Näyttääkö aito nainen tältä?
Ehkä täällä on jo keskusteltu aiheesta, mutta en ainakaan ole huomannut.
Viittaan siis tähän artikkeliin: http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2016060621686455_iq.shtml
Kyseinen bloggaaja on entinen anorektikko ja nyt julistaa "kehopositiivista" sanomaa.
Minua tämä jotenkin vaivaa. Olen itsekin toipumassa syömishäiriöstä ja tiedän, ettei liika laihuus ole hyväksi keholle eikä myöskään kaunista, mutta ei ole tuo toinen ääripääkään.
Tämä kuvan nainen on ylipainoinen ja hänellä on todella paljon rasvaa kehossaan.
Ja tämä https://www.instagram.com/p/BEZBSBpopST/?taken-by=bodyposipanda
Kuka oikeasti voi sanoa RAKASTAVANSA selluliittejään? Oikeasti! En usko, että yksikään nainen tässä maailmassa niitä rakastaa. Jotenkin tulee sellainen olo, että tämä nainen on oikeasti todella epävarma omasta kehostaan ja nyt yrittää väkisin vääntää positiivista kehonkuvaa itselleen.
Minulla ainakin tämä bloggaajan viesti toimii vastoin tarkoitustaan. Se oikeastaan saa minut miettimään laihduttamista koska en todellakaan tahtoisi koskaan näyttää tuolta.
Mikä ihme tämä uusi trendi on ihailla ylipainoa ja lihavuutta? Ei siinä ole mitään ihailtavaa kuten ei ole alipainoisuudessakaan.
Kommentit (83)
Mun silmiin toi maine ei ollut ollenkaan ylipainoinen vatsamakkaroineen. Vain treenaamaton enempi :)
Oliskohan se sun anorektikon alitajunta nyt kuitenkin kuiskimassa sun korviin?
Minusta tuo kuva homma oli tosi hyvä kokonaisuutena. Elikkäs hyvät naiset Älkää haukkuko vartaloanne. Olette rakastettavia semmoisina kuin olette.
Tuo bloggari on kauniimpi niin kasvoiltaan kuin vartaloltaan kuin tavallinen saman ikäinen nainen. Ihana!
toi "aito nainen" on kyllä ihan ihme termi. luokitella nyt naiset aitoihin ja epäaitoihin, mutta siis... kyllähän toi nainen on mallin ja xl-kokoisen välissä niin kuin väittääkin. ei siis kuulu kumpaankaan noista kategorioista.
Onhan se jotenkin perverssiä että uutta normaalia yritetään ajaa kuin käärmettä pyssyyn. Täytyy muistaa että kyllä niitä timmejäkin muijia on, ja heissä ei ole mitään epäaitoa.
Joo, hänellä on kyllä ihan kiihottavat muodot.
Mutta ei taida itse tykätä niistä kun sitä pitää noin todistella?
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan aijo mitään taistella sellulitteja vastaan, mulla on ollu niitä teinistä saakka, ja olen normaalipainoinen ja syön terveellisesti ja liikun. Jos joku ei tykkää, niin so what.
Tätä juuri tarkoitin. Sinulla on mielestäni sellainen "oikea" asenne tämän asian suhteen: tällainen olen ja se siitä. Lähinnä minua tuossa alkuperäisessä jutussa häiritsee se, että tuo bloggaaja kirjoittaa rakastavansa selluliittejään ja vatsamakkaroitaan. Minusta se tuntuu jotenkin feikiltä. Voiko joku oikeasti kokea noin? Ymmärrän että selluliittiä ja ylipainoa voi olla erinäisistä syistä johtuen, mutta niiden ylistys ja ihailu vaikuttaa suoraan sanottuna oudolta.
-ap
Mun mielestä nää uutiset on niin turhia. Juu, kyllä, mediassa lähinnä on näitä photoshopattuja gasellimaisia fitness-naisia ja toinen ääripää edustaa näitä kurvikkaiksi kutsuttuja ylipainoisia naisia, jotka myöskin on photoshopattu edustaviksi.
Kuitenkin tavallisten ihmisten keskuudessa en ole ainakaan itsessäni havainnut ulkonäköpaineita. Ei tavikset kiinnitä näihin asioihin huomiota eikä vaadi olemaan täydellinen, kun eivät he tätä edes itse ole. Alemmuuskompleksia toki esiintyy, mutta lähinnä itselläni vain selatessani somea. Sieltä ne paineet tulee.
Lisäksi nämä "oikeat naiset" on niitä harvoja rohkeita, jotka uskaltaa esiintyä vähäpukeisina ja rakastaa jokaista kolhua sekä ryppyä avoimesti. Oikeita naisia on aivan kaikenkokoisia, -muotoisia, -värisiä ja -mitä vaan. Mene vain kävelemään ihmisten ilmoille - siellä näet, millaisia naiset todellisuudessa on, jos käsitys perustuu vain somessa ja mainoksissa ja uutisissa esiintyviin malleihin :D
Argh, nyt tuli sekalaista settiä.
"-Enkä tarkoita mitään "aidoilla naisilla on kurvit" -tyyppistä ajatusmaailmaa (sellainen kroppaan liittyvän hypen tuottaminen on täyttä sontaa, kaikki naiset ovat aitoja). Tarkoitan alkuperisiä, editoimattomia, ei-poseerattuja, ei-tasoiteltuja ja AITOJA kuvia. Vartaloita jokaisesta kuvattuna eri kulmista, ei vain niistä "imartelevimmista"."
Naiset vaatii aina konsensusta: että kaikki olisivat samaa mieltä heidän näkemyksensä kanssa,
Minä rakastan makkaroitani ja kroppaani, hyväksyn sen sellaisena kuin se on. Mikdi ihmeessä makkaroitaan ei voisi rakastaa, miksi itseään ei voisi rakastaa?
Meitä tavallisia aitoja naisia on monennäköisiä ja kokoisia, kaikki arvokkaita. Ja luvan nainen ei ollut ylipainoinen tai ruma.
Joillekin tuollainen vankempi jutikka sopii, minulle sopii pieni ja hoikka.
Itse olen ollut aina laiha nainen, luut paistaa. Nyt olen jo keski-iän ohittanut, eli en omasta mielestäni niin hyvännäköinen näin laihana. Hieman pyöreät naiset näyttävät paremmilta silmissäni.
En tiedä sitten ajatellaanko aitojen naisten olevankin hieman pyöreitä, ja me laihat sitten olemme jotenkin feikkejä muiden silmissä.
Mäkään en pidä aidon naisen käsitteestä. Mikä ihme on epäaito/feikki nainen? Mukava, että ihmiset ovat tyytyväisiä vartaloonsa, koska nykyään on niin paljon paineita sopia vain yhteen tai kahteen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut aina laiha nainen, luut paistaa. Nyt olen jo keski-iän ohittanut, eli en omasta mielestäni niin hyvännäköinen näin laihana. Hieman pyöreät naiset näyttävät paremmilta silmissäni.
En tiedä sitten ajatellaanko aitojen naisten olevankin hieman pyöreitä, ja me laihat sitten olemme jotenkin feikkejä muiden silmissä.
Niin, monesti tässä keskustelussa unohdetaan, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät vain liho. Vaikka söisivätkin ihan normaalisti. Tiedän muutamia tällaisia tapauksia ja tiedän varmuudella ettei heistä kellään ole syömishäiriötä. Valitettavasti moni olettaa että laihan ihmisen on elettävä jatkuvasti nälässä.
Vierailija kirjoitti:
--- Olen itsekin toipumassa syömishäiriöstä ja tiedän, ettei liika laihuus ole hyväksi keholle eikä myöskään kaunista, mutta ei ole tuo toinen ääripääkään.
Tämä kuvan nainen on ylipainoinen ja hänellä on todella paljon rasvaa kehossaan.
Mielipiteittesi perusteella totean, että et todellakaan ole toipunut syömishäiriöstä. En tietenkään tiedä, millainen vartalosi on tällä hetkellä, mutta kehonkuvasi ja käsityksesi naisvartalosta vaikuttaa vääristyneeltä. Mitä tulee kysymykseesi siitä, näyttääkö aito nainen tältä, niin vastaan että melkolailla tuolta. Linkissä esiintyvä nainen on paljon aidompi, kuin ne lukuisat naiset, joiden kehoon on asennettu silikonia, implantteja ja vaikka mitä.
Hienoa että hän on selättänyt vakavan sairauden mutta ei ihmisiä pitäisi mielestäni kannustaa epäterveellisiin elämäntapoihin, normaalipaino on terveydenkin kannalta paras vaihtoehto, ei kumpikaan noista kahdesta ääripäästä.
Minä en ainakaan aijo mitään taistella sellulitteja vastaan, mulla on ollu niitä teinistä saakka, ja olen normaalipainoinen ja syön terveellisesti ja liikun. Jos joku ei tykkää, niin so what.