Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiljaiset "narsistit"

Vierailija
06.06.2016 |

Kerron vain omasta kokemuksesta, että millaisia henkilöitä kannatta välttää. Selllaisia, jotka jo tuttavuuden/työkaveruuden ensi metreillä ovat valmiita avautumaan ja kertomaan paljon omasta elämästään ja odottavat sitä ehkä sinultakin. Ihmettelet ehkä, että miten niin herkällä ja empaattisella ihmisellä onkin voinut olla paljon vastoinkäymisiä elämässä ja ongelmia ihmissuhteissa. (En nyt tarkoita oikeita vastoinkäymisiä kuten kuolemia, sairastumisia ym.) Kun henkilö on niin kiltti niin hän on varmasti ollut helppo uhri monille.

Sitä ehkä jossain kohtaa pysähtyy miettimään, että niin miksiköhän yhdellä ihmisellä on aina niin paljon ongelmia, valitettavaa ja kritisoitavaa jopa omista läheisistään. Niin miksiköhän. Nämä henkilöt voivat olla läheisissä ihmissuhteissaan aika erilaisia. Varoituksen sanana, että jos henkilö ikään kuin esittää uhria suurimman osan aikaa niin kannattaa suojella itseään ja miettiä kannattaako sitä tuttavuutta kenties syventää läheisempään kanssakäymiseen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mulla on tuon tyyppisiä ystäviä pari jotka on halunneet mennä äkkiä syviin vesiin, eikä ole kyllä yhtään narsisteja olleet. Herkkiä ihmisiä kyllä, jotka ehkä ottaa pienetkin vastoinkäymiset raskaasti.

Vierailija
2/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä henkilö on siis läheisissä suhteissaan täysin erilainen. Selvinnyt vasta, että hän juoruaa ja vääristelee asioita selän takana. On kateellinen ja katkera. Syytää omista ongelmistaan aina muita ja pitää itseään aina uhrina. Ei iloitse muiden iloisista asioista, vaan "piiloilkeilee." Tuttavat pitävät häntä varmasti herkkänä ja kilttinä ihmisenä. Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on narsismidiagnoosi taas herkässä.

Vierailija
4/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan väliä onko tämä henkilö "narsisti" vai narsisti mutta itse en ainakaan välitä olla tällaisten henkilöiden kanssa tekemisissä. Ap

Vierailija
5/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, itse olen kyllä valmis menemään "syviin vesiin" aika nopeastikin, jos koen, että toisen ihmisen kanssa synkkaa. Tuttavuuksien kanssa jatkan "kuherruskuukautta" pitkäänkin, ja kerron henkilökohtaisuuksia vasta sitten, kun toinen tekee jollain tapaa aloitteen siihen. Ihmiset ovat erilaisia

Onhan toki niitäkin, jotka tällä tavoin koukuttavat uudet tuttavuudet nopeasti myötätunnon ja henkisen tuen lähteiksi, mutta k*sipää voi olla olematta narsistikin.

Vierailija
6/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos se ihminen on oikeasti "uhri" ja hänelle on oikeasti sattunut paljon, hän kaipaa paljon tukea ihan aidosti, mutta SINÄ olet se narsisti, jolta ei liikene sympatiaa muille? Määrittelet muut narsistiksi, kun he tarvitsevat lähimmäistä, eikä sinusta ole siihen?

Vierailija
7/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä henkilö on siis läheisissä suhteissaan täysin erilainen. Selvinnyt vasta, että hän juoruaa ja vääristelee asioita selän takana. On kateellinen ja katkera. Syytää omista ongelmistaan aina muita ja pitää itseään aina uhrina. Ei iloitse muiden iloisista asioista, vaan "piiloilkeilee." Tuttavat pitävät häntä varmasti herkkänä ja kilttinä ihmisenä. Ap 

Voi olla että hän on tällainen, mutta ongelma aloituksessasi on että lähdet tämän yhden tapauksen perusteella yleistämään, varoittelemaan muistakin "jotka jo tuttavuuden/työkaveruuden ensi metreillä ovat valmiita avautumaan ja kertomaan paljon omasta elämästään ja odottavat sitä ehkä sinultakin". 

Itse en usko ollenkaan että kuvaamasi piirteet joita pitäisi muka varoa liittyvät yleisesti kuvaamasi kaltaisiin luonteenpiirteisiin, saati narsismiin.

Vierailija
8/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi narsismi-sana on kirosana täällä. Jos narsismi esiintyy niin koko tekstiä ei oteta vakavasti. Kirjoitin aiemmin tänne tästä henkilöstä, että olenko itse hullu vai mitä tämä käytös oikein on. Niin monet vastailivat, että selkeästi narsitinen persoonallisuushäiriö tai ainakin jokin persoonallisuushäiriö. 

Nyt kun kirjoitan ehkä mitä merkkejä olen itse huomannut niin nämä eivät voi mitenkään pitää paikkansa. Hieno logiikka täällä. En toki tarkoita, että kaikki, jotka ovat heti valmiita menemään syviin vesiin ovat narsisteja :-D Mutta tämä henkilö on valmis "empaattisesti" kuuntelemaan ja sitten kuitenkin juoruaa ne naureskellen muille. Tai sitten myöhemmin käyttää avautumistasi sinua vastaan. Ehkä lähinnä tarkoitin sitä, että henkilö voi löytää paljonkin virheitä itsestään joita muistellaan vuosien päästäkin, joita "normaali" ihminen muistelisi ehkä sen hetken  mutta kaikki ihmissuhdeongelmat tai asiat, joissa hän olisi voinut katsoa peiliin niin hän on _aina uhri. Ap

Vierailija
9/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että hän on tällainen, mutta ongelma aloituksessasi on että lähdet tämän yhden tapauksen perusteella yleistämään, varoittelemaan muistakin "jotka jo tuttavuuden/työkaveruuden ensi metreillä ovat valmiita avautumaan ja kertomaan paljon omasta elämästään ja odottavat sitä ehkä sinultakin". 

Itse en usko ollenkaan että kuvaamasi piirteet joita pitäisi muka varoa liittyvät yleisesti kuvaamasi kaltaisiin luonteenpiirteisiin, saati narsismiin.

Toki tein yleistyksiä, kun olen lukenut että tämä on aika normaalia käytöstä tämän tyyppisillä ihmisillä. Toki jotkut ihmiset ovat avoimempia kuin toiset. Mutta itse ehkä näin jälkeenpäin ajateltuna koen oudoksi, että jopa täysin ventovieraalle ihmiselle ollaan ensimmäisellä tapaamisella valmiita kertomaan omasta rankasta avioerosta. Ap

Vierailija
10/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron vain omasta kokemuksesta, että millaisia henkilöitä kannatta välttää. Selllaisia, jotka jo tuttavuuden/työkaveruuden ensi metreillä ovat valmiita avautumaan ja kertomaan paljon omasta elämästään ja odottavat sitä ehkä sinultakin. Ihmettelet ehkä, että miten niin herkällä ja empaattisella ihmisellä onkin voinut olla paljon vastoinkäymisiä elämässä ja ongelmia ihmissuhteissa. (En nyt tarkoita oikeita vastoinkäymisiä kuten kuolemia, sairastumisia ym.) Kun henkilö on niin kiltti niin hän on varmasti ollut helppo uhri monille.

Sitä ehkä jossain kohtaa pysähtyy miettimään, että niin miksiköhän yhdellä ihmisellä on aina niin paljon ongelmia, valitettavaa ja kritisoitavaa jopa omista läheisistään. Niin miksiköhän. Nämä henkilöt voivat olla läheisissä ihmissuhteissaan aika erilaisia. Varoituksen sanana, että jos henkilö ikään kuin esittää uhria suurimman osan aikaa niin kannattaa suojella itseään ja miettiä kannattaako sitä tuttavuutta kenties syventää läheisempään kanssakäymiseen.

Oho narsisti koittaa stompata vastoinkohdellun, hyvä yritys narsku.

Vierailija
11/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä ensin, mitä tarkoittaa narsismi. 

Vierailija
12/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt. Kyllä vähintään jokatoinen on narsisti! Ihan kaikki, jotka ei mua miellytä

Vierailija
13/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksen sanana, että jos henkilö ikäänkuin mustamaalaa paljon vastoinkäymisiä kokeneita ihmisiä ja esittää itse ylempää, kannattaa välttää tällaisia empaattomia, mustamaalaaja -ihmisiä. Niin miksiköhän...suojellakseen itseään ja antamatta tukea mustamaalaukseen. Vai mitä ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi