Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä vauvakuumeesta, kun mies ei halua enempää lapsia?

Vierailija
04.06.2016 |

Vauvakuume on kyllä väärä sana, kun en liiemmin pidä vauva-ajasta, mutta kuitenkin...

Meillä on yksi lapsi, joka on pian kolme. Alun perin mies ei halunnut yhtään lasta, mutta myöntyi kuitenkin yhteen. Sovittiin, että siihen jää. Pitkään tämä oli mulle ihan ok. Lapsemme oli/on todella huono nukkumaan ja syömään. Perhe-elämä on ollut välillä todella rankkaa. Lisäksi vaakakupissa painoivat yksilapsisuuden kiistattomat taloudelliset ja ajankäytölliset edut. Nyt kuitenkin huomaan pyöritteleväni päivittäin mielessäni ajatusta toisesta lapsesta. Selaan vauvanvaatteita ja nimipalstoja netistä. Olen jo keksinyt omat ykkösehdotukseni nimeksi molemmille sukupuolille. Ärsyttää, sillä tiedän kyllä, ettei mies halua toista lasta. Lisäksi tunnen oloni ihan hölmöksi, kun olen valmis aloittamaan alusta juuri kun alkaa olla helppoa. Miten tästä lapsenkaipuusta pääsee eroon?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alun perin mies ei halunnut yhtään lasta, mutta myöntyi kuitenkin yhteen. Sovittiin että siihen jää

Tässä sinulle vastaus.

Vierailija
2/28 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alun perin mies ei halunnut yhtään lasta, mutta myöntyi kuitenkin yhteen. Sovittiin että siihen jää

Tässä sinulle vastaus.

Olisikohan täällä samassa tilanteessa olevia/olleita? Lähinnä vertaistukea kaipaan. Nämä fiilikset ovat vainonneet enemmän ja vähemmän jo muutaman kuukauden, vaikka tiedän ettemme koskaan tee toista lasta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olette jo sopineet että yksi riittää, eikä mies vieläkään ole muuttanut mieltään, on sinun tyydyttävä sopimukseenne. Parempi varmaan lopettaa ne vauvasivujen selaamiset, miksi turhaan nostaa kuumetta lisää?

Lapsen tulee aina olla molempien haluama. Ja nyt kun teillä on jo yksi yhteinen lapsi, olisi mielestäni hyvin itsekästä lähteä häneltä kotia rikkomaan uuden vauvan tähden.

Vierailija
4/28 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selvitä kroonisesta vauvakuumeesta,  kun mies ei halua edes sitä ensimmäistäkään lasta... 

Vierailija
5/28 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseni ei halua kolmen kimppaa. Miten pääsen tästä tunteesta yli? Threesomekuume ei osoita mitään laantumisen merkkejä.

Vierailija
6/28 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit lapsen, jota toinen vanhemmista ei halua? En ymmärrä tällaista itsekkyyttä.

Vierailija
7/28 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne. Lapsi on kohta kaksi ja mulla on ihan tajuton vauvakuume. Poika on ollut tosi hyvä nukkumaan ja syömään mutta uhmaa ja temperamenttia löytyy. Olen itse ainut lapsi ja minulle oli itsestäänselvää, että lapsestamme ei tule yksinäistä kuten minä olin. Mies ei halua toista lasta, koska kokee yhden lapsen vanhemmuuden niin helppona ja oma veli on ollut hänelle ärsyttävä rasite. En tiedä miten hyväksyisin tämän... :(

Vierailija
8/28 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sopimusten noudattaminen sinulle yleensäkin vaikeaa? Mies jousti jo kerran 100% omasta alkuperäisestä kannastaan. Nyt on sinun vuorosi tehdä samoin oman halusi kanssa. Eli ruveta nimien ja vauvanvaatteiden sijasta yksinkertaisesti miettimään aivan jotakin muuta.

Vierailija
9/28 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/28 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! Kyllä meressä kaloja riittää! You go girl!!! Carpe diem!!!!!!!!

Vierailija
11/28 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tilanteet elämässä vaihtelee , eikä aina pysty ennustamaan 

etukäteen miten esim. tuo sopimus yhdestä lapsesta sitten käytännössä toimii.Tai tuleeko eteen vahinkoraskaus tms.

Aina ei elämä mee niinkuin kuvittelee ! Harvemmin kai..

Jutelkaa miestenne kanssa. Joustoa tarvitaan puolin ja toisin.

Vierailija
12/28 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta tilanteet elämässä vaihtelee , eikä aina pysty ennustamaan 

etukäteen miten esim. tuo sopimus yhdestä lapsesta sitten käytännössä toimii.Tai tuleeko eteen vahinkoraskaus tms.

Aina ei elämä mee niinkuin kuvittelee ! Harvemmin kai..

Jutelkaa miestenne kanssa. Joustoa tarvitaan puolin ja toisin.

Mieskö ei ole jo joustanut? Naisten itsekkyydellä ei ole näemmä mitään rajaa. Jos olisin aloittajan mies, juoksisin pakoon ja lujaa.

Vierailija
13/28 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse eroon välttämättä mitenkään. On vain opittava elämään sen kanssa. Tai yritettävä saada puolison pää kääntymään.

Vierailija
14/28 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MANIPULOI SITÄ SIKAA.

Vierailija
15/28 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näistä olis sulle tärkeempi, mies ja lapsi vai mahdollisesti sinä ja kaksi lasta tai uusi mies ja kaksi lasta ?

Itse en jäisi mahdollisesti suhteeseen, jos mies ei haluaisi toista lasta. Vauvakuume kestää pitkään ja 

vasta lähempänä vaihdevuosia helpottaa, jos on lastensaanti toiveita.

Vauvakuume voi tulla yhdestä lapsesta huolimatta suhteenne kulmakiveksi.

Vierailija
16/28 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida ap ymmärtää, kuinka onnellisessa asemassa olet. Moni nainen tuhlaa parhaat hedelmälliset vuotensa mieheen, joka lupailee lasta myöhemmin, mutta ei lopulta koskaan suostu lapsentekoon. Tämä valkenee naiselle usein, kun on jo liian myöhäistä löytää uusi mies ja saattaa lapsi alulle turvallisessa suhteessa. Sinulla on asiat hyvin, kun saat olla rakastamasi miehen kanssa ja mies on antanut sinulle niin paljon periksi, että on suostunut isäksi, vaikkei alun perin ole ollut siihen valmis.

Unohda nyt ne vauvajutut ja keskity tähän lapseen, joka sinulla on. Etsi hänelle hyvä päiväkoti, tutki kouluvaihtoehdot hyvissä ajoin ja anna lapsellesi hyvät eväät myöhempään elämään. Minä esimerkiksi en ollut ajoissa hereillä ja aloin katsoa koulujuttuja vasta kun lapsi oli jo viisi. Silloin selvisi, että olin jo myöhästynyt yhdestä vaihtoehdosta, jota olisin halunnut harkita. Jotkut ovet sulkeutuvat yllättävän aikaisin. 

Sitten on kaikki uimakoulut, muskarit sun muut johon voit purkaa energiaasi niiden vauvanvaatteiden sijaan. Ymmärräthän, että kaikki se energia jonka käytät uudesta vauvasta haaveiluun on nykyiseltä lapseltasi pois?

Vierailija
17/28 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans yksi taapero, mies ei halua enempää. Itse olen sitä mieltä, että sisarukset ovat rikkaus, MUTTA sisaruksia tärkeämpää lapselle on ehjä perhe jossa vanhemmat kunnioittavat ja rakastavat toisiaan. Eli koska mieheni on kokenut vauva ja taaperoajan raskaana(vaikka kovasti tyttöä toki rakastaakin) niin en halua painostaa häntä, mikä väkisinkin vaikuttaisi parisuhteeseemme. Ei ole ihme että pienten lasten vanhemmat usein eroavat, jos lapsia on monta menee vuosikausia helposti väsyneenä eikä ole energiaa tai aikaakaan parisuhteelle. Eli siis ei lisää lapsia parisuhteen kustannuksella, on mun mielipide. Eriasia tietenkin jos iso perhe on yhteinen unelma.

Vierailija
18/28 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on jo joustanut todella paljon. Nyt hän tietää millaista lapsiperhe-elämä on, ja jos hän ei yhä halua lisää, on se päätös jo kokemukseenkin perustuva. On todella epäreilua alkaa kinuta mieheltä vielä lisää lapsia tuossa tilanteessa. Itse ainakin tuntisin oloni tosi petetyksi siinä vaiheessa miehenä. En voisi enää luottaa toisen lupauksiin ikinä.

Vierailija
19/28 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kans yksi taapero, mies ei halua enempää. Itse olen sitä mieltä, että sisarukset ovat rikkaus, MUTTA sisaruksia tärkeämpää lapselle on ehjä perhe jossa vanhemmat kunnioittavat ja rakastavat toisiaan. Eli koska mieheni on kokenut vauva ja taaperoajan raskaana(vaikka kovasti tyttöä toki rakastaakin) niin en halua painostaa häntä, mikä väkisinkin vaikuttaisi parisuhteeseemme. Ei ole ihme että pienten lasten vanhemmat usein eroavat, jos lapsia on monta menee vuosikausia helposti väsyneenä eikä ole energiaa tai aikaakaan parisuhteelle. Eli siis ei lisää lapsia parisuhteen kustannuksella, on mun mielipide. Eriasia tietenkin jos iso perhe on yhteinen unelma.

Jatkan vielä, ehjä perhe lapsen näkökulmasta tarkoittaa hänen vanhempiansa, eikä mitään isä- ja äitipuolia. En voi käsittää sellaista itsekkyyttä että vaihdettaisiin miestä jotta saa toisen lapsen. Olemassaoleva lapsi varmaan haluaisi vaihtaa isänsä vieraaseen mieheen ja uuteen "rakkausvauvaan". Not.

Vierailija
20/28 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies suostui yhteen lapseen saadakseen parisuhteen kanssasi. Jos nyt vaadit toista lasta eron uhalla, tarkoittaa se että hän jousti ihan turhaan - nyt hän kuitenkin menettää sinut, mutta joutui tekemään lapsen jota ei olisi halunnut. Kaikki tuossa häviävät paitsi sinä. Kyllä taas huomaa kuinka se lisääntyminen tekee epäitsekkääksi, jooo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi