Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käräyttää entinen kaveri ulosotolle ja sossuille?

Vierailija
06.06.2016 |

Eräs entinen kaveri elää kokonaan toimeentulotuella, samoin kuin äitinsä. Tämä tyyppi meni hölmöyttään möläyttämään, että hänen äidillään on salainen tili, jonne piilotetaan rahaa sossulta, niin että saavat kumpikin täydet toimeentulotuet. Lisäksi kummaltakin on luottetiedot menneet, ja ovat ulosotossa. No tämä kaveri on välillä tehnyt keikkatyötä eräälle firmalle. Ihan omalla verokortillaan, mutta rahat on ohjattu tuonne salaiselle tilille, josta ei ulosotto niitä osaa viedä.

Korpeaa tällainen käytös (ja onkin osasyy siihen miksi kyseessä on entinen kaveri). Miten/minne ihmisen voi käräyttää tuollaisesta? Mitä seuraamuksia on tiedossa? Toimeentulotukeen varmaan ainakin vaikuttaa?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sentään. Ei riitä paskahousun muna käräyttämään ihan julkisesti omalla nimellään.

Ai minä vai? Tietenkin käräytän omalla nimellä, kunhan joku nyt ensin kertoisi että miten ja minne se tehdään. Turhaan tekisin nimettömänä, tyyppi arvaisi että minä olen asialla. Teki sen verran ruman tempun minulle, että haluan hänelle kaikkea pahaa, mitä laillisesti voi tehdä.

Ap

Vierailija
22/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista asiaa kuin salainen tili ei ole olemassakaan ja ei sillä väliä onko vaki vai satunnainen tulo niin verot niistä pitää maksaa. Vai luuletko että joku henkilöstövuokrausfirma maksaa palkan käteisenä?

Kaverisi ns ku... sinua silmään.

Voi olla että teki niin, ei olisi ensimmäinen kerta. Salaisella tilillä tarkoitti sitä, että tili ei ole sossujen ja ulosoton tiedossa. Ja tosiaan verokortilla teki normaalisti keikkahommaa, kuten jo ensimmäisessä viestissä sanoin, mutta palkka meni tuolle mainitulle tilille.

Mutta jotain harmia tekee mieli nyt aiheuttaa. Kaipa se ainakin jonkun selvityksen joutuu täyttämään, jos raportoin väitteensä viranomaisille? Kiusa se on pienikin kiusa.

ap

Sosku saa kaikki tilit selville. Niitä ei voi piilottaa. Tajua jo.

Sosiaalitoimisto ei saa kaikkia tilejä mitenkään automaattisesti selville, mutta ulosotto sen sijaan saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossulta ja ulosotolta ei ole mikään tili salassa.

Vierailija
24/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sentään. Ei riitä paskahousun muna käräyttämään ihan julkisesti omalla nimellään.

Joillakin on halu aina mahdollisuuksien mukaan tehdä kiusaa, kunhan ei jää kiusanteosta itse kiinni. Palsta on näitä pullollaan provoilemassa ja oikeassa elämässä harrastavat juuri ap:n kaltaista toimintaa.

Vierailija
25/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinko kateellinen olet. Eikö röissä tienaa tarpeeksi vai mikä vituttaa?

Ex-kaverin käytös vituttaa (eikö se tullut jo selväksi?), sekä se, että me muut maksamme veroja ja ex-kaveri loisii. En halua elättää huijariloisia.

ap

Miten niin loisii? Sinun mukaasihan tyyppi tekee keikkaduunia ja maksaa verot.

Teki keikkaduunia ja nosti samalla kertaa täydet toimeentulotuet, koska sossu ei ollut tiedoinen tuloista. Vei vain tiliotteet normaalista tilistä, jonne keikkapalkkiot eivät tuleet. (Nyt ei enää tee edes keikkaa, ei enää saanut tarjouksia paikoista... enkä ihmettele.)

Kyllä nyt sinua on jymäytetty. Kait sun kaverilla on vain yksi ja sama henk.tunnus käytössään ja olet turhaan kateellinen.

Toimeentulotukea ja palkkaa ei voi saada yhtä aikaa, sillä työnantaja ilmoittaa ne verottajalle ja verottajan tiedot ovat muiden viranomaisten kanssa yhteistyössä. Ja on samantekevää, mille tilille palkka on maksettu. Samoin ulosotolla on oikeus kaikkiin tilitietoihin, tarvittaessa.

Mitä jos ap. kateuden ja katkeruuden sijaan, yleissivistäisit itseäsi, jolloin ei oli aihetta turhiin aloituksiin.

Vierailija
26/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uo on aina hyvinkin muutaman kuukauden jäljessä, jos velallinen vaihtaa työpaikkaa.

Salaiset tilit ovat samantekeviä, sillä niin työelämässä kuin julkisella sektorilla pelataan Henkilötunnuksella, joka paljastaa väärinkäytökset ja faktat.

Vierailija
27/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai minä vai? Tietenkin käräytän omalla nimellä, kunhan joku nyt ensin kertoisi että miten ja minne se tehdään. Turhaan tekisin nimettömänä, tyyppi arvaisi että minä olen asialla. Teki sen verran ruman tempun minulle, että haluan hänelle kaikkea pahaa, mitä laillisesti voi tehdä.

Ap

Muna ei siis riitä tehdä mitään itse, vaan likainen työ pitää jättää byrokratiakoneiston ja virkavallan tehtäväksi.

Vierailija
28/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran tuollainen kaveri kuin ap. Tein osa-aikatöitä ja sain satunnaisesti toimeentulotukea. En koskaan eritellyt tulojani hänelle millään tavalla, mutta jostain ihmeen syystä hän oli saanut päähänsä, että mä kusetan yhteiskuntaa ja huijaan kelaa, sossuja jne. Niinpä oli sitten tehnyt nimettömän ilmiannon työkkäriin ja sossuun, joita sitten pitkän ajan jouduin selvittelemään. Oli kertonut sellaisia yksityiskohtia mun asioista, että heti tiesin, kuka oli kaiken takana. Oksettavia tuollaiset ihmiset, jotka saa jonkun ihmeen tyydytyksen siitä, että saa oman kaverin edes hetkellisesti jonkinlaiseen kiipeliin. Vaikka itse tiesin, että toimin ihan laillisesti, oli silti ikävää selvitellä viikkokausia asioita ja pelätä, jos kukaan ei usko tai en pysty pitävästi todistamaan etten ollut mitään väärää tehnyt.

Vierailija
29/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk voi työskennellä ennenkuin uo rupeaa ottamaan,jos on ollut ennen töihin menoa työttömänä pidempään. Tuon 6kk jälkeen uo laittaa suoraan palkanmaksajalle tiedon,että palkasta on osa ulosotettava.

Sossustakin voi saada rahaa,vaikka kävisi töissä. Toisekseen ei ole olemassa mitään salaisia tilejä.

Ottaisit asioista selvää,ennekuin meuhkaat ja teet itsestäsi pellen.

Vierailija
30/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu tietää vain siitä/niistä tileistä, jotka sinne ilmoitat. Ei niillä ole valtuuksia kysellä kaikki pankit läpi, että onko tällaisella ihmisellä teillä tili. Tuollaiseen selvitykseen niillä on oikeus vasta sitten, jos on jotain aihetta epäillä väärinkäytöksiä.

Vierailija
31/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-kaverin käytös vituttaa (eikö se tullut jo selväksi?), sekä se, että me muut maksamme veroja ja ex-kaveri loisii. En halua elättää huijariloisia.

ap

Teki keikkaduunia ja nosti samalla kertaa täydet toimeentulotuet, koska sossu ei ollut tiedoinen tuloista. Vei vain tiliotteet normaalista tilistä, jonne keikkapalkkiot eivät tuleet. (Nyt ei enää tee edes keikkaa, ei enää saanut tarjouksia paikoista... enkä ihmettele.)

Kyllä nyt sinua on jymäytetty. Kait sun kaverilla on vain yksi ja sama henk.tunnus käytössään ja olet turhaan kateellinen.

Toimeentulotukea ja palkkaa ei voi saada yhtä aikaa, sillä työnantaja ilmoittaa ne verottajalle ja verottajan tiedot ovat muiden viranomaisten kanssa yhteistyössä. Ja on samantekevää, mille tilille palkka on maksettu. Samoin ulosotolla on oikeus kaikkiin tilitietoihin, tarvittaessa.

Mitä jos ap. kateuden ja katkeruuden sijaan, yleissivistäisit itseäsi, jolloin ei oli aihetta turhiin aloituksiin.

Palkkaa ja toimeentulotukea voi saada samaan aikaan.

Vierailija
32/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kerran tuollainen kaveri kuin ap. Tein osa-aikatöitä ja sain satunnaisesti toimeentulotukea. En koskaan eritellyt tulojani hänelle millään tavalla, mutta jostain ihmeen syystä hän oli saanut päähänsä, että mä kusetan yhteiskuntaa ja huijaan kelaa, sossuja jne. Niinpä oli sitten tehnyt nimettömän ilmiannon työkkäriin ja sossuun, joita sitten pitkän ajan jouduin selvittelemään. Oli kertonut sellaisia yksityiskohtia mun asioista, että heti tiesin, kuka oli kaiken takana. Oksettavia tuollaiset ihmiset, jotka saa jonkun ihmeen tyydytyksen siitä, että saa oman kaverin edes hetkellisesti jonkinlaiseen kiipeliin. Vaikka itse tiesin, että toimin ihan laillisesti, oli silti ikävää selvitellä viikkokausia asioita ja pelätä, jos kukaan ei usko tai en pysty pitävästi todistamaan etten ollut mitään väärää tehnyt.

Eikä se vielä riitä, että asianomainen joutuu selvittämään, kun ap.kaltaiset pahansuopaiset ihmiset katkeruudessaan ja kateuksissaan tehtailevat näitä ilmoituksia, valituksia, rikosilmoituksia yms.aiheetta, joka syö turhaan virkamiesten aikaa ja resursseja ja oikeat ja isot asiat jäävät sitten hoitamatta.

Jos mikä tämä on kallista lystiä ja turhauttavaa, kun virkavaltaa käytetään koston pelinappulana.

Vierailija
33/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ensimmäiseltä kahdelta tukikuukaudelta vähennetään palkasta 150 euroa ennenkuin lasketaan oikeus tukeen. Sen jälkeisiltä kuukausilta palkasta vähennetään 20% ennen tukioikeuden tarkistamista.

Palkan ja tuen samanaikainen saaminen on mahdollista tilanteessa, jossa esimerkiksi joutuu maksamaan kahdesta asunnosta samanaikaisesti vuokraa vuokrasopimusten päällekäisyyden vuoksi ja samaan syssyyn tulee sairaskuluja tai karenssin takia on työkkärin tuki nollassa.

Vierailija
34/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joo, kirjoitin epäselvästi. Jos palkkatulot ovat alhaiset, toimeentulotukeen on oikeutettu.

Vierailija
35/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla sossun tuen piirissä olevilla kannattaisi olla salainen tili tilillepanoja varten, jotta esimerkiksi takaisin maksettu vippi ei näyttäisi tulolta ja tulisi vähennettyä toimeentulotuesta. Se yleensä edellyttää jonkun sukulaisen yhteistyöhalukkuutta ja molemminpuolista luottamusta eli tili on sukulaisen nimissä mutta verkkopankkitunnukset sossun asiakkaalla. Sossu ei pääse tuohon käsiksi mitenkään eli turha edes yrittää. Omalla tai lapsen nimellä avattu "salainen" tili on sellainen riski, jota ei pidä ottaa.

Salaisen sukulaistilin ansiosta pienimuotoisen työn tekeminen nimellistä korvausta vastaan kannattaa. Ilman tuota tiliä mun ei kannattaisi persettä sohvasta nostaa kun sossu ulosmittaisi kaiken. 

Kumpi on viisaampaa, täysin passivoiva tukijärjestelmä vai edes pienimuotoinen aktiivisuus kyykyttämiseen suunniteltuja sääntöjä rikkoen? Minusta tuo jälkimmäinen. Itse kyllä suosin käteistaloutta, eli vuosien varrella kerätyt vararahat ovat käteisenä eikä niistä sossu tietenkään tiedä mitään. 

..ja jos jää kiinni niin on entinen pankin asiakas,sekä loinen että avustava sukulainen. niitä verkkopankkitunnuksia kun ei saa käyttää kuin tilin omistaja+mahdollisesti valtuutettu (asia siis sovittava pankin kanssa). Muutoin kyse sopimusrikkomuksesta +maksuvälinepetoksesta siinäkin asiassa, eikä vain valtion kusettamisesta..

Vierailija
36/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI jotka kykenevät toimivat noin. Jotain pitää tältä paskayhteiskunnalta saada takaisinkin kun on veroja maksanut.

No tämä kyseinen ihminenei ole juurikaan veroja maksanut. Sossuloinen jo ainakin toisessa polvessa, jos ei kolmannessa.

ap

Että oikein kolmannessa polvessa? Miten voi olla edes mahdollista, kun toimeentulotuki tuli vasta 80-luvulla ja 70-luvulla saatettiin jotakin pientä antaa esim. ostokuponkia kenkien ostoon, ei muuta.

Vierailija
37/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla sossun tuen piirissä olevilla kannattaisi olla salainen tili tilillepanoja varten, jotta esimerkiksi takaisin maksettu vippi ei näyttäisi tulolta ja tulisi vähennettyä toimeentulotuesta. Se yleensä edellyttää jonkun sukulaisen yhteistyöhalukkuutta ja molemminpuolista luottamusta eli tili on sukulaisen nimissä mutta verkkopankkitunnukset sossun asiakkaalla. Sossu ei pääse tuohon käsiksi mitenkään eli turha edes yrittää. Omalla tai lapsen nimellä avattu "salainen" tili on sellainen riski, jota ei pidä ottaa.

Salaisen sukulaistilin ansiosta pienimuotoisen työn tekeminen nimellistä korvausta vastaan kannattaa. Ilman tuota tiliä mun ei kannattaisi persettä sohvasta nostaa kun sossu ulosmittaisi kaiken. 

Kumpi on viisaampaa, täysin passivoiva tukijärjestelmä vai edes pienimuotoinen aktiivisuus kyykyttämiseen suunniteltuja sääntöjä rikkoen? Minusta tuo jälkimmäinen. Itse kyllä suosin käteistaloutta, eli vuosien varrella kerätyt vararahat ovat käteisenä eikä niistä sossu tietenkään tiedä mitään. 

..ja jos jää kiinni niin on entinen pankin asiakas,sekä loinen että avustava sukulainen. niitä verkkopankkitunnuksia kun ei saa käyttää kuin tilin omistaja+mahdollisesti valtuutettu (asia siis sovittava pankin kanssa). Muutoin kyse sopimusrikkomuksesta +maksuvälinepetoksesta siinäkin asiassa, eikä vain valtion kusettamisesta..

Kiehu vain kateudessasi. En kyllä oikein ymmärrä mitä kahdedittavaa sossun tuen varassa olemisessa on. Mieluummin minäkin tekisin töitä ja saisin palkkaa, mutta kun tähän tilanteeseen on joutunut niin silloin pitää tuntea säännöt ja tietää miten niitä voi kiertää. Näin siis siiheksi asti, kunnes taas töitä löytyy.

http://yle.fi/uutiset/monet_huono-osaiset_eivat_osaa_tai_jaksa_hakea_to…

Ylen uutisten mukaan noin puolet toimeentulotukeen oikeutetuista ei sitä koskaan hae. Itse en pelästy papereiden pyörittämistä tai valitusprosessia, kun olen koulutukseni ja työni vuoksi niin paljon virallisia papereita laatinut ja täyttänyt. 

Vierailija
38/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se vielä riitä, että asianomainen joutuu selvittämään, kun ap.kaltaiset pahansuopaiset ihmiset katkeruudessaan ja kateuksissaan tehtailevat näitä ilmoituksia, valituksia, rikosilmoituksia yms.aiheetta, joka syö turhaan virkamiesten aikaa ja resursseja ja oikeat ja isot asiat jäävät sitten hoitamatta.

Jos mikä tämä on kallista lystiä ja turhauttavaa, kun virkavaltaa käytetään koston pelinappulana.

Tuosta syystä pitää pitää kaikissa tukiasioissa matalaa profiilia ja välttää myrkyllisten ihmisten kuten ap kanssa keskustelemista. 

Vierailija
39/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita ulosottoon kaverisi työnantaja, niin loppu hoituu itsestään. Ja sitten ilmoitat sossuun, niin katsovat verotiedot ja tyyppi joutuu maksamaan takaisin saamansa tuen.

Vierailija
40/56 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalituen huijaaminen on väärin. Se ei siitä muuksi muutu. Ja huijareiden takia kaikkia sosiaalitukea saavia vihataan. Ihmiset yleistävät niin helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän