Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Wiikkistä SYYSQ-04***

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukolla ilmottautumaan mammojen lomareissulle:)

Pile, meilläkin ollaan välillä tosi isoja ja välillä taas ei osaa mitään ja yleensä, jos ei halua tehdä jotain, sanoo olevansa väsynyt. Noi syy-seuraussuhteet on aika hakusessa:)

T: Ynis

Vierailija
22/42 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota Palenderin laskua siis. No, urheilua se vaan on kuten Ynis sanoi. Kiva että teillä Ynis oli onnistuneet synttärit.

Meidän pieni vesirokkopotilas voi vaihtelevasti. Näppyjä on aika paljon selässä ja vaippa-alueella, kasvoissa ja raajoissa vasta muutama. Selvästi ovat alkaneet kutiamaan. Kovasti ollaan yritetty rasvailla, Yliopiston apteekista haettiin niiden omaa vesirokkovoidetta jota mun kaveri suositteli. Alan kyllä huolestua pojan juomattomuudesta. Juo varmaan max 2 dl päivässä. Ruokaakin menee tosi vähän. Eihän tietenkään kipeenä maistu, en tiedä onkohan suussakin lisäksi näppylöitä. Tän juomattomuuden lisäksi vesiripulia jo monta päivää. En tiedä onko lisäksi mahatautia (ainakin alkuviikosta tais olla) vai algeeriaa.Algeeria-asiat edelleen selvittelyssä, nyt odotellaan tuloksia kakkanäytteestä....

Ite oon jotenkin ihan poikki. Monta yötä on mennyt aika huonosti ja lisäks päivällä poika viihtyy lähinnä pelkästään sylissä. Kaiken kukkuraksi mies lähti viihteelle, en halunnut kieltää kun olivat pitkään suunnitelleet kavereiden kanssa menoa. Miehellä vaan se ongelma kun harvoin käy niin ei osaa silleen kohtuudella olla vaan aina seuraavana päivänä makoilee sängynpohjalla pitkälle iltaan. Kovasti yritin tolkuttaa että tarviin varmaan huomenna apua pojan hoidossa.

Pelkkää valitusta sain aikaseksi. Jospa palailen huomenna paremmalla mielellä.

Hyviä öitä mammuskat:)

Helli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Otson oloa vesirokossa helpotti tosi paljon Atarax (allergiaan määrätty lääke, auttaa kutinaan ja rauhoittaa). Otso oli just 1,5 v kun sairasti vesirokon. Jos vaan voitte saada helposti reseptin, niin ehdottomastia hyvä apu .

Vierailija
24/42 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti molemmilla jo helpottais eikä ois mitään vakavempaa. Typerästi sanottu tuokin, mutta siis että menis jo taudit kokonaan pois vaivaamasta.

Pekalla myös maha sekaisin ja pylly ruvella. Mitä lie. Saapa nähdä, päästäänkö reissuun, jos jatkuu. Pitää seurata tilannetta.

Nyt saunaan ja nukkumaan.

T@hti

Vierailija
25/42 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Ataraxia kotona :D

T@hti, hyvä kun " näyttäydyit" : Olen Ehdottomasti samaa mieltä kuin Piude; sinä jos kuka olet ansainnut omaa aikaa tehdä jotain mistä juuri Sinä nautit ja varmasti olet ansainnut joka lantin, joka siihen kuluu. Ugh, olen puhunut. :)

Vierailija
26/42 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin mulla tuli itku, sitten hämäännyin. Mitähän mä oikein oon taas kirjoitellut. Meillä on kuitenkin niin moni asia hyvin. Mutta toki totta on, että pikapuolin mun on järkevää käydä jossain tuulettumassa nyt kun vielä pääsen liikkeelle. Kiitos tuesta!

Tällä kertaa puurot on jo syötynä. Yö meni aivan loistavasti eli ei Pekka varmaan sairaana oo. Mikä lie mahaa sekoittanut. Tiskasin myös, kun en aiemmin oo viittiny. On menny noihin ruuanlaittoihin turhan paljon aikaa. Perjantaina syötiin poikkeuksellisesti pinaattikeittoa (lähinnä sitä mietin, että taisi olla liian tujua Pekalle, kun ekaa kertaa söi isomman annoksen), eilen sitä risottoa ja iltapv lohikeittoa. Miehen piti vetää se lohi fileiksi, mutta ei sitte sitäkään muistettu, joten ei muuta kuin veitsi käteen. Kovin oli takkuista, mutta keiton sain kuitenkin tehtyä ja jonkinlaisen fileentapaisen pakkaseen.

Nyt pitäis lähteä laskiaismäkeen, mutta aamulla oli -21. HÖH! Nyt aurinko rupes paistelemaan, että eiköhän se pian lämpene, mutta mäki vaan on tykkänään varjossa.Ja oma hommansa on päästä sinne mäkeen pulkkien ym. kanssa.

Haastavinta taitaa kuitenkin olla iltap, kun mies tule kotiin, että täällä vieläkin ois suht siistiä enkä alkais ovelta mäkättämään. Kovasti koitan tsempata. Kun ei muukaan auta.

Hernekeittoa ei oo. Saapa nähdä, löytyiskö pakkasesta jotku pullat, joista sais jonkunlaiset laskiaispullat. Sopivaa hilloa ei kyllä taida olla, mutta kunhan nyt jonkunlaiset.

Kivaa päivää kaikille!

T@hti

Vierailija
27/42 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv tänään 20 tasan!!!!

T@hti

Vierailija
28/42 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen tässä että poika herää. Joudutaan luultavasti lähtemään Jorviin. Poika ei oo juonut mitään, söi pari lusikallista hedelmäsosetta ja saman tien tuli vesiripulit. Melkein koko aamun on nukkunut. Soitin äsken terveysneuvontaan ja olivat sitä mieltä että sairaalassa pitäis käydä.Voi mun pientä poikaa kun pitää samaan aikaan olla vesirokko ja mahatauti:(

Palailen myöhemmin.

huolestunut Helli

Vierailija
29/42 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava yhtälö tuo rokko ja vatsatauti. Voi pientä lapsosta. Toivottavasti sairaalassa nesteyttävät, jos on jo kovin nuutunut. Pikaista toipumista teille. Ataraxia minäkin antaisin lapselle kutinaan.

Ayapin Väkkärälle ja Pyörskylle myös kovasti terveyssäteitä. Kuulostaa aika kamalalta vellitaudilta. Voimia hurjasti myös äidille.

Saamuskan miehille samoin äkkiä parempaa vointia. Pienelle chaplinille myös lämpöiset onnittelut hurmaavasta kävelytyylistä.

Vierailija
30/42 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus Hellin ja Ayapin pikkupotilaita.

Kyllä on rajut mahataudit liikkeellä ja vielä vesirokko päälle.

Huoli on varmasti kova, jaksamista äideille ja paranemista pienille.

Laskiaista vietettiin aamupäivällä pulkkamäessä. Lintsu ei ollut kovin vakuuttunut mäenlaskun hauskuudesta, isoveli kiiti mäessä senkin edestä. Makkarat syötiin ja mehua juotiin.

Oli tosi ihanaa mennä KOKO perhe yhdessä, tuntuu nykyään että minä teen aina lasten kanssa reissut ja hommat, kun mies on niin vähäv kotona.

T@hti, älä suotta hämäänny. Kirjoitat aina niin ihanasti teidän perheestä ja puuhista. Pakostakin joskus tympii joku juttu, vaikka on asiat hyvin ja helpottaa kun siitä voi vaikka täällä kertoa.

Varmasti hyvä ajatus ottaa vähän aikaa itselleenkin ennen pikku nyytin tuloa :)

Hilu- joka ei osaa kirjoittaa niinkuin hakuaisi osata, mutta toivottavasti T@hti ymmärsit mitä ajoin takaa.

Vierailija
31/42 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilun kirjoitus aiheutti tarkennustarpeen: En ole mieltänyt Tähtösen valittavan eloansa, vaan iloiseen sävyyn kertovan puuhistaan. Vapaa-aikaosuuden puolesta liputan, koska minä itse nääntyisin kaiken sen alle, mitä Tähti touhuaa :) Ja olen ollut aistivinani, että vapaata, sellaista omaa kivaa, ei ihan ruuhkaksi asti ole.

Täällä sama meno jatkuu, Väkkärä ripuloi (kymmenes päivä...), minä myös, Pyörskystä ei oikein ota selvää. Tyttö ei ole tänään kakannut, niin että väristä en vielä tiedä. Teitä varmaan kiinnostaa aivan pimeesti...

Vierailija
32/42 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista paranemista kaikille potilaille! Tuntuu tosiaan olevan vatsatautia ym. liikenteessä, meilläkin on yhden tuttavan 1v tyttö juuri sairaalassa rotaviruksen takia.

Ida on myös kipeänä, kuumetta on 38,7. Aamulla teki megakakat, mutta ei toistaiseksi muuta.

Pöh, Ruotsi teki maalin ja johtaa 3-2.

Hmm.. no nyt kakka haisee, pitikö sanoa et ei vielä muuta. Vaipanvaihtoon siis!

Petra ja Ida

Vierailija
33/42 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan mulla kaksi lasta, joten lapselliseksikin voi kai sanoa:)

Taas tappelee lapset alakerrassa, tai lähinnä isompi ruuan takia. Mä olen kypsä tohon!

Onneksi on kakkua jäljellä eilisestä. Muut herkut on melkeen jo tuhottu.

T: Ynis

Vierailija
34/42 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisi kultakin kelvannut. Pöh.

Vierailija
35/42 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA kyl harmittaa!!!!

Mies tulee kohta :-)

Voi Ayap ja Helli :-( Extra paranemis lähetys teidän tupiin

Jatu

Vierailija
36/42 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla niitä harvoja suomalaisia, jotka ei katsonut matsia. Sivusilmällä tosin jouduin seuraamana, ku mies katsoi, vaikka aika antipenkkiurheilija hänkin on. Onneksi, sillä ei kestä sellaista urheilun tuijotusta, mielummin ite liikkumaan ;).

Laskiaispäivä oli loistava. Ihanaa, että mulla on kavereina aktiivisia ihmisä, jotka järkkää kaikkea mukavaa. Itse pääsen just just paikalle. Oli paloautoajelua, mäkeä, makkaraa, pullaa ja ennenkaikkea seuraa sekä lapsille että aikuisille. Ja mikä ilma, ihanaa.

Hellin pojalle pikaista parenemista. Kurjalta kuulostaa.

Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa.

Pilette

PS. Katotteko koskaan Strömsötä? Se on niin suloinen, hyvänmielen ohjelma. On kuvattukin niin harmonisesti (kuvakulmat on loistavia), että heti paikalla tulen kateelliseksi puuhakkaille ja luoville suomenruotsalaisille :). Ja voiko jollain oikeasti olla aikaa askarrella ja puuhastella.

Vierailija
37/42 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskianen meni ohi laskutta, kaverin muuttosiivouksessa autellessa. Voitelen kyllä koneistoa kohta pekoni-aurajuustokuorrutteisilla jauhelihapihveillä. Pullan tynkääkään ei löydy kaapista. Joudun siis ehkä syömään jälkilaskiaispullia. Tämän vuoden paasto kohdistuu karkinostoon, tutusti ja turvallisesti.

Unet huonoina, kai noi työt nyt mietityttää. Onhan se aika muutos mennä joka aamu pois kotoa, onneksi ei kuitenkaan pitkäkestoinen. Palstailua tuskin häiritsee, koska koneella tulee roikuttua...

Minua kyllä kiinnostaa Pyörskyn kakka. Infoathan ayappi. Helli on jo varmaankin ruudun äärestä pois, mutta kovasti lähetän parantavia ajatuksia.

Matsia kuuntelin, eihän tollaista voisi katsoa. Eläytyisin niin, että saisin sydärin. Ruotsi olisi voinut puolestani kaatua, höh. Strömsötä katsoin, sattumalta. Joskus ennenkin olen katsonut. Muuten se on ihana, mutta kokki ei ole mun suosikki eikä ruokaohjeet. Bongasin muutaman puutarhakuvan, jotka laitoin korvan taakse myöhempiä aikoja varten.

Kukkuu

Vierailija
38/42 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten minä tänne..

Vanhuksetkin lähti.Oli kyllä kiva että olivat seurana.

Viimeyönä tosin ei nukuttu,typy ei edelleenkään tykkää yövieraista!Poikaki kävi herättämässä kokoajan ja piti käyä peittelemässä...Käytännössä neljään asti jompikumpi herätti n.½tunnin välein...Raato-olo!

Pulkkamäessä käytiin...Pullia ei ollu,mut onhan se tiistai vielä..Miksi on laskiaissunnuntai ja -tiistai??

Yöllä piti taas antaa typylle vettä et sain sen rauhottumaa,saa nähä kaatuko hyvät yöt siihen??! :-/

Laihis kaatu Lidlin reissuu..suklaata..jädeä ja tänää lounas mäkkäristä!

huomenna ruotuun paluu!!!

Eilinen kauppareissu oli painajainen!poika tuli kotiin ja kaikki meni hyvin...mutta kaupassa alko juoksemaan ja makaili pakkauspöydällä ja meni toisten kärreille...Parkkihallissa alko juoksemaa ja lopulta läppäs mun isää..Mulle tuli niiiiin pahamieli et aloin vaa itkemää :-(

Tuntu niin kauheelta et mul on lapsi jonka kanssa ei voi edes kaupassa käydä,et en vaa pärjää sen kans eikä se usko mitää!!!

Poika edellee kyselee et vieläkö mul on pahamieli et kai se sitäki vähä vaivaa..mä en vaa tiiä mitä ihmettä teen??!!

jatu

Vierailija
39/42 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin pojalle sen verran mustikkakeittoa sekä vettä ja lopuksi myös Osmosalia menemään että ei lähdetty Jorviin. Puhuin neuvolaterkkarianopin kanssa ja sanoi että jos saadaan lähes 5 dl nestettä menemään ei niin tarvitse lähteä. Ehkä lähes sen verran meni kun poika söi jopa hieman puuroakin. Nyt on jo unten mailla poika pienoinen. Kaiken kukkuraks mulla on itselläkin mahataudin oireita, oksut jo tuli...Saa nähdä mitä ensi yöstä tulee, kovin korkeella ei odotukset ole.

Ayap, taidetaan olla samassa veneessä. Pitkään on Väkkärä ripuloinut. Jaksuja teille ja kaikille muillekin sairaille.

Kiitos kaikille ajatuksista.

Helli

Vierailija
40/42 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätin eilen itseni ja ystäväni lähtemällä illanistujaisista porukan mukana baariin. Mentiin Studio51:een, josta mulla oli etukäteen todella epäluuloiset ajatukset. Hgin pahimpia pintaliitopaikkoja... Ei ollut niin paha kuin kuvittelin. Nautittiin tanssimisesta omassa porukassa. Baaritiskillä ois ehkä voinut pari kertaa vähemmänkin vierailla - mutta hauskaa oli! Grillin kautta kotiin, pään painoin tyynyyn klo 04. Aamulla oli melkoinen kanuuna, mutta iltapäivästä jo helpotti. Ja henkisesti teki hirmu hyvää irrotella oikein kunnolla. Olikin kahden vuoden sisään toinen kerta kunnolla yöelämässä. Oltiin opiskeluaikojen vanhalla tyttöporukalla, ihana nähdä vanhat kaverit! Vaikka harvakseltaan pidetään yhteyttä, aina tavatessamme tuntuu ettei mikään ole muuttunut :)

Tytsä tuolla hakee unta sängyssään. Mielessä kuuluu pyörivän kanimummo ja sammakko, niistä höpöttelee. Tänään typy oppi sanomaan " ihana" = " inaha" . Paljon on inahia nalleja ja pupuja.

Päiväunille nukuttamisesta on unikoulutuksen myötä tullut unelmahelppoa: sen kun vie sänkyyn ja poistuu huoneesta. Nukahtaa hetkessä. Iltaunille kikkailee puolisen tuntia ja haluaa että jompikumpi meistä on näköetäisyydellä. Helpottaa osittain huoliani päivähoidon sujumisesta. Mutta jännittäähän se silti. Keskiviikkona alkaa miehen työt, hänellä siis kaksi viimeistä kotipäivää. Haikeissa tunnelmissa on, 4 kk meni niin nopeasti. Ja torstaina on eka hoitopäivä, ke pidän itse vapaata.

Voi Ayap-ystäväinen, kunpa teillä tosiaan jo helpottaisi! Hellin poppoolle myös pikaista paranemista!

Pile, täällä yksi Strömsön satunnaiskatselija. Ihania juttuja on siinä ja todellakin vain suomenruotsalaisilta luonnistuvaa positiivisuutta. En vaan koskaan muista mihin aikaan se tulee ja sen takia ehkä kerran kuussa tulen katsoneeksi. Ainoa tv-sarja jonka muistan joka kerta katsoa on Lost.

T@hti, hui, 20 rv jo... En minäkään oo yhtään sellaista käsitystä saanut että valittaisit. Itselläni on harrastaminen työnteon myötä nollassa, joten ihailen jokaikistä tästä porukasta, joka saa käytyä jumpassa tai kuorossa tai missä vaan omassa jutussa. Perjantaina mulla pimahti, kun typy roikkuu niin tiivisti mussa kiinni ja narisee ihan eri tavalla kuin isälleen. Jollain lailla olen kuitenkin typylle läheisempi ja " uskaltaa" mulle olla hankalampi. No, silloin perjantaina vaan kärähti ja viskoin eteisessä vaatteet raivonpuuskassa ympäriinsä (oltiin siis tulossa sisään typyn kanssa), lykkäsin tytön miehelle ja häivyin kävelylenkille. Ei tosiaan mun tapaista menettää hermojani, kertoo ehkä siitä että omaa aikaa pitäisi todellakin ottaa. Eilisillan irroittautumisella elän taas hetken :)

Selvästi alkaa tulla typyllä oma tahto enemmän ja enemmän esiin. Ei tottele enää ollenkaan niin hyvin kuin ennen, huutaa herkästi jos ei joku homma hetipaikalla onnistu jne. Välillä vaan makaa selällään kiukkuamassa. Jossain on sanottu, että helpoilla vauvoilla on paha uhma. Saa nähdä mitä tuleman pitää. Supernannykeinot on käytössä: kielto- toinen kielto - seuraamus (ruoka pois kun leikkii sillä jne) ja noihin turhista raivoamisiin tehoaa, kun ei ole huomaavinaan. Usein joudun mieheltä varmistamaan, mitä typy saa tehdä ja mitä ei, jotta pysyttäisiin samoilla linjoilla. Minä siis sallisin enemmän, oisin ehkä vähän liian lepsu useinkin, miehellä on hyvällä tavalla tiukempi linja.

Pälpäti päl :) Puheripuli 2 pvän palstatauon jälkeen...

Nyt iltapalalle ja pian petiin paikkaamaan viime yön 4 h unia.

- tea -