Korviin reiät nyt, mitä pitää muistaa?
Kommentit (10)
Reiän tekijältä pitäisi saada ihan asianmukaiset ohjeet, mutta eipä tuo mitään rakettitiedettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Pese lämpimällä vedellä muutaman kerran päivässä, desinfioi vain kerran per päivä. Saunomista kannattaa välttää pari ekaa päivää ja yleisiä paikkoja kuten uimahallit yms. Mätäkuu jutut on potaskaa eli niitä ei kannata uskoa! :) Kannattaa myös pyöritellä korvista välillä, niin ei rähmät tartu kiinni.
Hihi. :)
Enää ei muuten suositella tota korvisten pyörittelyä, koska viivyttää reiän parantumista. Toivottavasti menet neulalävistykseen, parantuu paremmin kuin "pyssyllä" läpi runtattuna.
Ei uimaan (uimahalliin/altaaseen/järveen) ainakaan viikkoon. Suolaliuosta (saa apteekista tai voi tehdä itse keitetystä vedestä, suolaa lisätään sen verran että ovat suurinpiirtein yhtä suolaisia kuin kyyneleet) johonkin pieneen kuppiin ja siinä liotat muutaman minuutin pari kertaa päivässä että ne kuivuneet kokkareet liukenee eikä tosiaan tarvitse koruja käännellä.
Niin ja siis merisuolaa käytetään tuohon suolaliuokseen.
Nro 5
Hyvä. Kiitti! Olen nimittäin viemässä tytärtä korujen laittoon. Omistani on ikuisuus, enkä todellakaan enää muistanut miten niiden kanssa ensin oltiinkaan. Ohjeetkin on voineet muuttua, se on totta. Tytär on kohta 12 v. Mites teidän lapsukaiset on reagoineet rei'itykseen itse tilanteessa? t: ap
Omat korvikseni pistin itse painoin korviksella reiän läpi lehden. Vasemmassa on 2. Joskus oli 3 mut yksi jäi pois. 22 vuotta ollut korvikset. Mieluiten kuuma vesi ja jotain puhdistavaa ainetta mikä ei kirvele. Auringoa ottaessa pitää olla lakki päässä
Puuduttavaa geeliä korviin ennen kuin lähdette lävistämään niin ei satu ollenkaan.
Laittakaa neulalla, oikealla lävistäjällä. Kunnon lävistäjältä saa myös kunnon ohjeet. Esimerkiksi viikko ei muistaakseni riitä uima/sauna kielloksi. Suolaliuosta ei kannata tehdä itse vaan ostaa steriiliä apteekista. Ei maksa paljoa
Pese lämpimällä vedellä muutaman kerran päivässä, desinfioi vain kerran per päivä. Saunomista kannattaa välttää pari ekaa päivää ja yleisiä paikkoja kuten uimahallit yms. Mätäkuu jutut on potaskaa eli niitä ei kannata uskoa! :) Kannattaa myös pyöritellä korvista välillä, niin ei rähmät tartu kiinni.