Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieleen painunein tentti

Vierailija
05.06.2016 |

Jaa kokemuksesi. Minkä muistat parhaiten ja miksi.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polin pääsykoe -92. Sai pitkään jänskättää miten meni ja sillä oli suuri merkitys. No läpi meni että keikkuen vaikka oli ollut väli- ja armeijavuosi aikaa unohtaa lukion asiat.

M

Vierailija
2/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Mikä on Poli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkehoidon koe amiksessa. Oli niin laaja, että tein sitä neljä tuntia. Jäin koululle vääntämään, kun kaikki muut opettajaa myöten lähti kotiin. Oli vaativa koe, tosin taisin vastata hieman yli vaatimusten.

Vierailija
4/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystieteen lopputentissä essee "epävarmuuden sietäminen lääkärin työssä".

Silloin nauroin koko kysymykselle, mutta nyt viiden vuoden työkokemuksen jälkeen olen nostanut tuon fiksuimmaksi pohdinnanaiheeksi koko koulutuksessa.

Vierailija
5/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niitä kaksi. Toinen tunnesyistä ja toinen viime aikaisten tapahtumien vuoksi nousseiden muistojen vuoksi. Jos noin voi sanoa.

Vierailija
6/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kirjallinen tentti yliopistolla -94. Laitoin pahaa aavistamatta sinne lyhyen hameen päälle ja se saakelin luentosalin kippituoli vetäisi hameeni ylös, kun otteeni tuolista lipsahti käydessäni istumaan. Eli käytännössä näytin pikkareita koko täydelle salille (istuin salin etuosassa) tentin alkajaisiksi :D

Vierailija
7/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Mikä on Poli?

Teknillinen korkeakoulu eli vanhalta nimeltään Polyteknillinen koulu.

Vierailija
8/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime maanantain pääsykoetentti nyt on parhaiten muistissa. Tulokset tulee heinäkuun alussa...

Vierailija
9/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Mikä on Poli?

Teknillinen korkeakoulu eli vanhalta nimeltään Polyteknillinen koulu.

Oukki doukki, cheers!

Vierailija
10/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime maanantain pääsykoetentti nyt on parhaiten muistissa. Tulokset tulee heinäkuun alussa...

Lycka till!

Vierailija
11/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lycka till!

Tackar!

Vierailija
12/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihanat, raskaat tentit Tampereen yliopiston päätalon luentosalissa 1ab ovat sulautuneet mielessäni yhdeksi idylliseksi, kaihoisaksi kuvaksi.  Kaipaan takaisin tenttikuorten kahinaan ja hiostaville alaspäin liu'uttaville penkeille. Miksi, miksi ei voi olla koko elämänsä opiskelija ja kirjoittaa monta konseptillista tärkeistä humanistisista asioista, joita ei työelämässä tarvitse?

Vierailija
13/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättikö koskaan mikään tenttikysymys erityisesti?

Vierailija
14/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihanat, raskaat tentit Tampereen yliopiston päätalon luentosalissa 1ab ovat sulautuneet mielessäni yhdeksi idylliseksi, kaihoisaksi kuvaksi.  Kaipaan takaisin tenttikuorten kahinaan ja hiostaville alaspäin liu'uttaville penkeille. Miksi, miksi ei voi olla koko elämänsä opiskelija ja kirjoittaa monta konseptillista tärkeistä humanistisista asioista, joita ei työelämässä tarvitse?

Oi niitä ihania aikoja, kun kuorella tenttiin ilmoittauduttiin. Ja se ryysis...

Vierailija
15/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kauppakorkean suomen kielen ja viestinnän tentti. Kysyttiin sijateoriaa ja meikätyttö lasketteli sijamuodot peruskoulun ulkomuistista (juu en lukenut tenttiin ollenkaan). Jouduin proffan puhutteluun, joka oli huolissaan tulevaisuudestani, ja syystäkin. 

Vierailija
16/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologian ehtolaiskuulustelu vuonna 1991. Kokeessa oli yksi kysymys.

Karhu?

Vierailija
17/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutikuiva soveltavan kielitieteen tentti, jonka kysymyksenä numero 7 (muistan hyvin) oli yllätyksellinen "Vetää viikseen, tanssia vaakamamboa, heilutella peittoa - jatka listaa."

Kysymys kuulemma liittyi tulevaan tutkimukseen, mutta minun mielestäni tarkoituksena oli lähinnä tuottaa huvia iltatenttiä valvomaan joutuneelle professorille itselleen. Uudemmat opiskelijat hihittelivätkin salin hämärässä, mutta minua, joka olin palannut vuosien jälkeen graduntekoon ja olin tavallista vakavammin tenttimässä jämiä, ei naurattanut yhtään. Vuosi oli 1995. Pari vuotta sitten professori poistui keskuudestamme jättämättä jälkeensä viikseenvetoon liittyvää tutkimusaineistoa.

Vierailija
18/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallani jätin konseptista reunukset rajaamatta. That's my style.

Vierailija
19/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään yksittäinen koe mutta se ruutini. Olen ollut koululainen/opiskelija yhteensä 22 vuotta, joten aika monta koetta mahtunut tohon aikaväliin. Osana ruutiinia on varmistaa että kaikki välineet on valmiina esim. kynät, kumit, terotin/täytelyijy, viivotin, patterit laskimessa. Sitten se itse lukurutiini ja koetta edeltävä ilta (pitää nukkua hyvin). Koepäivänä viimeiset kertaukset. n. 2h-30 min ennen vessaan isolle tuutille! Pari kertaa vielä ennen kokeen alkua käyn pissalla ettei varmasti tule hätä kesken. Eikä mitään juotavaa jos on muutama tunti kokeeseen! Jos mahdollista niin kuuntelen tietyt yhden tai kaksi biisiä n. 10 min ennen koetta käynnistääkseni sisäisen fight mode:n.

Vierailija
20/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin vanhoilla päivillä muutaman lukion kurssin erästä ainetta iltalukiossa, tosi mukavaa, mielenkiintoista ja leppoisaa oli tunnit. Sitten tuli ensimmäinen koe tai tentti tai mikä lie, kysymykset oli odotettuja eikun kirjoittamaan KYNÄLLÄ. Viimeisestä käsin kirjoitetusta kokonaisesta lauseesta oli lähemmäs 15v. Ensimmäisen vartin pyörittelin kynää, miten hemmetissä voi kirjoittaa kun ei voi leikata ja liimata ja siirtää ja jäsennellä suoraan paperiile ja lopuksi kasata ajatuksenpoikasista juttua. Tuntui että pää tyhjeni tiedosta, jonka tiesin sielä olevan oli vaan ihan tyhjää, ei ollut yhtään lausetta mistä aloittaa.

Jotain sain paperille ja 8 numeroksi, olin pettynyt ja järkyttynyt miten käsinkirjoittaminen voikin niin unohtua, lopuksi käsikin oli krampissa.