keksisikö joku av:lla mikä minua vaivaa, kun lääkärit eivät tiedä :(
limaisuutta kurkussa, puhuessa/ syödessä kovaa kipua kitalaessa vaihdellen puolelta toisella! välillä kipu säteilee korvaan. tätä on jatkunut jo 2kk ja olen kahdesti käynyt terveyskeskuksessa, ensin hoitajalla ja sitten lääkärillä niinkuin homma täällä menee. suussa tai kurkussa ei kuulemma näy mitään, tulehdusarvot olivat "himpun yli mutta ei näillä arvoilla täällä tulehdusta ole".
kuumetta ei ole missään vaiheessa ollut, mutta olo on kuumeinen ja heikko. mulla on 2 lasta, 2v ja 4 v sekä kahden viikon päästä reissu ulkomaille ! :/ ei tahdo jaksaa..
Kommentit (39)
itse epäilen kurkkua.. kun sieltä puskee tuota limaa ja tulee tunkkainen haju nenään! ja mies valittaa hengityksen hajusta. . miehellä oli muuten myös pitkään sitkeää kurkkukipua sekä limaisuutta, köhimme kilpaa limaa aamuisin mutta mies on jo kunnossa, minä en :(
A.p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nieluviljely otettu?
juu, joku pikanäyte otettiin viimeeksi käydessäni ja puhdas oli!
A.P
Pikanielutesti ei ole ollenkaan yhtä luotettava kuin nieluviljely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kävin kolmesti hammaslääkärissä huhti/toukokuun aikana ja nyt ei kuulemma ole tarvetta käydä pariin vuoteen.. minulla on ylipurenta,jota ei mitenkään hoideta mutta tuskin se yhtäkkiä tekee kitalakea kipeäksi!
A.P
Otettiinko rtg-kuva?
kyllä , sen vuoksi että minulta on lohjennut hammas joka sitten kunnallisella puolella pistettiin kuntoon ja samalla katsottiin muutenkin missä kunnossa hampaiden juuret ovat tms
A:P
Vierailija kirjoitti:
itse epäilen kurkkua.. kun sieltä puskee tuota limaa ja tulee tunkkainen haju nenään! ja mies valittaa hengityksen hajusta. . miehellä oli muuten myös pitkään sitkeää kurkkukipua sekä limaisuutta, köhimme kilpaa limaa aamuisin mutta mies on jo kunnossa, minä en :(
A.p
Oletko ajatellut käydä korva-, kurkku- ja nenätautien erikoislääkärillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A.p
se on varmaan seuraava askel sitten :/ en halua lähteä thaimaaseen näin kauhean sairaana..
A.P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A.p
se on varmaan seuraava askel sitten :/ en halua lähteä thaimaaseen näin kauhean sairaana..
A.P
Thaimaaseen😭
nielun, ikenien tai hampaiden kunnossa jotain häikkää, sylkirauhaset voi olla myös tulehtuneet. Jos tulehdusarvot himpun verran koholla, niin tuo kyllä viittaa jonkinlaiseen tulehdustilaan kuitenkin, joka ei ehkä vielä kunnolla ole manifestoitunut. Mene yksityiselle ja hanki antibioottikuuri, jonka syöt kokonaan. Olosi ehkä kohenee tällä. Jos antibiootti on oikea, huomaat sen voinnissasi jo muutaman päivän sisällä. Jos vain odottelet, on mahdollista, että tulehdus pamahtaa päälle juurikin parin viikon sisään ja silloin matkasi ei varmastikaan ole paras mahdollinen. Sanotaan, ettei ab-kuuria saisi syödä turhaan ja totta se onkin. Sinun tapauksessasi edes lääkärit eivät tunnu tietävän onko se turhaa vai ei. Itse kyllä käyttäisin tuon antibiootti-kortin tässä kohtaa. Et oikeastaan voi ainakaan hävitä siinä mitään.
Pikaisesti lääkäriin, matkavakuutus ei korvaa, jos matkalla tarvitseen hoitoa kurkulle.
Ulkomailla hoitovuorokausi voi maksaa tuhansia.
Miten on tupakoinnin laita? Tuli mieleen limaisuudesta ja aamuköhinöistä. Pahanhajuinen hengityshän voi johtua jopa ruuansulatuksesta. Refluksiin en oikein usko, sillä olen itse potenut sitä pitkään eikä se tuollaisia vaivoja aiheuta.
Nielurisanympärystulehdus eli kurkkupaiseen esiaste on aika todennäköinen diagnoosi. Jos ei se, nin sitten nenäontelo-nielu -linjalta pöpö löytyy.
Mene äkkiä uudestaan samalle lääkärille/terveysasemalle tai tulosta kaikki asiaan liittyvät tutkimukset ja löydökset Omakannasta yksityislääkärille. Yksityislääkäriksi voisi silloin valita nenä-, kurkku- ja korvalääkärin.
(Jos kyseessä streptokokki se ensimmäinen tai pikakoe ei kerro vielä mitään, koska streptoja on useampaa plaatua, A-ryhmästä epäspesifiseen, ja kun alussa tutkitaan vain A ja kenties joku muu, se ei kerro etteikö laajemmalla labrakokeella saataisi löydöksi jonkun muun ryhmän strepto.)
Heti huomen aamulla soitto omalääkärille tai -hoitajalle, ensin uudet labrat, ja tilaat samalla uuden ajan lääkärille kun labrat valmistuu ja nopeassa tahdissa. Sanot lääkärillesi, että selvästi joku pöpö pesii, kerro myös mahd. kuumeoireet (oletko mitannut?), uupumus yms. Toista oireiden kesto, ja että eivät ole parantuneet, vaan pahentuneet.
Voi olla mätää esim. otsa- tai seulaonteloissa.
Palleatyrä, oireet voivat tosiaan tuntua suussa.
Paha haju voi viitata sylkirauhasen tulehdukseen. Se haisee aivan kuolemalle.
Hammasröntgenet ja nenänieluun pitäisi katsoa kunnolla. Voi olla vaikka paise.