Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini torikirppishinnoittelu

Vierailija
06.06.2016 |

Oltiin kaverin kanssa torikirppiksellä myyjinä ja kauppa kävi ihan mukavasti. Minulla. Kaverini hinnoitteli omat tavaransa ja vaatteensa ihan yläkanttiin. Vai maksaisitko jostain monta vuotta wanhoista ja paljon käytetyistä ulkoiluhousuista 8 eur (kaverin perustelu "maksoin niistä uutena yli 50eur), käytetystä halpis-vedenkeittimestä 2 eur (uutena Biltemasta kympin), yms? Mä myin hyviä vaatteita eurolla kappale, se on _mun_ mielestä kirppishinnoittelua. Kaveri oli sit vähän katkerana kun hänen mielestään poljin hintoja hänen tappiokseen. Joo, ei kai kukaan maksa 5e H&M:n nukkaisesta topista jos samasta pöydästä saa samantyylisen eurolla. Olisi varmaan pitänyt sopia hintapolitiikka etukäteen mutten kuvitellut tällaista tilannetta syntyvänkään. Kaveri mököttää eikä lähdekään tänään lounaalle ja illanviettoon kirppistuotoilla (joita hänellekin kyllä tuli kun ymmärsi loppupäivästä tiputtaa hintojaan), on kuulemma kurkku kipeä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetti ihan sama tilanne. Itse myin eurolla ja kahdella melkein satasen edestä tavaraa. Kaveri sai kalliimmalla hinnoittelulla pakata suurinpiirtein kaiken mukaansa ja juuri sai kahvit ostettua päivätuotollaan. Kumpi voitti? Ne tavarat (lasten vaatteet ja lelut) on kuitenkin ostettu alun perin ihan käyttöön, jonka tehtävän ne on nyt täyttäneet. Myyntituotto on vain ekstraa.

Vierailija
2/12 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin vähän huvitti kun näin H&M:n lasten mekon myynnissä ja hintaa 8e. Uutena maksaa 4,99e.

Anna kaverin mököttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi viime kesänä Hietsun kirppiksellä sama juttu kaverin kanssa. Eniten ärsytti se, että jos joku ostaja erehtyi ensin kyselemään hintoja kaverin tavaroista, hän oletti varmasti hinnat kuultuaan että kaikki pöydässä on yhtä kallista ja lähti pois eikä edes uskaltanut katsoa enempää kamoja.

Mulla kauppa kävi kuitenkin hyvin, loppupäivästä kaveri oli aivan naama norsunvitulla ja tiuski niita naurettavia hintojaan niille, jotka erehtyivät kysymään. Halusi myös lähteä yli tunti ennen sulkemisaikaa, oli tässä vaiheessa tienannut ehkä pari kymppiä ja minä yli 200€.

Ihan kiva kaveri muuten, mutta kirppikselle emme enää yhdessä mene :D

Vierailija
4/12 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppistä kokemusta viime kesältä. Kaverini tyhjentää kuolinpesää, vanhempiensa vanhaa omakotitaloa. Valtaosa tavarasta on mun mielestäni ihan roskaa, rikkinäistäkin, ja kaverini kuskaa niitä kerta toisensa jälkeen kirpputorille ja pois, kirpputorille ja pois. Joissain ehjissä tavaroissa on ihan liian korkeat hinnat.

Vierailija
5/12 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella näyttää olevan kirppishinnoittelu pahasti hukassa. Minä kävin katselemassa paikalliselta kirpparilta kesävaatteita, hameet ja mekot 10-15€ ja paidat noin 8€. Samoin yksi juhlamekko 50€! Minusta ei ole kirppishintoja jos samalla rahalla saa uuden.

Vierailija
6/12 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlainen kokemus "kaverista". Ihan järjettömiä hintapyyntöjä ja sit ihmettelee kun ei mee kaupaks. Lisäksi myy rikkinäistä tavaraa😐

Kerran yritti saada mut myymään huutiksessa omia tavaroitaan, kun mulla oli vaan positiivisia palautteita, itsellään ei..ihan järkkyhintoja vanhoista kuluneiata reiman rytkyistä!! En suostunu ja kaveri suuttuu!!

Vierailija
7/12 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun tämä on vain esimerkki siitä, kuinka naiset saavat keskenään riidan aikaiseksi ihan mistä vaan.

Vierailija
8/12 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän aina kirppistä yksin ettei tule mitään vääntöä.

Vierailija
9/12 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu oli löytäny lasten kumisaappaat eli sai ilmaiseksi ne.

Oli myymässä niitä 7 eurolla! Joku oli kiinnostunut mutta tämä ei tiputtanut hintaa.

Ei ihme että sillä on tavaraa kun se pyytää liian korkeaa hintaa eikä tajua alentaa.

Vierailija
10/12 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, mitä ajat takaa. Hinnoittelu riippuu täysin siitä, mitä on myynnissä. Itse saan myytyä, vaikka hinnoittelupolitiikkani ei olekaan tyyliin kaikki eurolla. Myynnissä on niin hyvää kamaa (lastenvaatteita, Legoja ym.), että kaikki viedään käsistä "vähän kalliimmallakin".

Vierailija
11/12 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, itselläni oli kirppispöytä kuukaudeksi varattu, siskoni sitten kysyi saako laittaa myös omia tavaroitaan sinne. Yritimme hinnoitella tavaroita yhdessä, mutta siitä ei tullut yhtään mitään..Marimekon pesussa värjääntynyt Unikko-jakku=35e, ikivanhat t-paidat=5e yms.. Eli eihän siitä sitten mitään tullut..

Vierailija
12/12 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten olin kaverin kanssa helsingin jäähallin kirppiksellä myymässä. Itselläni vanhoja vaatteita, asusteita ja muuta roinaa. Meni kaupaksi juurikin 1-2€ per tuote. Kaverilla oli saman laatusta kamaa, mutta halus puolet enemmän. Lisäksi hänellä oli paljon upouusia merkkivaatteita, joista pyysi ovh hinnan. Osassa oli hintalappu kiinni. Ymmärrän toki, ettei mitää Chanelin jakkujaan halua eurolla myydä, mutta ihan väärään paikkaan oli tuonut ne merkkikamansa myyntiin. Ei ihmiset siellä "lumppukirpparilla" ymmärrä. Takki, kun takki, jos ei lähe eurolla, niin sit ei lähe ollenkaan :D kaveri vei sitten ne paremmat myytävänsä autoon ja laittoin johonkin tori.fi tms. myyntiin ja laski muiden tuotteiden hintoja, niin kävihän se kauppa lopulta ja saatiin molemmat kivat kesäkassat kokoon. Vaikka huomasin, että kaveriani selvästi ärsytti luopua tavaroistaa niin halvalla, mutta ei kukaan maksa vanhasta hupparista tollasella kirppiksellä 2€ enempää. Itse annan välillä ilmasiksikin tavaraa pois, kun haluan vaan päästä eroon helposti ja nopeasti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme