Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuiset ihmiset ovat aivottomia ruokakaupassa - Loistavana esimerkkinä vihannesten ja hedelmien punnitus

Vierailija
05.06.2016 |

Jatkuvasti kuulee jonossa kassamyyjältä sanat "Tämä olisi pitänyt punnita", "Näissä banaaneissa on omenoiden hintalappu" jne jne.

MITÄ V*TTUA??? Mitä vaikeaa on tarkistaa punnituksen jälkeen, että on tulostanut oikean etiketin?

Kassamyyjät saavat jatkuvasti ravata toisella puolella kauppaa punnitsemassa aikuisten ihmisten ostoksia.
Hei haloo, luulisi että edes virheistä oppii ja osaisi tarkistaa ne hemmetin etiketit ennen kassalle kiikuttamista.

Tänään olikin harvinaisen fiksu myyjä kassalla, kun edelläni oleva toope oli punninnut banaanit omenoina, niin kassa sanoi, että voi myydä vain oikein punnitut tuotteet ja laittoi banaanit sivuun.
Kun minä olin saanut maksettua, mies pyysi kassalta banaanit ja lähti punnitsemaan niitä.
Se oli täysin oikein, hänhän virheen teki ja se, joka virheen tekee, kuuluu sen myös korjata.

Opetelkaa alkeelliset kaupassa-asiointi-taidot, prkl, aikuiset ihmiset.

Aikuiset ihmiset ovat aivottomia ruokakaupassa - Loistavana esimerkkinä vihannesten ja hedelmien punnitus

Vaihtoehdot

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettäs kehtaavat ihmiset tehdä virheitä ja vieläpä kaupassa! Laittavat sen kapulankin väärin, eivätkä pakkaa oikeassa järjestyksessä!

Vierailija
2/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettäs kehtaavat ihmiset tehdä virheitä ja vieläpä kaupassa! Laittavat sen kapulankin väärin, eivätkä pakkaa oikeassa järjestyksessä!

Riittää että laittaa kapulan, ihan sama miten, kunhan laittaa.

Ja kenenkään pakkaamisjärjestys ei minua liikuta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas on asiakas. Me emme saa palkkaa siitä että palvelemme itse itseämme kaupan asettaminen sääntöjen mukaan. Jos asiakkuuteni ei kelpaa, vien sen muualle.

Lidlissä ei tarvitse punnita mitään. Kunhan vie kassalle.

Vierailija
4/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maitoja ja viilejä ja muita kylmätuotteita jätetään surutta lämpimään lepäämään "kun en mä otakaan tätä". Onko sekin aivottomuutta vai onko porukka oikeasti noin laiskaa?

Vierailija
5/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta minua liikuttaa ja minä olen kuitenkin hyvin tärkeä ja kiireinen ihminen, jonka mielipiteet ovat tärkeämpiä kuin muiden. Jos sinä olet sellainen wt-juntti, joka ei noudata oikeaa järjestystä pakkaamisesta, voisit mielestäni pysyä poissa kaupasta, kunnes opit toimimaan kuin ihmiset.

Vierailija
6/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on tosiaan vähän muutakin, jonkun mielestä jopa tärkeämpää ajateltavaa, kuten työasiat, lapsen hakeminen hoidosta, illan ruoka, illan kotityöt, asunnon remontti, isän selkäkivut, lapsen ongelmat koulussa jne. Ja em. mainituista seikoista johtuen myös yleensä aina kiire.

Vierailija
7/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja maitoja ja viilejä ja muita kylmätuotteita jätetään surutta lämpimään lepäämään "kun en mä otakaan tätä". Onko sekin aivottomuutta vai onko porukka oikeasti noin laiskaa?

Tuo on kyllä kaikkein aivottominta mitä kaupassa voi tehdä. Siitä olisi vastaavan aloituksen voinut tehdä, jos olisi tullut mieleeni.

Niin, syyhän tuohon on se klassinen - Ei oo mun pussista pois. Oksettavaa, itsekeskeistä ja lyhytnäköistä ajattelua ja toimintaa.

Ap

Vierailija
8/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pari kertaa mennyt kassalle punnitsematta hedelmiä, koska lähin ruokakauppani on Lidl, jossa ei tarvitse punnita. Siksi olen toiminut epähuomiossa toisessakin kaupassa näin, vähän kuin automaattisesti. Olen tästä kyllä häpeissäni ja yritän muistaa jatkossa.

Vierailija
9/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta minua liikuttaa ja minä olen kuitenkin hyvin tärkeä ja kiireinen ihminen, jonka mielipiteet ovat tärkeämpiä kuin muiden. Jos sinä olet sellainen wt-juntti, joka ei noudata oikeaa järjestystä pakkaamisesta, voisit mielestäni pysyä poissa kaupasta, kunnes opit toimimaan kuin ihmiset.

En mä usko, että olen ainoa, joka toivoisi sen edessä olevan laittavan kapulan omien ostostensa perään. Muiden ihmisten huomioon ottaminen on monille vaan niin ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Ap

Vierailija
10/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on väärä numero tuotteessa, enkä ala painaa 120 nappia löytääkseni oikean.

Vierailija
11/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sellainen asia kuin kaupassa käynti voi herättää ap:ssa noin suuria tunteita? Olisiko elämä kevyempää, jos vain ostaisit ne omat ostoksesi, menisit kassalle maksamaan ja ulos kaupasta - ilman että kiinnität noin kovin huomiota muihin asiakkaisiin?

En minä ainakaan muita asiakkaita ja heidän tekemisiään tuijota. 

Vierailija
12/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää eniten ne asiakkaat, jotka ei tervehdi tai edes vastaa, kun kysytään "saako olla muuta?".

T. Kaupan täti

Vierailija
13/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 400 € viikossa kauppaan.Olis vähintäänkin oikein että se kaupantätsy palvelusi mut kunnolla.

Idiootit kaupan kassat rusikoi mun ostoksia,mulkoilee ja on happamia kun pakkaan niitä 300 euron ostoksiani.

Totta helvetissä palvelu kuuluu asiaan.

Toisekseen se laiska kassa istuu siinä tunti tolkulla-liikunta tekee ihan hyvää.

Tarpeeksi kassoja auki niin ei tule jonoja.

Vierailija
14/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En mä usko, että olen ainoa, joka toivoisi sen edessä olevan laittavan kapulan omien ostostensa perään. Muiden ihmisten huomioon ottaminen on monille vaan niin ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Ap

Muiden ihmisten huomioon ottamiseen kuuluu myös se, että ymmärtää ihmisten tekevän virheitä, eikä näiden vuoksi kutsuta heitä "aivottomiksi" tai "toopeiksi".

"Ihminen on erehtyväinen, lehmä märehtiväinen" sanoo sananlasku.

Vierailija
15/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sellainen asia kuin kaupassa käynti voi herättää ap:ssa noin suuria tunteita? Olisiko elämä kevyempää, jos vain ostaisit ne omat ostoksesi, menisit kassalle maksamaan ja ulos kaupasta - ilman että kiinnität noin kovin huomiota muihin asiakkaisiin?

En minä ainakaan muita asiakkaita ja heidän tekemisiään tuijota. 

Kaikki eivät näe maailmaa samalla tavalla. Minä näen paljon sellaista, mitä moni muu ei. Ihmiset ovat täysin hukassa itsensä ja ympäröivän maailman kanssa ja se näkyy heidän käytöksessään, menipä minne tahansa.

Ap

Vierailija
16/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan laita tarraa siihen pussiin vaan erilliselle arkille, johon kokoan kaikkien punnittavien hedelmien hintalaput. Kassat nikottelevat joka kerta, että tarran pitää olla pussissa ja minä kysyn, että missä niin sanotaan.

Vierailija
17/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaupan kassalle on joskus jopa liikaa se että kurkut on punnittu 2 yhellä kertaa,ja lappu on vaan toisessa!!!

Ja jos yhdessä pussissa on usea tuote ja monta lappua...siis apua Mitä??

Kyllä huomaa että ovat lukiosta valmistuneita.

Vierailija
18/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee 400 € viikossa kauppaan.Olis vähintäänkin oikein että se kaupantätsy palvelusi mut kunnolla.

Idiootit kaupan kassat rusikoi mun ostoksia,mulkoilee ja on happamia kun pakkaan niitä 300 euron ostoksiani.

Totta helvetissä palvelu kuuluu asiaan.

Toisekseen se laiska kassa istuu siinä tunti tolkulla-liikunta tekee ihan hyvää.

Tarpeeksi kassoja auki niin ei tule jonoja.

Älä näytä hapanta naamaa, niin ei se toinenkaan näytä hapanta naamaa. Jostain syystä omat iloiset ja lempeät kasvoni saavat jatkuvasti aikaan hymyjä ihmisten kasvoille.

Eivät ne rusikoisi ostoksiasi, jos kohtelisivat heitä kuten ihmistä. He huomaavat, ettet sinä kunnioita heitä, joten hekään eivät kunnioita sinua.

Et sinä myöskään tiedä, kuinka paljon se "laiska kassa" (hänkin on ihminen) liikkuu vapaa-aikanaan tai vaikka ei liikkuisikaan, se ei kuulu sinulle millään tavalla.

Jos hankitaan kauppoihin lisää kassoja, sinun on syytä varautua siihen, että myös tuotteiden hinnat nousevat.

Ap

Vierailija
19/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttävät vääriin paikkoihin hylätyt tuotteet. Tosin viime aikoina niitä ei ole niinkään näkynyt. Välillä on ollut paljonkin. Kyllä ihmisten sen verran pitäisi jaksaa, että palauttaisivat tuotteet oikeille paikoilleen. Toisaalta ne hylätyt tuotteet ovat aivan tavallisia, sellaisia, joita varmaan joskus tarvitsee. Kumma kun pitää jättää ostamatta. 

Vierailija
20/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh. Jos ei AP ole huomannut, niin tuolla uppoaa laivoja ja tippuu lentokoneita joissa kuolee satoja ja satoja ihmisiä.

Virheitä tapahtuu, jopa niin kriittisessä asiassa kuin hedelmien punnituksessa.