen jälkeen noin 500 eurolla kuussa. Paljonko teillä menee elämiseen kuussa, ja mitä se sisältää? Tulot eivät ole oleellinen asia tässä ketjussa, joskin niillä voi taustoittaa tilannetta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskujen jälkeen, mitä sä siis tarkalleen ottaen tarkoitat "elämisellä"? Kska mä lasken elämiseen vastikkeet, asuntolainan, ruokakulut, sähkön, veden jne.

Vierailija
2/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1700, josta 590 asuntolainan lyhennystä ja sisältää 2 itsehuollettua autoa.

Tämän lisäksi huvit, vaatteet, lahjat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän maassa en kuussa.

Vierailija
4/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskujen jälkeen, mitä sä siis tarkalleen ottaen tarkoitat "elämisellä"? Kska mä lasken elämiseen vastikkeet, asuntolainan, ruokakulut, sähkön, veden jne.

Jos sinulle jäisi laskujen jälkeen 500e kuussa, niin pärjäisitkö? Mihin siis käytät rahaa, joka jää pakollisten laskujen jälkeen? 

Vierailija
5/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan pakollisiksi menoiksi? Asuntolaina? Yhtiövastike? Sähkö? Kuntosalijäsenyys? Bensa? Auton osamaksu?

Meillä kaikkien mahdollisten laskujen jälkeen jää noin 1300€ kuussa. Tuosta maksetaan ruoka, vaatteet, huvitukset, bensa, matkakortit. 

Kolme kouluikäistä lasta ja kaksi aikuista Helsingissä.

Vierailija
6/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskujen jälkeen elämiseen menee noin 350€ kuussa. Siitä noin 200 ruokaan.

Vierailija
7/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiskulut 1650€ (laina, korot, asumiskulut okt)

Auto 360€ (osamaksu, bensa)

vakuutukset km 300€

lapsen puhelin ja nettiyhteys 40€

sekalaisiin kuluihin (lääkäri, jumppa yms) 250€

yhteensä 2600€

Ruokaan 750€

loput matkustamiseen ja hankintoihin

tulot 4800€ netto

Vierailija
8/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kotihoidontukea sen mitä, 255? euroa kuussa. Sihen päälle lapsilisän 50e (45e menee lapsen tilille). Eli käyttörahaa 300e. Tällä pärjään minä ja lapsi. Miehen menot eivät ole minulta pois, käyttäkööt rahansa mihin huvittaa kun tällä hetkellä maksaa asuntolainat jne yksin.

Vierailija
9/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen 620e sis sähkön ja veden

Vakuutukset 100e

Puhelimet 70e

Laajakaista 30e

Siinäpä ne pakolliset menot joiden jälkeen jää 1300e käteen, siitä menee noin 400e ruokaan, vaatteisiin ja hygieniaan, satku lapsen säästötilille ja loput minun eläkesäästöihin. 1 aikuinen ja 1 lapsi.

Vierailija
10/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400e netto. Laina ja vastike yht noin 750e. Jos koiran kulut jakaa kuukausille, ehkä 100e/kk. Lasketaanko loppu elämiseksi? 1550e. Säästöön laitan siitä noin 300e kuukausittain ja satunnaisesti ostan suurempia rahasto-osuuksia kerralla.

Vierailija
11/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä menee arviolta 700e/kk, koska rahatilanne on niin huono. Hyvin silti saa pakolliset menot maksettua.

Vierailija
12/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran, sähkön sun muiden pakollisten kulujen jälkeen jää 100 euroa ruokaan, vaatteisiin, huvituksiin jne.

Vierailija
13/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän kyllä omat raha-asiani omassa tiedossani, ja korkeintaan kerron miehelleni, ja pankkini tietää muutenkin, ja itsekin pankissa olleena töissä, heillä vaitiolovelvollisuus!

En kerro edes tänne nimettömänä, kuinka paljon mun tileilläni on rahaa, tai miehelläni. Ne nyt eivät kuulu muille. Tämäkään palsta ei välttämättä ole kovin vuotamaton kaiken maailman urkkijoille, ettäs tiedätte!

Vierailija
14/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa menee kaikkiaan n.3000-3500 kuussa. Tämä sisältää ihan kaiken. Lainanhoidot, kahen lapsen/kahden aikuisen tarpeet, tähtitieteelliset bensakulut työntakia, kodin tarpeet, maatilan menoja, kunnolliset vakuutukset jne.

