Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moukku Iinan lapsiblogi

Vierailija
06.06.2016 |

Saako siitä keskustella täällä?
Ihmetyttää viimeisin postaus taas, hän tuntuu usein olevan niin loppu ja väsynyt ja vielä usein valittaa olevansa kovin yksin lapsen kanssa. Laittaako isä tikkua ristiin perheen ja lapsen eteen? Miksi lapsi on tehty? Miksi hän luopuu omista projekteistaan miehen töiden takia? Uskomatonta että vuonna 2016 suosittu mielipidevaikuttaja elää noin epätasa-arvoisessa suhteessa... Ja tosi sääli hänelle, tilanteen täytyy olla aika paha kun hän jopa blogiin asti julkisesti haluaa tuoda turhautumistaan siihen, että mies ei tee mitään lapsen eteen mutta toteaa vaan perään että näin nyt on ja hän järjestelee omat asiat uusiksi ja luopuu omista työjutuistaan

Nähdäkseni monissa muissa perheblogeissa missä mies on ansiotyössä, asiat hoituvat paljon tasaisemmin ja lapset viettävät aikaa isänsä kanssa ja bloggaajamamma käy milloin missäkin virkistäytymässä ynnämuuta. Vai keräileekö vaan klikkauksia? Vai jättävätkö muut kertomatta jotain? Mitä ajatuksia muilla on tullut ko. blogista tai lapsellisten bloggaajien perheiden työnjaosta noin muuten?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itsekin miettinyt. Muutenkin kaikki tuntuu olevan ainaista valittamista, väsymystä ja ne vauvakilot ja itsellään ei ole rahaa mihinkään tai ainakin usein näin on maininnut (tosin kyllä noutoruokaa ym ostelee ja ei lapsellakaan tunnu olevan puutetta mistään tarvikkeista, päinvastoin) ja lisäksi Moukku on maininnut useasti olevan aivan yksin vastuussa lapsestaan ja omat vanhempansa vain tukiverkkonaan. Kai nyt se lapsen isäkin silti.

Vierailija
2/75 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se rahasta valittaminen on kanssa kumma juttu, sillä jos mies tosiaan painaa hommia niin ettei ehdi kotona olla missään avuksi tai olla tukena, niin miten on mahdollista että perheellä ei olisi rahaa, ellei tämä unelmaisä/miesystävä vielä kaiken kukkuraksi pidä kaikkia ansaitsemiaan rahoja itsellä!  Mikä olisi tosi törkeää kun toinen uhraa lähestulkoon mielenterveytensä yhteisen lapsen ja kodin hoitamiseen... Siltähän se vähän haiskahti taas kun I kertoi että harmitti jättää jotain rahakkaita projekteja väliin kun mies ei aiokaan olla kotona tällä viikolla ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tarvikkeet tulevat luultavasti blogiyhteistyönä ja noutoruoka lienee vaan pakollinen ratkaisu kun on kerrassaan niin väsynyt ettei jaksa ja ehdi laittaa ruokaa kun yksin pyörittää arkea...

Vierailija
4/75 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan ot mutta hymyilyttää se pinkkien vauvatavaroiden haaliminen poikalapselle ja kun on vielä pitkät hiukset pojalla ja missä pidetään ponnaria tai pinniä tms

Vierailija
5/75 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan ot mutta hymyilyttää se pinkkien vauvatavaroiden haaliminen poikalapselle ja kun on vielä pitkät hiukset pojalla ja missä pidetään ponnaria tai pinniä tms

Mitä vikaa? Ennen pinkki oli poikien väri.

Vierailija
6/75 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aikanaan kahden lapsen kanssa kotona kun mies teki ympäripyöreää päivää ja oli välillä ulkomaankomennuksilla viikkoja. Elämä oli ihanaa kahden alle kouluikäsien kanssa. meidän elämä pyöri vain meidän kolmen kesken. En edes osaa ajatella kuinka HELPPOA olisi ollut olla vain yhden kanssa. Tai tietsyti esikoisen kanssa olin kahdestaan sen kaksi ja puoli vuotta ennenkuin toinen syntyi ja se tais olla mun elämäni helpointa ja ihaninta aikaa ja siks se kakkonenkin pyöräytettiin.  Niin ja olin yksityisyrittäjä:) Pyöritin omaa yritystä (ompelu) kotoa käsin ja olisin voinut sillä elättää itseni ja lapset jos huonosti olis käynyt parisuhteessa.

Ruuat ja kaikki tein itse. Mikä ihme siinä on ettei vaikka voi hankkia vihanneksia ja kasviksia jääkaappi täyteen ja ehkä jauhelihaa ja kananmunia. Kesäkeittoo, murukastiketta kera vihannesten. terveellinen ruuanlaitto ei paljon ota rahallisesti eikä ajallisesti. Sen porkkanan voi syödä raakana ja banaani pitää nälän poissa monta tuntia.

Mikä mielipidevaikuttaja Moukku koskaan on ollut? 

Vierailija
7/75 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää välillä ne tutkimustuloksien raamatullinen lukeminen. Ei siinä lukemisessa mitään ole, mutta ruoka- ja terveysasioissa yksittäisillä tuloksilla ei ole mitään väliä. Ja tottakai tulee vastaan ristiriitaista tietoa, kun kaikki raflaavimmat sitattit julkaistaan otsikoina.

Ja sitten, että ulkona ei kannata olla klo 11-15 tms välisenä aikana, koska korka UV?? Mitenhän sitä ennen ollaan kasvettu, kun lapsena sitä melkein asui ulkona :D

Vierailija
8/75 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit on äideille susia. Jos joku kehtaa kertoa, ettei elämä olekaan täydellistä ja ihanaa, niin joukko mummoja on valmiina lynkkaamaan. Ette varmasti itse edes ymmärrä, miten surkuhupaiselta tuo vaikuttaa.

Vierailija
9/75 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/75 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin aikanaan kahden lapsen kanssa kotona kun mies teki ympäripyöreää päivää ja oli välillä ulkomaankomennuksilla viikkoja. Elämä oli ihanaa kahden alle kouluikäsien kanssa. meidän elämä pyöri vain meidän kolmen kesken. En edes osaa ajatella kuinka HELPPOA olisi ollut olla vain yhden kanssa. Tai tietsyti esikoisen kanssa olin kahdestaan sen kaksi ja puoli vuotta ennenkuin toinen syntyi ja se tais olla mun elämäni helpointa ja ihaninta aikaa ja siks se kakkonenkin pyöräytettiin.  Niin ja olin yksityisyrittäjä:) Pyöritin omaa yritystä (ompelu) kotoa käsin ja olisin voinut sillä elättää itseni ja lapset jos huonosti olis käynyt parisuhteessa.

Ruuat ja kaikki tein itse. Mikä ihme siinä on ettei vaikka voi hankkia vihanneksia ja kasviksia jääkaappi täyteen ja ehkä jauhelihaa ja kananmunia. Kesäkeittoo, murukastiketta kera vihannesten. terveellinen ruuanlaitto ei paljon ota rahallisesti eikä ajallisesti. Sen porkkanan voi syödä raakana ja banaani pitää nälän poissa monta tuntia.

Sun helppous oli just siinä, kun oli 2 lasta. Yhtä olisitkin saanut itse viihdyttää moukka : DD

Vierailija
11/75 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun helppous oli just siinä, kun oli 2 lasta. Yhtä olisitkin saanut itse viihdyttää moukka : DD

No kyllähän mä viihdytin yhtä lasta 2.5 vuotta josta olin 9kk raskaana ja tein töitä. Moukka olet itse. 

Miten ihmeessä naiset ovat nykyään näin helvetan saamattomia ja osaamattomia. Mun mielestä hyssyttely pitäis lopettaa nyt ja pistää vähän selkärankaa näihin äiteihin jotka valittavat että elämä on niin rankkaa . Sillä eletään mitä on. Mitä toi Moukku luuli että lapsen kanssa oleilu on samaa kuin blogikuvissa. istutaan seesteisesti olohuoneen sohvalla brion lelut nätisti lattialla odottamassa leikkijää ja lapsen isä tarjoilee samalla kahvia ja kakkua  lapsensa äidille hellästi hymyillen keskellä päivää??? Jonkun pitää töitä tehdä. Moukku ei ainakaan tienaa muuta kuin krääsää "työnteollaan".

Vierailija
12/75 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat sydämettömältä ihmiseltä, nro 11. Mikä sinä olet sanomaan milloin on sallittua olla väsynyt tai ahdistunut työmäärästään? Luulin että tuollainen toisten äitien jaksamattomuuden mollaaminen on legendaa. Hyi.

Vierailija
13/75 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin ei tähän keskusteluun eksynyt kuin yksi susi... Pointti ei ole se, että mitä olet itse tehnyt paremmin ja milloin olet mitäkin jaksanut. Onhan Moun blogissakin moneen otteeseen todettu, että hän tiedostaa kyllä että väsymisen raja on ihmisillä eri ja ei ole häpeä myöntää väsyvänsä oman taakan alle, oli se sitten pieni tai suuri verrattuna jonkun toisen työmäärään. Ei ole kyse siitä, että onko lapsia yksi vai viisi ja siivottavia neliöitä 30 vai 300 vaan siitä kuinka henkilö esimerkiksi kokee tukiverkkonsa! Kyllä siitä 30 neliön siivoamisesta ja yhden lapsen hoitamisesta ihan oikeasti voi saada itselleen todellisen stressin kun yhtälöön lisää äijän joka tuntuu pikemminkin tuovan äidille lisää stressiä kuin auttavan asiassa! Hänhän ei päässyt edes takaisin työelämään vaikka jossain vaiheessa olisi kovasti halunnut kun ilmeisesti vauvan isä ei suostu kantamaan omaa vastuutaan.

Tietyllä tapaa joka puhdas yksinhuoltajuus voi jossain tapauksessa olla helpompaa kun tollainen mies joka roikottaa löysässä hirressä, jonka suunnitelmat pitää ottaa huomioon aikatauluja tehdessä, jonka viikottaista yhtä vapaata kaksituntista varten lapsen ja äidin pitää olla täydessä valmiudessa leikkiä perhettä kun isälle sopii, kaikki kommentit siitä että onhan lapsella isäkin, mitä oikein valitat kun teitä on kaksi (=No ei oikeasti ole jne!)... YH ainakin päättää itse mitä tehdään, milloin tehdään, ei ole ylimääräistä huollettavaa työstä väsynyttä miekkosta ja apua enemmän tarjolla kun näennäisesti pariskunnille (joissa äiti käytännössä on YH). 

Vierailija
14/75 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää välillä ne tutkimustuloksien raamatullinen lukeminen. Ei siinä lukemisessa mitään ole, mutta ruoka- ja terveysasioissa yksittäisillä tuloksilla ei ole mitään väliä. Ja tottakai tulee vastaan ristiriitaista tietoa, kun kaikki raflaavimmat sitattit julkaistaan otsikoina.

Ja sitten, että ulkona ei kannata olla klo 11-15 tms välisenä aikana, koska korka UV?? Mitenhän sitä ennen ollaan kasvettu, kun lapsena sitä melkein asui ulkona :D

Ihan jo aurinkovoidepurkeissa kehotetaan välttämään keskipäivän aurinkoa. Eilen uutisoitiin ihosyöpätapausten räjähtäneen käsiin. Mut ei, lapsen suojaaminen auringolta on liioittelua av-teinin mielestä.

Vierailija
15/75 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen että bloggaaja puhuu rehellisesti väsymisestään mutta hämmentynyt siitä, että hän rivien välistä vihjailee (muttei kuitenkaan suoraan kerro) että on supertyytymätön lapsen isän osallistumattomuuteen. Viimeisin teksti on otsikoitu jotenkin "ei meidän vaan minun lapsi"... ja hän manaa sitä kuinka "mies voi vaan päättää ja ilmoittaa ettei ole iltaisin sitten paikalla". No kukakohan nämä päätökset mahdollistaa?!

Miksi olette suhteessa jossa toisella on valta päättää milloin hoitaa lasta ja on kotona ja toisella ei ole lainkaan samoja mahdollisuuksia?

Vierailija
16/75 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin Moun blogi on ollut pitkään surullista luettavaa. Hän vaikuttaa herttaiselta ihmiseltä, joka varmasti löytäisi paremmankin miehen rinnalleen. Tiedän kuitenkin, että parisuhteesta lähteminen ei ole kovinkaan helppoa silloin, kun kaikki on periaatteessa hyvin eikä mikään ole kovin huonosti. Sitä kaunistelee tilannettaan itselleen, ja Moultakin varmasti löytyy rakkautta ja tahtoa jatkaa yhdessä vaikka yhdessäolo ei aina olekaan helppoa. Toivon heille kaikkea hyvää, että rakkaus kantaa näidenkin aikojen yli ja tulevaisuudessa helpottaa kun lapsi hiukan kasvaa.

Vierailija
17/75 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään aikaan en ole näitä moukunruodintaketjuja täällä ollutkaan. Mietin jo, että onko vakiruotijat siirtyneet muiden harrastusten pariin tai mitä on käynyt. Mutta taas mennään.

Jossain vaiheessahan näitä oli jatkuvasti aktiivisina. No lisää lukijoita blogiin, että jotain positiivistakin.

Vierailija
18/75 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää julkisesta mollaamisesta. Mies ei vaikuta ihan parhaalta tyypiltä. Mutta Moukussakin on vikaa, kun on kestänyt tuota jo *ennen* lapsen syntymää. Tietty voi sanoa, että ei ollut vaihtoehtoja, yllätyksiä sattuu. 

Miten olis päiväkoti lapselle? (En lue blogia enkä muista lapsen ikää, mutta ei kai enää ihan vauva.)

Vierailija
19/75 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue kun ei ole aikoihin kiinnostanut paksun moukun tilitykset. Nykymutsit on saamatonta valivali porukkaa. Hävettää tollasten puolesta. 

Vierailija
20/75 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Bebe au Lait on virkistävä blogi rehellisyytensä vuoksi. Itse ainakin luen mieluummin aidosta elämästä kuin katson joitain lavastettuja kuvia ja luen kulissitarinoita. Rohkeaa avata omaa elämäänsä näinkin paljon. Se vaatii paljon enemmän sielukkuutta ja kykyä kirjoittaa kuin jonkin yhteistyönä saadun mekon esitteleminen. Kuka pienen lapsen äiti ei olisi kokenut hankaluuksia parisuhteessa?

Itseäni on alkanut kyllästyttää materiaan painottuvat blogit, joten mieluummin haen vertaistukea lukemalla jonkun aidosta elämästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi