EI vuokravakuutta?
Mitä mielikuvia sulla tulee jos asunnon vuokrausilmoituksessa lukee: ei vuokravakuutta?
Kommentit (15)
Eipä paljon mitään, ei varmaan tarvii sitä vuokratakuuta sitten maksaa. En ole itsekään maksanu kummassakaan vuokra asunnossa, onko siinä jotain ihmeellistä?
Oon aina vähä aatellu, että niitä vaaditaan lähinnä epäilyttävän oloisilta ihmisiltä.. Tai ihmisiltä, joilla on vaikka lemmikki tai lapsi, joka voi tuhota jotain vahingossa...
Asunnossa on jotakin sellaista vikaa, että siihen on hyvin vaikea saada vuokralaista.
Ekaks tulis mieleen et asuntoa jostain syystä vaikea saada vuokrattua (tai myytyä). Toiseks mieleen tulee ällö entinen vuokraisäntä joka halus antaa alennusta "pieniä palveluksia" vastaan...
Tyhmää! Miksi et vaadi vuokravakuutta? Entä jos vuokralaisesi tai sen kaveri pistää kämpän silpuksi? Kai vaadit kuitenkin kattavan kotiivakutuksen??
No tulis joku pervo mieleen, joka haluaa sen luonnossa? Ei kai missään noin ole nykyään? Tai sitten asunto on homeessa, eikä voi/kehtaa pyytää mitään. Vaikea löytää ketään vuokralle?
Joku hullu psyko, varsinkin, jos haluaa naisvuokralaisen....Mulla oli 19-vuotiaana epämääränen vuokranantaja. Sen kalsareita oli kaapit täynnä ja soitteli jatkuvasti. Onneks löysin äkkiä miehen, niin loppui soittelut ja muutettiin muualle.
Katseltiin kuukaus sitten kaverille kämppää ja parissa ilmoituksessa oli noin, vähän ihmeteltiin sitä, epäilyttävää kieltämättä. Nykyään kun mitään ei saa ilmaiseksi, ja jos saa siinä on joku "ansa".
Onhan se nykyään hieman erikoista. Kun 23 vuotta sitten muutimme tähän asuntoon, vuokravakuutta ei pyydetty. Mutta ajat ovat muuttuneet.
Mielikuva tulee lähinnä vuokramarkkinoista, ei yksittäisestä asunnosta. Ja on lähinnä markkinointikikka, sillä nyt on vuokralaisten markkinat ja vapaita, vuokrattavia asuntoja todella paljon.
Tilanne on muuttunut huimasti muutamassa vuodessa, sillä minulla on muutama sijoitusasunto ja hyvän ja pitkäaik.vuokralaisen saaminen on todella vaikeaa, toisin kuin ennen.
Ja muotia näyttää myös olevan nykyään vuokralaisen sitominen määräajaksi ja sekin kertoo jo, ettei vuokralaisia ole niin helppo saada.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää! Miksi et vaadi vuokravakuutta? Entä jos vuokralaisesi tai sen kaveri pistää kämpän silpuksi? Kai vaadit kuitenkin kattavan kotiivakutuksen??
Eipä vuokravakuudella juuri remppoja tehdä ja nykyään monet vakuutusyhtiöt suosittelevat omaa kotivakuutusta, vuokralaisen vakuutuksen lisäksi.
Olen muuttanut 6 kertaa pk-seudulla ja aina on vaadittu 2-3kk vuokravakuus ja kotivakuutus, pakollisena. Olen tottunut noihin vaatimuksiin joten ihmettelisin jos joku vuokranantaja ei vaatisi kumpaakaan. Kaikki vakuudet olen aina saanut takaisin.
Enpä varmaan ajattelisi mitään. Olen aikoinaan asunut neljässä vuokra-asunnossa, joissa kahteen ei tarvinnut maksaa vuokravakuutta. Molemmat olivat yksityiseltä vuokrattuja ihan hyväkuntoisia asuntoja. Tästä on tosin jo kymmenkunta vuotta aikaa, en tiedä onko tilanne muuttunut. Käsitykseni mukaan ainakaan täällä Itä-Suomessa harvemmin maksetaan mitään monen kuukauden vuokravakuuksia muutenkaan, yleensä kuukausi riittää (+joskus myös kotivakuutus).
Noissa usein vaaditaan sit pitempi vuokrausaika tai joutuu maksaan kuukauden vuokran.
Ajattelisin että vähän typerä vuokranantaja