pääsykoetulosten odottajat
no niin, ei jaksais millään odotella 1.7. asti kun tulee tietoa..
onko teille tullut yliopiston hauista miten aikaisin tietoa, vai onko vaan pakko kärsiä juhannyksen yli...ootteko saaneet tekstari-ilmoituksia vai vain opintopolussa vai miten?
Kommentit (1328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taideala kirjoitti:
En päässyt :( Kyllä harmittaa, ja itkutkin jo väänsin. Toista kertaa hain, mutta tosissaan vasta ensimmäistä kertaa. Ehkä se olisikin käynyt liian helposti jos olisin heti päässyt, kun yhden kevään vasta kunnolla panostanut hakuun. Silti surettaa. :(
Pääsin kyllä kolmanteen vaihtoehtoon, joka on kaukana väärässä kaupungissa, sama ala kuitenkin. Jos sinne lähtisin niin parisuhde varmaan hajoaisi. Parempi siis varmasti on olla ottamatta paikkaa vastaan, kyllä se ihminen on tärkeämpi kuin unelmien opiskelupaikka loppujen lopuksi. Ja aina voi yrittää uudestaan, ja yritänkin. Koko ensi vuosi vaan treeniä, niin josko sitten avautuisi opiskelupaikka. Pelottaa vaan jo nyt, että jos en ensi vuonnakaan pääse, niin murhe on varmaan kaksikertaa suurempi. Pääsenköhän sitten koskaan. Kun nytkin olin niin hyvin valmistautunut, enkä siltikään päässyt.
Onneksi täältä saa vertaistukea, vaikka ikävää tietysti kaikkien puolesta, jotka eivän päässeet sisään. <3
Ja onnittelut vielä sisäänpässeille! Ehkä minäkin ensi vuonna. :)
En ikinä ikinä IKINÄ jättäisi opiskelupaikkaa ottamatta miehen takia! Kaikki parisuhteet kaatuu joka tapauksessa johonkin. Sori mutta niin se nyt vaan oikeassa elämässä menee, etenkin nuorilla.
Vaihtoehtoja olis etäsuhde, ero tai mies muuttaa mukana. Unelmistani en luovu kenenkään miehen takia koskaan. Harkitse nyt hyvä ihminen MONTA kertaa ennen kuin luovut paikasta!
no näinpä. jos ala on oikea, niin totta kai paikka vastaan. entä jos suhde menee karille, et saakaan mistään opiskelupaikkaa ensi vuonna tai sitä seuraavana tai sitä sitä seuraavana..? toisaalta jos haluat jäädä ihan vain kouluttamattomaksi kotirouvaksi ja olet valmis vanhempana kestämään nuoruutesi huonot valinnat niin mikäs siinä. ainakin paikkasi saisi joku joka sen oikeasti tahtoo.
Kouluttamattomaksi kotirouvaksi en jäisi, sillä nykyisellä paikkakunnalla on paria vuotta vaille valmis tutkinto kesken, ala ei vaan ole juuri se, mitä haluan. Täällä on parisuheen lisäksi myös ihana työ, kaikki ystävät sekä perhe. Parisuhde on mulle sen verran tärkeä, nyt kun olen ihanan ihmisen vierelleni löytänyt, etten halua riskeerata tuon ihmisen menettämistä. Kyse on kuitenkin viidestä vuodesta, eikä mistään pikkuajasta, jonka olisimme etäsuhteessa. Ja uskon kuitenkin, että pääsen haluamalleni paikkakunnalleni opiskelemaan joko ensi vuonna tai sitten myöhemmin. Kai sekin on jonkin laista unelmiensa kiinni pitämistä, että pitää unelmien opiskelupaikan ohella kiinni myös muista tärkeistä asioista elämässä. Tuskin olisin sen onnellisempi etäsuhteessa vieraalla paikkakunnalla unelmien alaa opiskellen, kuin lähellä rakkaita ihmisiä, työtä ja kuitenkin mahdollisuutta päästä haluamalleni paikkakunnalle opiskelemaan sitä unelmien alaa, ehkä jo ensi vuonna tai sitten myöhemmin. :)
Vierailija kirjoitti:
Onnea opiskelupaikan saaneille ja tsempit niille, jotka joutuivat tänä vuonna pettymään.
Pyydänkin etukäteen anteeksi mun seuraavaa kysymystä, mutta jospa täältä löytyisi tietoa. Olen nimittäin vähän pihalla tän asian suhteen, enkä ala tänään soittamaan ja jonottamaan mihinkään hakutoimistoon.
Eli, olen opiskellut yliopistossa ja sain nyt paikan amk:ista "omalta" alalta. Miten tämä yhden korkeakoulupaikan -säännös meneekään, eli saa ottaa vastaan vain yhden paikan per vuosi. Mutta entä jos on ns. vanha paikka? Olen ymmärtänyt, että voisin yliopistolta eroamisen sijaan ilmoittautua poissaolevaksi ja amk:iin läsnäolevaksi, vai? Eli olisin kirjoilla kahdessa koulussa, mutta läsnä voi olla vain yhdessä kerrallaan? Vai pitääkö mun luopua yliopiston paikasta voidakseni ottaa vastaan amk-paikka?
Kyllä mä sinuna ihan rohkeasti soittaisin. Vai ihanko oikeasti luotat tuollaisissa asioissa vauvapalstan anonyymeihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taideala kirjoitti:
En päässyt :( Kyllä harmittaa, ja itkutkin jo väänsin. Toista kertaa hain, mutta tosissaan vasta ensimmäistä kertaa. Ehkä se olisikin käynyt liian helposti jos olisin heti päässyt, kun yhden kevään vasta kunnolla panostanut hakuun. Silti surettaa. :(
Pääsin kyllä kolmanteen vaihtoehtoon, joka on kaukana väärässä kaupungissa, sama ala kuitenkin. Jos sinne lähtisin niin parisuhde varmaan hajoaisi. Parempi siis varmasti on olla ottamatta paikkaa vastaan, kyllä se ihminen on tärkeämpi kuin unelmien opiskelupaikka loppujen lopuksi. Ja aina voi yrittää uudestaan, ja yritänkin. Koko ensi vuosi vaan treeniä, niin josko sitten avautuisi opiskelupaikka. Pelottaa vaan jo nyt, että jos en ensi vuonnakaan pääse, niin murhe on varmaan kaksikertaa suurempi. Pääsenköhän sitten koskaan. Kun nytkin olin niin hyvin valmistautunut, enkä siltikään päässyt.
Onneksi täältä saa vertaistukea, vaikka ikävää tietysti kaikkien puolesta, jotka eivän päässeet sisään. <3
En ikinä ikinä IKINÄ jättäisi opiskelupaikkaa ottamatta miehen takia! Kaikki parisuhteet kaatuu joka tapauksessa johonkin. Sori mutta niin se nyt vaan oikeassa elämässä menee, etenkin nuorilla.
Vaihtoehtoja olis etäsuhde, ero tai mies muuttaa mukana. Unelmistani en luovu kenenkään miehen takia koskaan. Harkitse nyt hyvä ihminen MONTA kertaa ennen kuin luovut paikasta!
no näinpä. jos ala on oikea, niin totta kai paikka vastaan. entä jos suhde menee karille, et saakaan mistään opiskelupaikkaa ensi vuonna tai sitä seuraavana tai sitä sitä seuraavana..? toisaalta jos haluat jäädä ihan vain kouluttamattomaksi kotirouvaksi ja olet valmis vanhempana kestämään nuoruutesi huonot valinnat niin mikäs siinä. ainakin paikkasi saisi joku joka sen oikeasti tahtoo.
Kouluttamattomaksi kotirouvaksi en jäisi, sillä nykyisellä paikkakunnalla on paria vuotta vaille valmis tutkinto kesken, ala ei vaan ole juuri se, mitä haluan. Täällä on parisuheen lisäksi myös ihana työ, kaikki ystävät sekä perhe. Parisuhde on mulle sen verran tärkeä, nyt kun olen ihanan ihmisen vierelleni löytänyt, etten halua riskeerata tuon ihmisen menettämistä. Kyse on kuitenkin viidestä vuodesta, eikä mistään pikkuajasta, jonka olisimme etäsuhteessa. Ja uskon kuitenkin, että pääsen haluamalleni paikkakunnalleni opiskelemaan joko ensi vuonna tai sitten myöhemmin. Kai sekin on jonkin laista unelmiensa kiinni pitämistä, että pitää unelmien opiskelupaikan ohella kiinni myös muista tärkeistä asioista elämässä. Tuskin olisin sen onnellisempi etäsuhteessa vieraalla paikkakunnalla unelmien alaa opiskellen, kuin lähellä rakkaita ihmisiä, työtä ja kuitenkin mahdollisuutta päästä haluamalleni paikkakunnalle opiskelemaan sitä unelmien alaa, ehkä jo ensi vuonna tai sitten myöhemmin. :)
sori, tein liian hätäisiä päätelmiä tilanteestasi! ei sen kouluttautumisen unelma-alalle tarvitse tosiaan olla se isoin unelma, mielestäni on ihan ok panostaa parisuhteeseenkin. tekee mikä tuntuu itselle oikealta :) itse olisin ennemmin etäsuhteessa ja tunnempa jopa ihmisiä, jotka ovat avioiduttuaankin joutuneet olemaan vuosia eri puolella Suomea työ- ja opiskelutilanteen takia, mutta ei se tietenkään kaikille toimi. jos sulla on jo työ ja koulutus niin sittenhän ei ole edes mikään kiire hakeutua omalle unelma-alalle, kun ei mene se vuosi sellaiseen tyhänpäälläolemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitteko erillishaun tulokset? Mulla hävisi haku kokonaan opintosolmusta! Mitä helvettiä???!
Sama täällä. Ei näy mitään. Sain kyllä jo paikan tietojenkäsittelytieteeseen Tampereen yliopistoon mutta odottelen kuumeisesti vielä erillishaun tuloksia Helsingistä.
