Kipeytyvätkö teillä muilla hartiat rintaliiveistä (tai rinnoista)?
Minulla on viime aikoina alkanut tulla hartiat tosi kipeiksi. Olen laihtunut joitakin kiloja (normaalipainon sisällä), joten luulisi, että se helpottaa, mutta päinvastoin tuntuu, että ne olkaimet painavat hartiat todella kipeiksi. Olen iltaisin aivan raihnainen.
Onko kokemuksia? Mikä avuksi?
Kommentit (32)
Muistithan ottaa vastaavasti isomman kuppikoon, kun sekin tuntuu vaikuttavan rinnanympäryksen todelliseen kokoon? Mullekin tuli ensimmäisenä mieleen että sulla on varmaan väärän kokoiset liivit kun paino on muuttunut.
Mulla kipeytyy kyllä myös liiveistä toisinaan, on liian kapeat olkaimet mutten ole saanut aikaiseksi hankkia uusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on ympärysmitta pienentynyt ja sen takia liivit roikkuu olkainten varassa. Ympärysmitan pitäis olla niin napakka, että liivit pysyy ylhäällä. Olkaimet lähinnä estää liivejä pyörimästä ympäri.
Olen ostanut kolmet uudet liivit laihtumisen jälkeen. Ympärysmitta on nyt 5 cm vähemmän kuin ennen. Mielestäni ne ovat ihan napakat. Olkaimet voisivat olla vähän leveämmät, vaikka nuo eivät mitään kovin kapoisia olekaan. -ap
Pyydä myyjältä apua. Auttavat mielellään. Kerro se propleemisi myös.
Kiitos neuvoista, yritän mennä sellaiseen liikkeeseen, jossa osataan auttaa. -ap
Ap, tsekkaa vielä ympärysmittasi. Oma kokoni on 80J, käytän laadukkaita, oikean kokoisia liivejä eikä hartiat kipeydy.
Triumph Lady form minimizer.
www.ellos.fi/triumph/lady-form-soft-rintaliivit-kaarituet/452997?extcmp…
Olkaimet ovat leveät ja joustavat. Omat urani hartoista ovat kadonneet. Lisäksi nostaa rinnan hyvin rintakehää vasten, jolloin painopiste muuttuu eikä rinta ole niin raskas kannatella.
Käyppä ap liivikaupassa josta valitsevat sulle oikeankokoiset liivit. Ei ole pakko ostaa, mutta saat tietää oikean kokosi.
Itselläni ei paina ja ahdista ja pyöri liivit päällä. Istuu hyvin ja mukavasti. 75J.
Liivini eivät pyöri päällä. Olen sovittanut 80 cm liivejä ja ne eivät ole mahtuneet. Liian pieni ympärys ei siis ole ongelmani. -ap
Lumingerien laskuria tulin minäkin ehdottamaan.
Tuon laskurin mukaan minulla on aika iso kuppikoko. Yleensä ongelma on ollut malli. Kuppi ei täyty, mutta pienempi koko on ahdas. Kaikenlaisia on tullut soviteltua ja ehkä parhaat ovat olleet imetysliivit, jotka kerran ostin, kun olin vähän leveämpi kuin nykyään. Toivon, että erikoisliikkeessä ongelmani ratkeavat. -ap
Vierailija kirjoitti:
Tuon laskurin mukaan minulla on aika iso kuppikoko. Yleensä ongelma on ollut malli. Kuppi ei täyty, mutta pienempi koko on ahdas. Kaikenlaisia on tullut soviteltua ja ehkä parhaat ovat olleet imetysliivit, jotka kerran ostin, kun olin vähän leveämpi kuin nykyään. Toivon, että erikoisliikkeessä ongelmani ratkeavat. -ap
Niin kuin joku jo kirjoittikin, voi kupissa olla tyhjää tilaa vaikka koko olisikin sopiva. Yhtä paljon vaikuttaa liivin malli kuin oikea kokokin siihen istuvuuteen. Varsinkin vähän löysempi rintakudos voi ns jäädä kupin pohjalle, ja varsinkin full cup tai korkeampikuppiset balconetteliivit voivat jäädä yläosastaan tyhjiksi, koska rinta on malliltaan alapainotteinen eikä jakaannu pyramidimaisesti.
Rintaliiviasioita voit opiskella täältä lisää, suosittelen tutustumaan:)
Ap laita kuva tisseistä paljaina ja liivien kanssa, sitten on helpompi auttaa.
Sun pitää kokeilla isompaa kuppikokoa, eli 80d/e/f. Jos kuppi on liian pieni, se voi tehdä ympäryksen kireän tuntuiseksi koska rintakudos ottaa tilaa siitä ympärysnauhasta kun ei mahdu kunnolla kuppiinsa.
Mene lumingerie.fi ja mittaa niiden kuppikokolaskurilla itsesi ja kokeile tuloksen koon mukaisia liivejä. Ja muista, että liivin malli on yhtä tärkeä kuin oikea kokokin, oikean kokoisessa liivissä voi olla kupissa tyhjää tilaa esim. yläosassa jos malli ei ole oikea rinnan muotoon nähden.
Myöskin liivi tulisi pukea päälle oikein, eli näin
http://brasandbodyimage.com/2012/09/05/putting-your-bra-on-properly/
Eli etunoja, kädellä keräät rinnan kainalosta asti ja asetat kuppiin. Ks linkki. Jos tämän tehtyäsi rinta pursuaa kupin yli, on sinulla väärän kokoiset liivit.