Isä joka on mielummin töissä/muualla kuin lapsen kanssa? Onko lapselle parempi ilman sellaista isää?
Kotona ollessaan isä kyllä hellii lasta ja leikkii, mutta hyvin lyhytpinnaisesti. On kotona lapsen hereilläoloajasta noin tunnin tai joskus kaksi, ja siihen aikaan mahtuu myös isän dataamista joten edes sitä tuntia paria ei voi olla vain lapsestaan kiinnostunut.
Surettaa niin paljon lapsen puolesta, hän aina ilahtuu niin kovasti kun näkee isän. Minä olen alusta asti tätä opettanut lapselle, hihkunut innoissani että nyt isä tuli ja isä sitä ja tätä. Olen koittanut luoda heille hyvää suhdetta kun isä ei oikein itse osaa. Isä ei ole puhunut yhtään kokonaista lausetta lapselle vielä, hellittelee kyllä kuten sanoin ja silloin sanoo jotain hei vauveli ja siinä kaikki. Lapsi on nyt 1 v. 6 kk.
Tuntuu raskaalta tämä tavallaan yh-äidin elämä, mutta ei ihan kuitenkaan. Mies ei osaa hoitaa lasta eikä edes haluaisi mitään viikko-viikko systeemiä jos tulee ero. Mies sanoi, että jos eroamme niin ottaa lapsen kokonaan tai antaa kokonaan minulle. Tietenkään hän ei voi sitä päättää, loppukädessä asiat voidaan hoitaa oikeudenkin kautta, mutta aika kylmää tekstiä vai mitä? Jo se, että olisi valmis luopumaan lapsestaan kokonaan.
Heivataanko mäkeen tuollainen isä kokonaan vai yritänkö nyt vain jatkaa tuota heidän suhteensä tukemista?