Auttakaa, valehteliko mies tämänkin asian? Kun isoja valheita oli paljastunut, halusin saada selville
senkin asian, että onko mies valehdellut eronneensa. Pyysin häntä toimittamaan otteen väestörekisterin tiedoista, minkä hän tekikin tosi pitkän viiveen jälkeen. Siviilisäädyn kohdalla hänellä lukee, että on naimisissa, mutta avioliiton kohdalla lukee päivämäärät (alkamispäivä - päättymispäivä). Mies itse väittää, että hän ei ymmärrä miksi siellä on noin, mutta sanoo kivenkovaan eronneensa.
Voiko näin tosiaan olla, että eronneen henkilön siviilisääty on merkitty naimisissa olevaksi? Minulla itselläni lukee samassa kohdassa eronnut. Tietoa kellään? Olenko tapaillut naimisissa olevaa miestä?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Siis olisiko mennyt eron jälkeen uudelleen naimisiin? Eli olisi voimassa oleva avioliitto?
Avioliittoja näkyy vain yksi, yhden naisen kanssa. Mies siis toimitti screenshotin tiedoista, eli sen varassa olen. ap
Jos luottamus on tuolla pohjalla, että pitää jo virallisia asiakirjoja toimittaa, niin on kyllä parempi erota tuosta suhteesta.
Eipä ole koskaan tullut mieleenkään tuota vaatia, vaikka mies päin naamaa kehui eron olevan vireillä. Ei ollut ei. Asia valkeni sitten minullekkin ja jätin tuon suhteen.
No onpa outoa. Voiko ne pvm itse kuinka helposti lisätä siihen? Jos ihminen on avioliitossa, mutta ei eronnut, niin onko siinä todistuksessa avioliiton alkamispäivä (vai pelkkä maininta siviilisäädyn lajista)? Onko tyhjää kohtaa päättymispäivälle?
Meinaan, että jos ei ole mitään kohtia niin moehen on vaikea ne väärentää, mutta jos alkamispäivä on jo valmiiksi ja vain tyhjää päättymisen kohdalla niin nehän on sinne helppo väärentää.
Kuinka noita väestörekisterin tietoja muuten pääsee katsomaan?
Eronnutta ei merkitä naimisissa olevaksi. Mies on siis naimisissa. Potki se kaksinaamainen valehtelija pihalle, ja kerro vaimolle, että petti sinun kanssasi, mutta kertoi olevansa eronnut. Kun asia selvisi sinulle, jätit sen. Vaimolla on oikeus tietää, kenen kanssa on naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos luottamus on tuolla pohjalla, että pitää jo virallisia asiakirjoja toimittaa, niin on kyllä parempi erota tuosta suhteesta.
Eipä ole koskaan tullut mieleenkään tuota vaatia, vaikka mies päin naamaa kehui eron olevan vireillä. Ei ollut ei. Asia valkeni sitten minullekkin ja jätin tuon suhteen.
Olen jo jättänyt miehen, mutta halusin tietää totuuden tästä eroasiasta. Minulle se oli tärkeää, koska nämä muutkin valheet paljastuivat tässä loppuvaiheessa. ap
Vierailija kirjoitti:
No onpa outoa. Voiko ne pvm itse kuinka helposti lisätä siihen? Jos ihminen on avioliitossa, mutta ei eronnut, niin onko siinä todistuksessa avioliiton alkamispäivä (vai pelkkä maininta siviilisäädyn lajista)? Onko tyhjää kohtaa päättymispäivälle?
Meinaan, että jos ei ole mitään kohtia niin moehen on vaikea ne väärentää, mutta jos alkamispäivä on jo valmiiksi ja vain tyhjää päättymisen kohdalla niin nehän on sinne helppo väärentää.
Mietin myös, että onko mies itse lisännyt sen päättymispäivän, mutta unohti vaihtaa screenshottiin siviilisäädyn. ap
Kysy sieltä tiedon toimittaneesta tahosta, miten heidän paperia tulkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Omia tietoja voi katsella väestörekisterikeskuksen sivuilla. ap
Vierailija kirjoitti:
Voisin tehdä niin. Aion soittaa myös käräjäoikeuteen ja kysyä, että onko kyseinen henkilö eronnut. ap
Vierailija kirjoitti:
Väestörekisterikeskuksen sähköisen palvelun kautta voi tarkastella omia tietojaan.
Vielä kysyn eronneilta: mitä teidän siviilisäädyssä lukee ja näkyykö alapuolella avioliittoa ollenkaan? ap
Milloin täå avuoliitto on pvm mukaan ollut. Oisko harkinta aika vasta menossa. Pvmt voisi viitata yhteiselämän päättymiseen mutta naimisissa koska tokaa vaihetta ei ole vielä suoritettu loppuun ja haettu virallista eroa. Tqi sitten mies on mennyt eron jälkeen uudelleen naimisiin ja sääty on nykyavioliiton perusteella ylhäällä. Pvmt koskevat edellistä liittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin tehdä niin. Aion soittaa myös käräjäoikeuteen ja kysyä, että onko kyseinen henkilö eronnut. ap
Mikset heti soittanut? Mä soitin kans kerran kun mun ystävä ei millään ymmärtänyt seurustelevansa selvästi naimisissa olevan miehen kanssa. Mä näin selkeesti niiden juttujen läpi. Ja naimisissahan oli, eikä todellakaan ero edes vireillä.
Ap kerro mitä muita valheita on?
Minä tarkistin ja itselläni oli siviilisääty eronnut. Jotain outoa tuossa nyt on...
Miten se screenshot väärennetään? Meinaan paperin väärentämisen ymmärrän, mutta että nettilomakkeeseen netissä lisätään jonnekin jotain menee yli ymmärrykseni..?
Kuvan muokkauksella. Voi ei mikä valheiden verkko tässä nyt on kyseessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, tehän ette ole enää edes yhdessä. Tuo jos jokin on pakkomielle!
Siis olisiko mennyt eron jälkeen uudelleen naimisiin? Eli olisi voimassa oleva avioliitto?