Uskotko siihen että hyvyys voittaa?
Kommentit (15)
Hyvyyden voitosta en tiedä, mutta joskus autan oikeudenmukaisuutta pienimuotoisella vigilantismilla.
En usko. Voittaa mitä? Ei elämässä ole mitään karman lakeja.
Olen kokenut paljon pahuutta mutta uskon lähtökohtaisesti ihmisistä aina hyvää. Valuvika
Olen sitten tosi paha, kun en koskaan voita ja aina tulee turpiin - tavalla tai toisella.
Entä jos tiedät jonkun tahallaan tehneen sellaisia tekoja, jotka ovat ajaneet toisen s urulliseen kriisiin. Pystytkö tekemään enää töitä tälläisen ihmisen kanssa?
En tiedä voittaako se mitään, mutta uskon että minun kannattaa olla hyvä muita ja maailmaa kohtaan, vaikka vaan siksi että on kiva saada hyvä mieli muille. Maailman ja ihmisten hyvyyteen mun usko on pikkuhiljaa kadonnut, omaan hyvyyteen uskon.
Hyvyys voittaa silloin kun on riittävän iso pahuus vastassa.
Uskon vahvasti, mutta se ei tarkoita, että itse olisi virheetön. Täytyy osata ja uskaltaa myöntää virheensä ja pyytää anteeksi. Teen hyviä asioita niille jotka joskus ovat loukanneet.
Sikäli kyllä että valheen ylläpitäminen on raskaampaa kuin rehellisyys, silloin kun ei tarvitse kuluttaa resursseja valheen ylläpitoon.
Mulle sanoi vanhempi viisas kerran että pahuus voitetaan hyvyydellä. Hyvin sanottu.
Valitettavasti en usko. Elämää jo nähneenä, olen huomannut että parhaat lähtevät ensin. Paha jää levittämään pahuuttaan.
Uskon tähän: " Kohtele lähimmäistäsi, niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan ". Jos jokainen ihminen toteuttaisi tätä käskyä, niin tuskinpa maailmassa olisi pahaa.
Kyllä omasta kokemuksesta on pakko sanoa, että ei se hyvyys vaan oikeiudenmukaisuus ja toisen kunnioituksella ( kohtuudella, riippuen miten muut kunnioittaa sinua ). Toki harvassa tilanteessa hyvyydelläkin pärjää, mutta kyllä se vaatii muutakin kuin pelkkää hyvyyttä sillä liikahyvyys kostautuu.
Tilanteen mukaan, pikku jutuissa missä voin vaikuttaa autan. Suuressa kuviossa tilanne lienee jo menetetty? Raha puhuu ja sillä on suurin valta.
Politikot, nuo puhuvat päät selittelee. Itse antoivat valtansa pois kun tarpeeksi maksettiin. Sen jälkeen ovat puhuneet kasvottomista markkinavoimista. Ikäänkuin kaikelle ei löytyisi omistaja. Oli joku pointtikin mutta ajatus keskeytettiin sivusta. Katsotaan jos jaksaa jatkaa myöhemmin.
Olin nuorena. Kokemus on osoittanut että olin väärässä.