Moukku Iinan lapsiblogi
Saako siitä keskustella täällä?
Ihmetyttää viimeisin postaus taas, hän tuntuu usein olevan niin loppu ja väsynyt ja vielä usein valittaa olevansa kovin yksin lapsen kanssa. Laittaako isä tikkua ristiin perheen ja lapsen eteen? Miksi lapsi on tehty? Miksi hän luopuu omista projekteistaan miehen töiden takia? Uskomatonta että vuonna 2016 suosittu mielipidevaikuttaja elää noin epätasa-arvoisessa suhteessa... Ja tosi sääli hänelle, tilanteen täytyy olla aika paha kun hän jopa blogiin asti julkisesti haluaa tuoda turhautumistaan siihen, että mies ei tee mitään lapsen eteen mutta toteaa vaan perään että näin nyt on ja hän järjestelee omat asiat uusiksi ja luopuu omista työjutuistaan
Nähdäkseni monissa muissa perheblogeissa missä mies on ansiotyössä, asiat hoituvat paljon tasaisemmin ja lapset viettävät aikaa isänsä kanssa ja bloggaajamamma käy milloin missäkin virkistäytymässä ynnämuuta. Vai keräileekö vaan klikkauksia? Vai jättävätkö muut kertomatta jotain? Mitä ajatuksia muilla on tullut ko. blogista tai lapsellisten bloggaajien perheiden työnjaosta noin muuten?
Kommentit (75)
Mä oon käsittäny, että moukku imettää edelleen myös yöllä. Vai olenko väärässä? Jos näin on, niin se jos mikä väsyttää, jos pitää edes pari kertaa yössä herätä "turhan takia".
Minusta Iina vaikuttaa viime aikaisten postauksien perusteella naiselle, joka elää vain lapselleen. Puoliso jää siinä suhteessa täysin ulkopuoliseksi ja sit aletaankin ihmetellä, miten toinen voi vaan sopia omia menoja jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Iina on vaan fiksumpi kuin keskivertomutsi. Mies ilmeisesti lukenut postauksen ja ottanut onkeensa. Luitteko kommenteista, että oli vienyt lapsen kauppaan, jotta Iina sai rauhassa lillua vaahtokylvyssä? Ilmeisesti mieskin hieman heräsi, kun tajusi, että sukulaiset yms. näkee tämän postauksen. Hyvä kirjoitustaito on yksi naisen terävimmistä aseista.
No mut pitkässä juoksussa ei ehkä paras tapa hoitaa parisuhdetta? Kyllä mä ainakin aika nopeesti saisin tarpeekseni julkisesta nolaamisesta tai sillä kiristämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Iina on vaan fiksumpi kuin keskivertomutsi. Mies ilmeisesti lukenut postauksen ja ottanut onkeensa. Luitteko kommenteista, että oli vienyt lapsen kauppaan, jotta Iina sai rauhassa lillua vaahtokylvyssä? Ilmeisesti mieskin hieman heräsi, kun tajusi, että sukulaiset yms. näkee tämän postauksen. Hyvä kirjoitustaito on yksi naisen terävimmistä aseista.
No mut pitkässä juoksussa ei ehkä paras tapa hoitaa parisuhdetta? Kyllä mä ainakin aika nopeesti saisin tarpeekseni julkisesta nolaamisesta tai sillä kiristämisestä.
Katkeroituisitko mieluummin hiljaa?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Bebe au Lait on virkistävä blogi rehellisyytensä vuoksi. Itse ainakin luen mieluummin aidosta elämästä kuin katson joitain lavastettuja kuvia ja luen kulissitarinoita.
[...]
mieluummin haen vertaistukea lukemalla jonkun aidosta elämästä.
Itse olen ihan eri mieltä. Tulee häpeä esim. just bloggaajia kohtaan joka kirjoittaa julkisesti piikitellen perheestään. Ihan samoin kuin oikeassa elämässä inhottaa pariskunnat jotka esim. jossain juhlissa nälvivät rivien välistä toisilleen.
Paljon mukavampi lukea positiivisia, vaikka silti realistisia juttuja. Se ei tee elämästä epäaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää välillä ne tutkimustuloksien raamatullinen lukeminen. Ei siinä lukemisessa mitään ole, mutta ruoka- ja terveysasioissa yksittäisillä tuloksilla ei ole mitään väliä. Ja tottakai tulee vastaan ristiriitaista tietoa, kun kaikki raflaavimmat sitattit julkaistaan otsikoina.
Ja sitten, että ulkona ei kannata olla klo 11-15 tms välisenä aikana, koska korka UV?? Mitenhän sitä ennen ollaan kasvettu, kun lapsena sitä melkein asui ulkona :D
Lapselle ei kannata laittaa myöskään aurinkorasvaa eikä typeriä kesähattuja, ei ennenkään ollut tuollaisia hömpötyksiä. Juuri Itä-Suomen yliopiston professori kertoi kuinka ihosyöpätapaukset ovet räjähtäneet käsiin, potilaita valtavasti.
Joskus Iina ainakin sanoi, että mies ei saa lukea / ei lue hänen blogiaan. Mutta miehen sukulaiset ja kaverit varmaan lukee.
Eihän sitä voi tietää, mikä todellinen tilanne on parisuhteessa on, kun saa pelkän Iinan puolen asiasta. Mutta kyllä tosiaan on tuntunut vähän yksipuoliselta suhteelta. Isänpäivän allahan Iina itki, kun ei ollut varaa ostaa miehen odottamaa/toivomaa useiden satojen eurojen isänpäivälahjaa. Sit mieheltä Iina sai ilmeisesti kukkakimpun äitienpäivänä ja sitä ylistettiin instassa.
Mutta osaltaan tosiaan tuntuu, että Iina myös väsyttää itseään vähän turhaankin. Lähes 2-vuotiasta taaperoa imetetään useita kertoja yössä, välillä jopa tunnin välein (kyllä tuon ikäisen voisi ainakin yöimetyksistä vieroittaa). Lapsen kanssa käydään ulkona kuusi kertaa päivässä (eikö voisi pakata eväitä mukaan, nukuttaa lasta ulos välillä, ettei tarvitse koko ajan ravata kodin ja puiston väliä?). Töiden ja loppuun palamisen takia lapsi piti laittaa kesän jälkeen hoitoon, mutta sekin peruttiin ja ollaan ainakin vielä vuosi lapsen kanssa kotona. Normaalisti olen siis itsekin kotihoidon kannalla 3-vuotiaaksi asti, mutta jos on töitä ja voimat ei riitä kotona olemiseen, hyötyy lapsi enemmän päivähoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeroituisitko mieluummin hiljaa?
No mä itse käytän sitä tapaa, minkä luulen olevan parisuhteessa kaikkein yleisin kommunikaatiokeino, eli puhun ja neuvottelen miehen kanssa kahdenkesken ja naamatusten.
Nojoo eihän nyt kukaan täysijärkinen käytä blogia parisuhdeongelmien ruotimisen alustana! Jos on tyytymätön tilanteeseen niin se käydään perheen kesken läpi mahdollisesti ammattilaisen avustamana.
Surullista juuri tuo, että hän rivien välissä dissaa miestään (joka sen kyllä kaiken Iinan kertoman perustalla anstaitsee). Tulee todellakin mieleen juuri tollaiset toista nälvivät pariskunnat. Arkirealismi ja tuollainen parisuhteesta ruikuttaminen tekemättä asialle mitään ovat eri asia!
Olisi ihan kamalaa jos mun mies maalaisi jossain mediassa julkisesti minusta kuvaa vaikkapa hirviömutsina ja on tosi irvokasta että Iina tekee sitä miehelleen ja lapsensa isälle, oli totuus miehen käytöksestä mikä tahansa.
Blogiin tulleista kommenteista päätellen, on näköjään ihan yleistä, että isät huitelevat harrastuksissa ja omissa menoissaan illat ja viikonloput läpeensä. Äidit vaan valittavat ja tyytyvät kohtaloonsa asiasta keskustelun sijaan.
Asenne ja järjestelytaito ratkaisee. Käyttäkää lastenhoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Bebe au Lait on virkistävä blogi rehellisyytensä vuoksi. Itse ainakin luen mieluummin aidosta elämästä kuin katson joitain lavastettuja kuvia ja luen kulissitarinoita.
[...]
Itse olen ihan eri mieltä. Tulee häpeä esim. just bloggaajia kohtaan joka kirjoittaa julkisesti piikitellen perheestään. Ihan samoin kuin oikeassa elämässä inhottaa pariskunnat jotka esim. jossain juhlissa nälvivät rivien välistä toisilleen.
Paljon mukavampi lukea positiivisia, vaikka silti realistisia juttuja. Se ei tee elämästä epäaitoa.
Ehkä olet missanut blogien perusidean? Asia ei ole niin yksinkertainen, että kyse olisi vain julkisesta päiväkirjasta, vaan siitä, että itseään esimerkkinä käyttäen nostetaan esiin muitakin kiinnostavia asioita. Tämän postauksen kommenteista käy ilmi, että tarvetta tällekin keskustelulle tuntuu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelin tuota vaahtokylpyjuttua. Eikö hän sinne muuten pääse kuin jos mies vie lapsen pois kotoa. Ts. eikö isä saa vietettyä aikaa kotona sen lapsen kanssa vai kinuaako lapsi äidin perään.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää välillä ne tutkimustuloksien raamatullinen lukeminen. Ei siinä lukemisessa mitään ole, mutta ruoka- ja terveysasioissa yksittäisillä tuloksilla ei ole mitään väliä. Ja tottakai tulee vastaan ristiriitaista tietoa, kun kaikki raflaavimmat sitattit julkaistaan otsikoina.
Ja sitten, että ulkona ei kannata olla klo 11-15 tms välisenä aikana, koska korka UV?? Mitenhän sitä ennen ollaan kasvettu, kun lapsena sitä melkein asui ulkona :D
Otsonikato on sinulle tuntematon ilmiö? Lapsena saatu altistus lisää syöpäriskiä aikuisena. Sitä satoahan nyt niitetään, kun ihosyöpätapaukset lisääntyvät kaiken aikaa.
Iina on upean näköinen nainen, aivan ihana ja seksikäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[...]
Ehkä olet missanut blogien perusidean? Asia ei ole niin yksinkertainen, että kyse olisi vain julkisesta päiväkirjasta, vaan siitä, että itseään esimerkkinä käyttäen nostetaan esiin muitakin kiinnostavia asioita. Tämän postauksen kommenteista käy ilmi, että tarvetta tällekin keskustelulle tuntuu olevan.
Blogin perusidea on juuri se mikä bloggaaja itse tahtoo sen olevan.
Tarvetta keskustelulle nimenomaan on mutta jos keskustelu on tuota tasoa mitä kommenttiboksissa eli "Joo meilläkin mä teen kaiken itse, näin se vaan on" tai "Munkin mies aina vaan on poissa, mutta minkäs teet" ja bloggaaja komppaa jotain että "Hyvä me, vahvat äidit, ei ne miehet kuitenkaan mitään osaa. Saadaanpa kuitenkin kokea lapsen räkätaudit ja ripulipaskaepidemiat yksin <3" niin ei hyvin mene!
Tuota touhua pitäisi miettiä lapsenkin kannalta, mitä lapselle selitetään siinä vaiheessa kun hän tajuaa vanhempana että isää ei paljoa perheaika napannut? Ja miten tosiaan varmistetaan että he eivät kasvata seuraavaa sukupolvea poikia, joilta on isänä ja puolisona olo täysin hukassa?