Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isä haluaa kahville, menisinkö?

Vierailija
05.06.2016 |

Siis lapsen etä-isä, johon välit olleet aina (siis eron jälkeen, eli n. 5 vuotta) huonot. Nyt se soitti, että mentäis porukalla johonkin, kahville tms siis minä, hän ja lapsi. Sanoin, että mietin, mutta ensimmäinen reaktio on että hell no.

Tuo ihminen siis todella sekaisin monella tapaa. On tehnyt meidän elämästä todella hankalaa, erityisesti aiemmin mutta vieläkin säännöllisesti keksii jotain hulluja tempauksia tai yleisesti ottaen on täysin joustamaton ja kaiken pitäisi mennä hänen pillinsä mukaan. Lapsen toiveilla ei ole hänelle väliä, tai lapsen parhaalla ylipäätään. Hänellä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia.

On tehnyt aiheettomia lasuja meistä ja vetänyt oikeuteen pari kertaa, hävinnyt sentään.. ja sitten keksii kaiken maailman pikkujuttuja meidän pään menoksi. Esim nyt kun oli lapsen kevätjuhla ja me ei lapsen kanssa voitu mennä sinne sattuneista syistä (jonka lapsi oli isälle kertonut, mutta minä en tiennyt kertoneen) niin lapsen isä laittoi mulle pari päivää juhlaa ennen monta viestiä, miten hänen koko suku on tulossa lapsen kevätjuhlaa katsomaan ja odottaa innolla näkevän lapsen jne. Ja sitten tosiaan selvisi, että tiesi koko ajan ettei lapsi ole juhlassa, eli tuo oli taas jotain ihme kiusantekoa..

Tuon tyyppisiä juttuja tekee usein. Enkä todellakaan tajua miksi? Ilmeisesti nauttii tuollaisesta kiusaamisesta muuten vaan. Eipä hän siinä ainakaan mitään itse voita, joten en vaan tajua.

Mutta niin. Menisinkö sinne kahville? Toisaalta ajattelisin, että voisin esim sanoa että voidaan joskus myöhemmin mennä, mutta ensin hänen pitää opetella käyttäytymään kunnolla. Mutta toisaalta, sitten niitä kahveja ei ikinä tule. :D Eli meenkö lapsen takia pitkin hampain? Kyllä lapsi aistii varmaan, etten siellä rentona mukavasti ole, vaan "pakosta", joten onko se vähän +-0 tilanne?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Vierailija
22/25 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin, julkiselle paikalle, mutta pistäisin nauhoituksen pyörimään, että on todistetta jos sillä on jotain kieroa mielessään. Julkisella paikalla saa nauhoittaa ilman lupaa.

Tämä on aina yhtä hauskaa kun ihmiset eivät tunne lainsäädäntöä tämän osalta ja viljelevät mututuntumia amerikkalaisista leffoista. Kaikki keskustelut joissa olet osallisena saat nauhottaa vapaasti kertomatta siitä keskustelussa mukana olevalle osapuolelle, tapahtui se sitten virastossa, puhelimessa tai kotona. Toisaalta esim fiksu journalistikin kertoo nauhottamisestaan vaikka laki ei velvoita siihen. Sen sijaan et saa nauhottaa keskusteluita joissa et ole mukana tai lähinnä fyysisesti läsnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa... Onpa hankala tilanne. Ensin ajattelin vastata että mene ihmeessä, hienoa jos haluaa korjata välit. Mutta kun luin noista lasuista sun muista... hmm. Voisitko mennä jonkun kanssa, siis joku puolueeton tyyppi teidän lisäksi? Vaikka sisar, hyvä ystävä tms että juttu pysyisi asiallisena...

Niin varmaan tekisinkin, mutta siihen se ukko ei suostu. Haluaa että mennään kolmistaan.

Ap

Et kerro ukolle että kolmas henkilö tulee mukaan. Jos mies kieltäytyy lähtemästä kahville, menet sitten lapsesi ja tukihenkilön kanssa kahville. Et lähde mukaan miehesi peleihin.

Vierailija
24/25 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tää "sattunut syy" toinen mies?

Vierailija
25/25 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tää "sattunut syy" toinen mies?

Tämä.

Jos eksän tapaaminen tuntuu aivan ylivoimaiselta tai tiedät ettet pysty pitämään pokerinaamaa yllä niin älä mene. Itse olen niitä ihmisiä, joiden mielestä jokaiselle pitäisi kuulua toinen mahdollisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan