Mistä johtuu ärsyttävän epäpuhdas iho kolmekymppisenä?
Ihossani ei niinkään ole finnejä, mutta se on rasittavan epätasainen ja jotenkin karhea. Ihan kuin ihon sisällä olisi valtava määrä jotain pientä näppylää. Myös valkopäitä löytyy jonkun verran. Ei tämä nyt pahin mahdollinen iho ole, mutta voisihan se parempikin olla. Lisäksi ärsyttää, kun meikkivoiteet ei levity kunnolla tämän karheuden takia. Mulla on ollut samanlainen iho jo teini-ikäisestä. Luulin sen helpottavan vanhemmalla iällä, mutta ei.
Onko kenelläkään samanlaista ihoa? Vinkkejä?
Kommentit (13)
Voisit kokeilla jotain hellävaraista kuorinta-ainetta. Kosmetologikäynnistä voisi olla myös apua.
Itselläni on myös melko epäpuhdas iho (olen 36), ja tällä hetkellä käytän Clarinsin yöksi laitettavaa lootusöljyä. Käytin samaa tuotetta viime vuonna, ja silloin se ainakin auttoi. Nyt olen käyttänyt ainetta n. kuukauden verran ja odottelen tuloksia.
Lopeta lehmänmaitotuotteiden syöminen ja juominen.
Mä olen nelikymppinen ja olen laittanut ihoni hoitoon valtavan määrän aikaa ja rahaa ja ihan yhtä huono se on kuin teininä :/ Mulle tulee finneja kuin teinille ja ryppyjä kuin nelikymppiselle, hemmetti. Mä luulen että oma ongelmani johtuu jotenkin hormoneista. Valitettavasti mulla ei ole vinkkejä antaa, mielenkiinnolla luen jos jollain on.
No mitäpä jos alkuun jättäisit ne pakkelit omaan arvoonsa.
Lakkaa voiteiden ja tököttien käyttö. Moni hoitaa ihoaan aivan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta lehmänmaitotuotteiden syöminen ja juominen.
Tätä voisin ehkä kokeilla. Syön lähes täysin vegaanisesti muutenkin, joten maitotuotteiden poisjättäminen ei olisi varmaan edes vaikeaa.
Onko joku jättänyt maitotuotteet pois ja huomannut muutoksia ihossa?
Olen aina välillä kuorinut ihoani, mutta se ei suuremmin auta. En tiedä onko kuorinta-aineissa sitten suuria eroja, olen käyttänyt vain jotain halpisainetta. Noita maitotuotteitakin pohdin välillä. En juo maitoa ollenkaan, mutta jogurttia menee suht paljon ja juustoa joskus. Tuntuu, että olen lukenut tosi paljon juttuja ihmisistä, jotka ovat tyyliin päässet eroon kaikesta sairastelusta lopetettuaan lehmänmaitotuotteiden käytön. Tiedä häntä, mutta välillä käy mielessä niiden ja huonon ihon yhteys.
ap
Niin ja en laita ihooni kovinkaan paljon mitään aineita. Pesen sen kyllä aamulla ja illalla miedolla puhdistusaineella, ja laitan kevyttä kasvovoidetta, koska ihoni on muuten tosi kuiva. (Niin joo, kuivakin se tosiaan on.) En siis mielestäni hoida sitä liikaa, mutta on tietysti tulkinnanvaraista, että mikä on liikaa.
ap
Syö paljon marjoja ja kasviksia sekä kalaa joka pv. Oma ihoni kukoistaa näin vielä viisikymppisenä. Öljyt ja proteiinit ravinnossa ovat tärkeitä.
Mulla on rasvainen iho ja geeneistä ilmeisesti johtuu.
Mulla auttoi Diane nova, mutta nyt yli 30-vuotiaana en saa sitä enää syödä veritulppariskin vuoksi.
Mulla on hormonikierukka, mutta en usko ihoni kunnon johtuvan siitä, koska iho on ollut aika samanlainen ihan nuoresta asti.
Mullakin tullut tuollainen iho yhtäkkiä sen jälkeen kun täytin 30.. Mulla ollut ennen täysin virheetön ja hyvä iho jopa teininäkin ollut puhdas hyvä iho. Olisko jotain muutoksia hormonitoiminnassa joka aiheuttaa sen?