Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko annatte lahjaksi rahaa? Yo-juhlat

Vierailija
04.06.2016 |

Mieheni on siskonsa tytön kummi. Mikä olisi sopiva summa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä suhteutan lahjan siihen, kuinka moni meitä tulee...

Ohis

Vierailija
22/29 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kummilapsi on lähisukuun kuuluva eli oman tai puolison sisaruksen lapsi ja jos välit ovat läheiset, niin taloudellisen tilanteen salliessa ehkä 100 - 150 €, ei-sukulaisille kummilapselle mahdollisesti vähän vähemmän taas huomioon ottaen, millaiset välit lapseen ja hänen vanhempiinsa ovat. Jos välit ovat vuosien kuluessa haihtuneet, niin harkitsisin, lähetänkö vain kortin vain liitänkö pienen summan rahaa, ehkä joku 20 - 30€. Jos kyseessä ei ole kummilapsi, niin summa on vaatimattomampi. Taas ne läheiset / etäiset välit vaikuttavat. Jollekin naapurin tai tuttavan lapselle riittää muutama ruusu. 

Kuule nuo muutaman ruusun tuojat ovat ikäviä vieraita. Kyllä syödään pöydästä katkarapusalaatit ja pulled pork-leivät ja juodaan kuohuviinit ja kahvit ja suklaaleivokset ja täytekakut. Sitten tuodaan muutama ruusu mukanaan, vaikka pitäisi muistaa ylioppilasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että vieraiden pitää maksaa tarjoilusta. Eikös ne rahat mene sille lapselle, eikä sulle. Vittu mikä ääliö olet, oikeesti.

Vierailija kirjoitti:

50 euroa on aika tavallinen summa. Meillä on 2 aikuista lasta, joista nuorempi pääsi ylioppilaaksi viime keväänä. Hän sai 100 euroa ainoastaan isovanhemmiltaan. Kummit antoivat kaikki 50 euroa. Jotkut naapurit vain 20 euroa, mikä on melko köyhää, kun yksikin naapurin perhe tuli 5 hengen kokoonpanolla syömään, eikä tarjoilut olleet halvimmasta päästä. Tämä perhe toi siis ison ruusun ja 20€ lahjakortin s-ryhmän paikkoihin.

Todellakin ne rahat menee ylioppilaalle ja siihen suhteutettuna 20 euroa per vieras on kohtuullisempi määrä! Itse en mene mihinkään juhliin syömään kalliita tarjoiluja, jos ei ole rahaa muistamiseen.

Vierailija
24/29 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annettiin sukulaislikalle purjevene kun se on niin innostunut purjehduksesta.

Vierailija
25/29 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei tää nyt tähän liity, mut kyllä mä jouduin itse maksamaan täytekakut ja vastaavat. Kävin töissä ylioppilasjuhlien aikaan ja porukat oli työttöminä. Sain mutsilta lahjaks juhlamekon, kengät ja yo-lakin. Mummo leipoi juhliin 100 karjalanpiirakkaa. Ei kaikilla oo rikkaat vanhemmat. Ihan hyvä vaan, jos vieraat pystyy antamaan rahaa. Mulla meni ainakin kaikki heti huonekaluihin ja astioihin uuteen kotiin.

Vierailija
26/29 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettiin juuri kummitytölle 800€ ja Kalevala aiheinen hopeinen rannekoru (yli 200€) lakin saannin johdosta. Molemmat olemme työssäkäyviä normi kansalaisia niin sanotusti.

Vierailija
27/29 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittoi juuri 50 euroa valmistujaislahjaksi kummilapselleen. (Sorry, ei ois varmaan yo-lahjaketjuun saanut laittaa.)

Pakko kuitenkin mainita, että kun mä vietin ylioppilasjuhliani, niin olin todella iloinen ja onnellinen niistä "pelkän ruusun" tuojista. Oli tosi kiva saada kestitä vieraita ja kenenkään tuomisia en laskenut että kattoiko tuo nyt ruokakulunsa. Maksoin siis tarjottavat itse, kun olin jo omillani.

Vierailija
28/29 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoimme miehen kummipojalle 100e, muille 50 e.

Vierailija
29/29 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän näitä juhlia vietetään 😀 Siskon juhlat Etelä-Suomessa.Pikaisen arvion mukaan rahalahjat olleet 50 ja 100€. Lahjakortteja on halvin 10€ ja suurin 75€. Kultainen rannekoru on ollut ainoa tavaralahja. Vieraita on käynyt toistaiseksi noin 25. En usko, että monta enää tulee.