Jos saisin 500euroa käytettäväksi ruokaan ja arkisiin juttuihin, niin pärjäisin ehkä noin kaksi kuukautta, mut luova pitäisi kyllä olla!

Vierailija
15/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra 450 e, matkokortit 75 e, netti 30 e ja puhelinlaskut 35 e. Yleensä ruokaan ja hupiin jää 300-400 euroa, oikein hyvi pärjää.

Vierailija
16/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulle jäisi laskujen jälkeen 500e kuussa, niin pärjäisitkö? Mihin siis käytät rahaa, joka jää pakollisten laskujen jälkeen? 

Mutta jos mun pakolliset laskut on jo maksettu, siis myös pakollinen ruoka, tietysti pärjäisin. 

Vierailija
17/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän saakka olen saanut elettyä kuluineen päivineen niin, ettei vielä tähän mennessä ole velkojat ja ulosottoviranomaiset kirjeitään laskuineen lähetelleet, mutta elämässähän ei koskaan voi tietää, mitä nurkan takana odottelee, voi kääntyä raha-asiatkin aivan ylös alaisin.

Pikavippeihin en ole vielä tähän ikääni mennessä tarttunut, ja toivottavasti en koskaan.

En ylipäätänsä ymmärrä ihmistä, jolla on pienet tulot, mutta silti hankkii velaksi kaikkea sellaista, mihin eivät tulonsa riitä, ja miksi pitää lähteä ulkomaillekin matkustelemaan velkarahalla? Yllättävät sairastumiset ja niiden kulut voivat kyllä heilauttaa henkilökohtaisen talouden aivan persiilleen, ja se on kyllä kamalaa, jos ei riitä omat tulot esim. lääkkeisiin tai terveydenhoitokuluihin. Mutta sitä vartenhan meillä pitäisi olla sujuva sossuapujärjestelmä, mutta onko se sitten sellainen, koska niin paljon olen kuullut ja lukenut erilaisia kertomuksia, kuinka vaikeaa on saada avustuksia todelliseen rahapulahätäänsä esim. sairastumisten vuoksi?

Vierailija
18/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä sanoa, etten tiedä. En ole aikoihin joutunut laskemaan, paljonko rahaa menee mihinkin välttämättömyyteen, tarpeeseen tai hömppään. Ilmeisesti olemme ihan hyvin toimeentuleva lapsiperhe.

Vierailija
19/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän saakka olen saanut elettyä kuluineen päivineen niin, ettei vielä tähän mennessä ole velkojat ja ulosottoviranomaiset kirjeitään laskuineen lähetelleet, mutta elämässähän ei koskaan voi tietää, mitä nurkan takana odottelee, voi kääntyä raha-asiatkin aivan ylös alaisin.

Pikavippeihin en ole vielä tähän ikääni mennessä tarttunut, ja toivottavasti en koskaan.

En ylipäätänsä ymmärrä ihmistä, jolla on pienet tulot, mutta silti hankkii velaksi kaikkea sellaista, mihin eivät tulonsa riitä, ja miksi pitää lähteä ulkomaillekin matkustelemaan velkarahalla? Yllättävät sairastumiset ja niiden kulut voivat kyllä heilauttaa henkilökohtaisen talouden aivan persiilleen, ja se on kyllä kamalaa, jos ei riitä omat tulot esim. lääkkeisiin tai terveydenhoitokuluihin. Mutta sitä vartenhan meillä pitäisi olla sujuva sossuapujärjestelmä, mutta onko se sitten sellainen, koska niin paljon olen kuullut ja lukenut erilaisia kertomuksia, kuinka vaikeaa on saada avustuksia todelliseen rahapulahätäänsä esim. sairastumisten vuoksi?

Ai,ai, voi, voi, kielipoliisille tiedoksi, että kirjoitin sanan: ...'ylösalaisin' väärin

Vierailija
20/21 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonnia kuukaudessamenee ilmeisesti. Sisältää viidelle hengelle kaiken mitä kortilla maksetaan eli ruuan, bensat, vaatteet, ulkona syömiset, parturit, puutarhaletkut sun muut ostettavat tarvikkeet.