Mitä erillishaun reittiä haitte? Itse pääsin Helsinkiin Mooc-kurssin kautta, siitä tosin tuli tieto jo toukokuussa mutta silti jännäilin tähän asti että oliko kyseessä virhe. Tsemppiä teille, toivottavasti Kumpulaan päädytte! (:
Hain avoimen papereilla. Sain yhteishaussa jo paikan Tampereelle, Helsinkiin ei sitä kautta onnistunut. Olisi kuitenkin ykkösvaihtoehto ja tosiaan perusopinnot ja vähän aineopintojakin jo suoritettu HY:ssa.
Mä pääsin opiskelemaan sosionomiksi.
Taideala kirjoitti:
Mitä jos selvittäisit mahdollisuudet opiskella etänä? Monella alla riittää ainakin vuodeksi kirjatenttejä ja läsnäoloa vaativia kursseja ei välttämättä ole kuin yhdessä-kahdessa periodissa. Muutama päivä edullisessa hotellissa (Omena) esim. pari kertaa kuussa voisi onnistua? Kieliopinnot saa suoritettua avoimessa yliopistossa myös melkein missä tahansa isommassa kaupungissa. :)
Ennen kuin heittää parisuhteen roskiin opiskelupaikan vuoksi kannattaa pohtia onko ala sitten ihan juuri mitä haluat? Myös työllistymistä opintojen aikana opiskelupaikkakunnalla kannattaa miettiä, entä harrastusten jääminen, perhe, ystävät? Uudessa kaupungissa joudut rakentamaan verkostot uusiksi.
Jee! Pääsin kauppakorkeaan!!! :D
Pääsykokeet meni omasta mielestäni niin huonosti etten osannut odottaa tätä. Iloinen yllätys!
Onnea opiskelemaan päässeille ja tsemppiä ensi vuonna uudelleen hakeville!
Onnea kaikille koulupaikan saaneille!
Ite pääsin kolmannelle vaihtoehdolle... toiseen vaihtoehtoon oon 1.varasijalla ja ykkös vaihtoehtoon oon 10.varasijalla. Amkista kyse niin vielä on kuulemma mahdollisuudet päästä ekaankin.
Mutta sitten kysymykseen, päivittyykö varasijat kokoajan opintosolmuunkin? :D
Minä pääsin ekalla yrittämällä lukemaan terveydenhoitajaksi. Ikääkin jo kohta neljäkymmentä ja ajattelin, että nuoret ja fiksut menee ohi että viuh vaan. :)
On tosiaan sellainen olo, kuin saisi uuden mahdollisuuden elämässä. :)
Minkähän takia ne sähköpostit ei sitten tulleetkaan automaattisesti?
Vierailija kirjoitti:
Minkähän takia ne sähköpostit ei sitten tulleetkaan automaattisesti?
Samaa ihmettelen. Hirveä sotku koko opintosolmu, toivottavasti tsemppaavat ensi vuodeksi, vaikkei ensi vuoden haku enää minua koskekaan! :D *tuulettaa*
Joo ei ole tullut sähköpostia vaikka sain opiskelupaikan. Aika tuskallista olisi olla pelkästään spostin varassa kun kello on jo yli kolmen.
Siis miten on mahdollista että oon laurean sh varasijalla 173? Eihän koko kokeissakaan ollut niin paljon porukkaa? Yli vuoden kokemus hoitoalalta mulla...oon jörkyttynyt
Muita bio-ja kemiantekniikkaan päässeitä? :)
Tuliko kenellekään omia pisteitä ja pisterajoja näkyviin?
Vierailija kirjoitti:
Siis miten on mahdollista että oon laurean sh varasijalla 173? Eihän koko kokeissakaan ollut niin paljon porukkaa? Yli vuoden kokemus hoitoalalta mulla...oon jörkyttynyt
Pääsykokeet on voitu jakaa useammalle päivälle, että hakijaryhmä A ekana ja hakijaryhmä B toisena päivänä. Lisäksi riittää, että tekee yhden kokeen, jos hakee 5 eri amkiin SH:ksi, niin jokunen hakija voinut tehdä sen kokeen toisessa paikkaa, mutta pääsi tuonne sisään.
Onko muilla varasijoille päässeillä alkanut jo luku pienentyä? Mulla ainakin edelleen sama :(
1128 sanoo vielä, että pääsykoeet meni mielestäni tosi hyvin. Puol tuntia vaan kestivät ja siinä ilmeisesti osasivat kattoo etten oo sopiva. Ihmetyttää vaan kun tosiaan yli vuoden kokemus alalta, että eikö sutä arvosteta yhtään
Tokakertalainen ja pääsin sosionomiksi! :) En olisi uskonut että paikka irtoaa koska taustalla jo ennestään amk tutkinto. Tsempit kaikille jotka eivät päässeet sisään! Älkää lannistuko vaan myöhemmin uutta yritystä kehiin!
Komppaan tätä! Harjoittelupaikat ovat myös erittäin pahasti kiven alla monella alalla. Harjoittelun tekeminen pk-seudulla kun tulee helposti kalliiksi jos joudut kahden asunnon vuokrat maksamaan, jos palkalliseen harjoitteluun ylipäätään pääsee.