Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei saanut todistusta..

Aloittaja
05.06.2016 |

Lapseni vaihtoi koulua kunnasta kaupunkiin kuukausi sitten muuttomme vuoksi. Vanhan koulun kanssa oli sovittu että antavat uudelle koululle erotodistuksen jonka perusteella uusi opettaja tekee virallisen todistuksen ja jakaa sen virallisessa todistusten jakotilaisuudessa.

Eilinen tuli ja lapseni oli jännittänyt ja käynyt ylikierroksia monen monta viikkoa tulevan todistuksen vuoksi. Jakotilaisuudessa todistusta ei kuitenkaan tullut. Mainitsin keskenkaiken asiasta uudelle opettajalle joka oli ihan H. Moilasena ettei hän ole tiennyt koko kuviosta mitään, kävi tarkistamassa lokerostaan että oliko SIHTEERI kirjoittanut virallista todistusta, ei ollut. Lapsen pulpetti ammotti tyhjyyttään ja kaikki luokassa olleet tuijottivat häntä, näin kuinka lapseni silmät kyynelehtivät, mutta hän piti pokkaa.

Opettaja alkoi jakaa "Hyvää kesää"-kortteja, lapseni pulpetti jäi siitäkin tyhjäksi. Perheemme osallistui uuden opettajan yhteis lahjakorttiin, kun tämän jakoaika tuli, päätin että nyt on aikamme poistua tilanteesta. Ja uusi opettaja jäi silmät suurina katsomaan peräämme.

Tapasin käytävällä rehtorin jolta kysyin asiasta. Hän sanoi samantien että muistaa kyllä tarkalleen kuinka on vanhan koulun kanssa sovittu ja oli hyvin hyvin pahoillaan opettajan tekemisistä/unohduksesta. Lupasi ottaa puheeksi opettajan kanssa.

Lapselleni eilinen päivä oli syvä pettymys. Kaikki kyselivät "millainen todistus tuli?", kaverit puhuivat todistuksistaan jne.

Ylireagoinko kun lähdimme kesken pois?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen töpin teitte kuitenkin te itse, kun ette antaneet lapsen käydä loppuun koulua entisessä koulussaan.

Vierailija
2/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et reagoinut kun ope on jättänyt työt tekemättä. Anna vaan lisä huutia opelle - kysy koska todistus tulee ja kerro mielipahasta ja että toivot lapselle anteeksipyyntöä. Paikatkoon homman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa ettei opettaja muista kuinka monta lasta on hänen luokallaan. Yhtä vaikea uskoa vanhempien muutattavan lapsen pois vanhasta koulusta kuukautta ennen koulun päättymistä.

Vierailija
4/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen töpin teitte kuitenkin te itse, kun ette antaneet lapsen käydä loppuun koulua entisessä koulussaan.

Samaa mieltä, mikä maailmassa muka tärkeämpää? Lapsi muistaa varmasti tilanteen lopun elämänsä.

-viiden äiti

Vierailija
5/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä mulle kaikki heti-vanhempia oikein sikiää 😂

Vierailija
6/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas kaikentietävät akat viisastelevat.

Vierailija
7/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin opettajana sanoa, että kirjoitan tasan niiden oppilaiden todistukset, jotka toimistosihteeri on lisännyt arvioitavaksi Wilmaan. En kivittäisi opettajaa ensimmäiseksi.

Vierailija
8/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat opelle. Oikeasti olisi pitänyt ottaa se heti puheeksi. Ainakin se kortti, mä en saanut!

Vierailija
9/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opettanut lapseni omatoimiseksi. Olisi jo kysynyt opelra, että missä mun toikkari on? Ja minäkin.

Vierailija
10/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope ei voi tehdä todistusta sellaiselle, jota ei koulun järjestelmässä vielä ole. Ilman edellisen koulun erotodistusta ei oppilasta saada ainakaan meidän koulumme systeemeihin.

Vierailija
11/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli "pakko" muutto kuukautta ennen (ei omistusasunto). Emmekä pystyneet kuljettamaan lasta kouluun 50km suuntaansa päivittäin (muutimme eri paikkakunnalta takaisin kotikaupunkiimme), toki olisimme jatkaneet vanhan koulun loppuun jos tämä olisi ollut mahdollista.

Vierailija
12/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voin opettajana sanoa, että kirjoitan tasan niiden oppilaiden todistukset, jotka toimistosihteeri on lisännyt arvioitavaksi Wilmaan. En kivittäisi opettajaa ensimmäiseksi.

Eli et huomaa puuttuvia oppilaita? Mielenkiintoista 😨

Vierailija
13/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotodistus oli rehtorin mukaan tullut jo aikapäiviä sitten vanhasta koulusta.

Vierailija
14/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vilmaviestin opelle

Vierailija
15/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa ettei opettaja muista kuinka monta lasta on hänen luokallaan. Yhtä vaikea uskoa vanhempien muutattavan lapsen pois vanhasta koulusta kuukautta ennen koulun päättymistä.

Ei täsmää. Minäkin olen ollut "uutena opettajana" kirjoittamassa todistuksia oppilaille. Voin vakuuttaa teille, että sellainen opettaja on joko eläkkeellä tai sairauslomalla, joka ei pysy laskussa oman luokkansa oppilaista!

Lukiossa luokanvalvojana sain jakaa todistuksia sellaisillekin oppilaille, joita en ollut pari kuukautta sijaisena olleen edes nähnytkään. Niitä kirjoitettaessa tarkistetaan kaikki useampaan kertaan. Uudet oppilaat muuten pysyvät opettajien mielessä kaikkein parhaiten!

Tiedätkö ap, että ei lapsi tuollaisessa tilanteessa kävisi ylikierroksilla todistuksen vuoksi vaan siksi, että vaihtui lukuvuoden lopussa uuteen kouluun, ei ehkä ole ketään kavereita siellä ja jännittää jo seuraavaakin lukuvuotta.

Tää provo ei nyt vaan oikein toimi.

Vierailija
16/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillinen tilannehan tuo on. Turha miettiä toki miten olisi kannattanut tehdä mutta varmaankin olisi ollut hyvä varmistaa opettajalta aiemmin tällä viikolla, että onhan tietoinen sovitusta ja myös muistaa sen. Tietty tuon kesäonnittelukortin olisi nyt voinut tehdäellei sitten luullut että menette vanhaan kouluun todistusten jakoon ja saatte tietenkin kortin siellä.

Kuten sanottu aiemmissa viesteissä huono hetki muuttaa koulua näin loppukeväästä. Eikö joko: 1) lapsi olisi voinut käydä mitenkään koulua loppuun vanhassa koulussa vaikka muutitte tai 2) jos koulu oli liian kaukana muuton jälkeen eikö muuttoa mitenkään voinut viivästyttää kuukaudella.

Vierailija
17/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Meille tuli "pakko" muutto kuukautta ennen (ei omistusasunto). Emmekä pystyneet kuljettamaan lasta kouluun 50km suuntaansa päivittäin (muutimme eri paikkakunnalta takaisin kotikaupunkiimme), toki olisimme jatkaneet vanhan koulun loppuun jos tämä olisi ollut mahdollista.

Pakkomuutitte pois koko paikkakunnalta? Mitä tarkoittaa kotikaupunki? Meillä se tarkoittaa sitä paikkakuntaa jolla asumme.

Vierailija
18/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko tuota. Ensinnäkään todistuksia ei nykyään "kirjoita" opettaja vaan ne tulostetaan wilma/helmi/tms järjestelmästä. Tämän tekee 99% todennäköisyydellä kanslisti tai rehtori.

Oppilas kirjataan uuden koulun järjestelmään heti oppilaan saapuessa ja sinne syötetään nuo oppilaan siirtotiedot. Erotodistus (ja viralliset muuttopaperit) saattaa kyllä tulla vähän myöhässä, riippuen lähettäjäkoulusta sekä huoltajan nopeudesta paperien siirtämisessä uuteen kuntaan.

jokaisella oppilaalla on ihan lain suoma oikeus saada lukuvuositodistus, joten ei sitä nyt vaan voida unohtaa. Kun todistukset koululla tulostetaan, niin sieltä tulostuu ihan kaikkien luokalle kirjattujen oppilaiden todistukset samalla painalluksella. Toki muualta tulleella siinä sattaa olla yksittäin muokattavia tietoja, mutta ellei sitä erikseen nipusta poisteta, niin joka tapauksessa sieltä jonkinlainen lappu tulostuu kaikille. Virhe ei siis ole opettajan vaan rehtorin/kanslistin, joka ei ole kirjannut oppialta koulun rekisteriin.

Vierailija
19/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko juttua. Noin ei voi oikeasti käydä.

Joskus on pakko muuttaa ja lapsen vaihtaa koulua vaikka kesken kouluvuoden mutta en voi käsittää perheitä jotka muuttaa jatkuvasti sinne tänne. Paetaan koko ajan jotain ja lapsi on se joka kärsii. Vanhemmat voi ajatella että taas huono koulu kun omalla lapsella opiskelussa ja käytöksessä muka ongelmia että lähtään toiseen kouluun mutta ei ne oikeat ongelmat mihinkään muutu vaan ne pitää kohdata ja tehdä kaikkensa niiden parantamiseksi.

Vierailija
20/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on ollut pitkään työtön, kuten kotimme on ollut pitkään myynnissä .

Asuntoa on myyty yli 2 v ja mieheni liiton korvaukset loppuivat vuoden vaihteessa.

Olemme kuitenkin olleet optimistejä ja olemme myyneet irtaimistoa koko ajan, samoin irtotavaraa.

Nyt kun muutimme, mahtui meidän omaisuus 3 pakettiautolliseen. Ihan hyvin kun asunnossa oli pinta-alas yli 200 neliötä .

Mies sai talvella töitä Helsingistä, muutti sinne helmikuussa ja sai työn puolesta yksiön.

Itse olen töissä taloushallinnon alalla ja teen paljon töitä etänä, voin siirtyä Helsingin alle lomien jälkeen.

Ihan yhtäkkiä asuntomme meni kaupaksi. Ennen pääsiäistä tuli välittäjältä yksityisnäyttöpyyntö ja lähdimmekin mieheni asunnolle Helsinkiin ja sanoimme olkaa kuin kotonanne.

Pääsiäisen jälkeen tuli tarjous, mutta ehto muutetaan 2 vkossa.

Käy ! Hommasimme varaston, minulle ja tyttärelle yksiön ja jäämme tänne vielä syksyyn asti koska tytär sai kesätyöpaikan. Syksyllä sitten muutamme kaikki Helsinkiin.

Minkälainen vanhempi siirtää lapsensa koulun kesken vuotta, varsinkin kun aikaa on kuukausi ?

Kukaan meidän ystävistä eivät ihmetelleet meidän valintoja.

Tytär olisi halunnut jäädä vanhalle paikkakunnalle mutta siellä ei ole töitä. Onneksi on sen verran vanha että tajuaa tämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme