Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pääsykoetulosten odottajat

buubää
07.06.2016 |

no niin, ei jaksais millään odotella 1.7. asti kun tulee tietoa..

onko teille tullut yliopiston hauista miten aikaisin tietoa, vai onko vaan pakko kärsiä juhannyksen yli...ootteko saaneet tekstari-ilmoituksia vai vain opintopolussa vai miten?

Kommentit (1328)

Vierailija
1121/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten on mahdollista että oon laurean sh varasijalla 173? Eihän koko kokeissakaan ollut niin paljon porukkaa? Yli vuoden kokemus hoitoalalta mulla...oon jörkyttynyt

Mikä sua järkyttää? Onko sulla lähihoitajan tutkinto? Eihän se että on joku hoitoalan tutkinto tarkoita sitä, että olisit soveltuva sairaanhoitajaksi? Jos soveltuvuuskokeet menivät huonosti, niin silloin et pääse, niin se vaan menee.

Pahoittelut sulle. Sairaanhoitajaksikaan ei tuosta vaan mennä.

Vierailija
1122/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää julmaa :( yliopistoon toinen varasija..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten on mahdollista että oon laurean sh varasijalla 173? Eihän koko kokeissakaan ollut niin paljon porukkaa? Yli vuoden kokemus hoitoalalta mulla...oon jörkyttynyt

Mikä sua järkyttää? Onko sulla lähihoitajan tutkinto? Eihän se että on joku hoitoalan tutkinto tarkoita sitä, että olisit soveltuva sairaanhoitajaksi? Jos soveltuvuuskokeet menivät huonosti, niin silloin et pääse, niin se vaan menee.

Olipas kiva vastaus. Tsemppiä! Syksyllä tai ensi keväänä hae uudestaan.

Vierailija
1124/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaan tästäkin, sait entistä pahemman mielen. Järkyttää se, että kokeet kestu puoli tuntia ja ne menivät mielestäni hyvin, en ymmärrä MIKSI en päässyt. En siis ymmärrä miksi ne ovat menneet huonosti, innolla ootan pistetietoja. Neljäs välivuosi edessä. Tuntuu niin pahalle.

Vierailija
1125/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaan tästäkin, sait entistä pahemman mielen. Järkyttää se, että kokeet kestu puoli tuntia ja ne menivät mielestäni hyvin, en ymmärrä MIKSI en päässyt. En siis ymmärrä miksi ne ovat menneet huonosti, innolla ootan pistetietoja. Neljäs välivuosi edessä. Tuntuu niin pahalle.

Anteeeksi, en tarkoittanut pahoittaa mieltäsi, kirjoitin varmasti tökerösti. Onko sulla kumminkin joku hoitoalan tutkinto, puhuit kuitenkin välivuosista?  Haastattelijoista ei ota selvää, vaikka itsellä on sellainen olo, että kokeet menivät hyvin, niin tulos voi olla hyvinkin odottamaton niin kuin nyt sulle kävi. Harmittaa puolestasi, ajattelen vaan asioita kylmällä järjellä ja en osannut ottaa huomioon jo valmiiksi pahaa mieltäsi. Laureaan otettiin viime vuonna alle 9% hakijoista, sinne ON hankala päästä. Metropoliaan vielä hankalampi.

Vierailija
1126/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1128 sanoo vielä, että pääsykoeet meni mielestäni tosi hyvin. Puol tuntia vaan kestivät ja siinä ilmeisesti osasivat kattoo etten oo sopiva. Ihmetyttää vaan kun tosiaan yli vuoden kokemus alalta, että eikö sutä arvosteta yhtään

Millaset ne pääsykokeet oli? Oliko useit osioita? Jos haastateltii, niin millaisii ne haastattelijat oli?

Vierailija
1127/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin ekalla yrittämällä lukemaan terveydenhoitajaksi. Ikääkin jo kohta neljäkymmentä ja ajattelin, että nuoret ja fiksut menee ohi että viuh vaan. :)

On tosiaan sellainen olo, kuin saisi uuden mahdollisuuden elämässä. :)

Mä oon jo täyttänyt 40 ja pääsin sosionomiksi opiskelemaan. Oli myös eka yritys. Samat fiilikset, ihan mahtavaa!

Vierailija
1128/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1128 sanoo vielä, että pääsykoeet meni mielestäni tosi hyvin. Puol tuntia vaan kestivät ja siinä ilmeisesti osasivat kattoo etten oo sopiva. Ihmetyttää vaan kun tosiaan yli vuoden kokemus alalta, että eikö sutä arvosteta yhtään

Millaset ne pääsykokeet oli? Oliko useit osioita? Jos haastateltii, niin millaisii ne haastattelijat oli?

4 hlön ryhmissä mentiin huoneeseen. Ensin tehtiin molemminpuolinen A4 päättelytehtäviä. Sitten meiltä ryhmässä vuorotellen kysyttiin kysymyksiä ja lopussa ryhmäkeskustelu. Yhteensä koko homma ei kestänyt yli puolta tuntia. Kysymyksiä oli esim. Millainen oppija olet, mitä mieltä olet verkko-opinnoista opiskelussa ym. Kaikkiin vastasin mielestäni hyvin, samoin ryhmäkeskustelu meni hyvin. Ilmeisesti en osaa sitten yhtään arvioida itseäni? Suututtaa, kun puolen tunnin perusteella osaavat muka katsoa sopivat hakijat.

Vierailija
1129/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 hlön ryhmissä mentiin huoneeseen. Ensin tehtiin molemminpuolinen A4 päättelytehtäviä. Sitten meiltä ryhmässä vuorotellen kysyttiin kysymyksiä ja lopussa ryhmäkeskustelu. Yhteensä koko homma ei kestänyt yli puolta tuntia. Kysymyksiä oli esim. Millainen oppija olet, mitä mieltä olet verkko-opinnoista opiskelussa ym. Kaikkiin vastasin mielestäni hyvin, samoin ryhmäkeskustelu meni hyvin. Ilmeisesti en osaa sitten yhtään arvioida itseäni? Suututtaa, kun puolen tunnin perusteella osaavat muka katsoa sopivat hakijat.

Hui kauheeta! Mä en osais sanoo varmaa mitää. Panikoisin ja änkyttäsin. Jännittikö niit muit hakijoit? Mikä se ryhmäkeskustelu oli? Keksittekö ite sen keskusteluaiheen vai vetikö ne sen hatust, millane se aihe oli?

Vierailija
1130/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin ekalla yrittämällä lukemaan terveydenhoitajaksi. Ikääkin jo kohta neljäkymmentä ja ajattelin, että nuoret ja fiksut menee ohi että viuh vaan. :)

On tosiaan sellainen olo, kuin saisi uuden mahdollisuuden elämässä. :)

Mä oon jo täyttänyt 40 ja pääsin sosionomiksi opiskelemaan. Oli myös eka yritys. Samat fiilikset, ihan mahtavaa!

Mäkin täytin talvella 40 ja nyt pääsin ekalla yrittämällä opiskelemaan (nro 1122, kauppis).

Jaan saman fiiliksen teidän kanssa. Tämä on hyvä ikä opiskella :)

Vierailija
1131/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintopolussa näkyy nyt erillishaku, mutta se on edelleen kesken. Menee viikonloppukin kärvistellessä. :/

Vierailija
1132/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä lukeeko kukaan enää näitä viestejä, mutta niin turhauttaa nyt.. Katoin tulokset jo aamulla, mutta nyt vasta alko itkettään, kun avasin facebookin ja suurin osa kouluun hakeneista tutuista ja kavereista pääsi opiskelemaan.. Niin luuseri olo tulee, kun tuntuu et oli ainoo joka ei päässy :D

Vierailija
1133/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä lukeeko kukaan enää näitä viestejä, mutta niin turhauttaa nyt.. Katoin tulokset jo aamulla, mutta nyt vasta alko itkettään, kun avasin facebookin ja suurin osa kouluun hakeneista tutuista ja kavereista pääsi opiskelemaan.. Niin luuseri olo tulee, kun tuntuu et oli ainoo joka ei päässy :D

Mikset alkaisi opiskelemaan haluamaasi alaa avoimessa yliopistossa tai amk:issa? Pääset tekemään sitä kautta ihan samoja opintoja.

Vierailija
1134/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset alkaisi opiskelemaan haluamaasi alaa avoimessa yliopistossa tai amk:issa? Pääset tekemään sitä kautta ihan samoja opintoja.

Se on yks vaihtoehto, jota oon miettiny. Ei se silti samalta tunnu, ku se et tulee valituks opiskelupaikkaan :D Se on vähän niinku "no te ette halunnu mua, mut mä maksan teille vähän niin sit te haluutte." :D Anyway tässä on nyt se fiilis et on jotenki huonompi kun muut..

Vierailija
1135/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa hakijoistahan ei päässyt. :) Mutta sitä ei vaan tee niin mieli somessa mainostaa. Itsekään en, mokasin aivan tosi tyhmästi kokeessa. Silkka huolimattomuusvirhe, vaikka osasin pääsykoeaineistoin vaikka unissani.

Tsemppiä meille! :)

Vierailija
1136/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun itse pääsin opiskelemaan parikymmentä vuotta sitten. En uskaltanut itse olla kotona odottamassa kuorta, vaan pyysin ystävää tekemään sen ja soittamaan minulle. Yksi elämäni onnellisimmista päivistä, kun kuulin päässeeni.

Mutta rankan opiskelun jälkeen on vielä rankempi työn hakeminen. Itselläni on ollut töitä lähes koko ajan. Olen kuitenkin nähnyt tuttujen epätoivoista työnhakua. Kannattaa siis jo opiskeluaikana miettiä, millaisesta työkokemuksesta voisi olla myöhemmin hyötyä. Ajat ovat nyt kovat, joten muistakaa miettiä myös tulevaisuutta.

Ja kaikille onnea! Niille joita onnisti nyt ja muille tuleviin vuosiin.

Vierailija
1137/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei, mä tunnen sun tuskan :( hain neljättä vuotta nyt, jokainen edellinen kerta jäänyt ilman paikkaa. okei, pääsin opiskelemaan nyt amkiin, mutta tuutin täydeltä tulee toinen toistaan "hehkuttavampia" päivityksiä oikikseen ja kauppikseen pääsyistä. sydämeen sattuu ajatella niitä kavereita jotka ovat yrittäneet kaikkensa ja silti jääneet ulkopuolelle, ja joutuvat kaiki nuo päivitykset tod. näk. lukemaan. toki pitää muistaa olla onnellinen muidenkin puolesta mutta se on vaan välillä ihan hemmetin haastavaa. itselläkin tulee fiilis, ettei amk tutkinnolla ole mitään virkaa, kun yliopisto on ilmeisesti se juttu. :( harmi, kun nykymaailma on niin saavutus ja -urakeskeinen :|

Vierailija
1138/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhtään lohduttaa, todennäköisesti kovin moni joka *ei* päässyt ei moista mainosta facebookissa. Eli et varmastikaan ole ainoa joka ei päässyt, tällaisia uutisia ei vain jaeta yhtä herkästi kuin niitä iloisia ;) Yksi syy miksi en mainosta esim. käyneeni edes pääsykokeissa missään, jotta voi vain yksin (läheisimpien kanssa) itkeä sitä ettei päässyt...

Vierailija
1139/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse noissa samoissa valintakokeissa, olin ihan ihmeissäni että oli niin suppeat! Meni ihan hyvin ja sainkin opiskelupaikan terveydenhoitajaksi, mutta ihmettelin itsekin miten tuollaisessa tilanteessa 'osataan' tehdä valinta. Miten sulla meni se päättelytehtävä osio?

Vierailija
1140/1328 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse noissa samoissa valintakokeissa, olin ihan ihmeissäni että oli niin suppeat! Meni ihan hyvin ja sainkin opiskelupaikan terveydenhoitajaksi, mutta ihmettelin itsekin miten tuollaisessa tilanteessa 'osataan' tehdä valinta. Miten sulla meni se päättelytehtävä osio?

Ohistelen tässä ja sanon opettajan kokemuksella, että ryhmätilanteessa näkee harjaantunut silmä hyvin nopeasti ne luontaisimmat ryhmäroolit, jotka kertoo jotain luonteesta ja paljon sosiaalisuudesta. Sanoisin vinkkinä tulevaa varten, että siinä ei kannata keskittyä vain omaan performanssiin. Tärkeä osa on sillä, miten suhtautuu muihin. Esim. okl:n vastaavissa kokeissa arvostetaan sitä jos osaa vetää arimpia mukaan keskusteluun. Päällepäsmäröinti ei ainakaan kannata. Sillä ei ole niinkään väliä mitä puhuu, ja kaikkiahan siellä jännittää. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi